Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aankoop na diefstal: lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe aankoop na diefstal: lenzen

    2 weken geleden is mijn volledige fototas met camera, lenzen etc in de trein gestolen. Wat ik al langer aan het overwegen was, kan ik nu doen: overstappen op full frame. Ik had een Nikon D7000 en zou willen overgaan naar D750.

    Een van mijn gestolen lenzen was de Nikkor 17-55 f/2.8. Ik had die tweedehands gekocht maar was weg van die lens, heerlijk scherp en mooi bereik (voor mij). Wat zou nu een vergelijkbare lens voor FF kunnen zijn? In kwaliteit en specs?

    Ik had ook een Sigma 10-20. Iemand ervaring/suggesties voor vervanging van deze lens voor FF?

    Bedankt voor de input!

  • #2
    Re: Nieuwe aankoop na diefstal: lenzen

    Welke 10-20, want er zijn daar volgens mij 2 versies in.

    Je kan de 12-24 f/4 nemen of de 14-24 f/2.8 uit de sigma art serie. Maar ja het een en ander hangt ook af of je een filtersysteem gebruikt en of je dan niet beter af bent met wat anders in dit bereik.....

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe aankoop na diefstal: lenzen

      Hoe bedoel je dat laatste? Ik gebruik inderdaad vaak filters. Lee graduele en grijsfilters, big stopper en zo. En polarisatiefilter natuurlijk. Maar in welke zin maakt dat uit?

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe aankoop na diefstal: lenzen

        Genoemde objectieven hebben geen schroefdraad ivm vaste zonnekap. De 12-24mm f/4 daar zitje dan al vast aan een special opzet filter van 150mm en volgens mij geld dat ook voor de 14-24mm f/2.8 - check: ja -. Ze vallen overigens ook niet in de categorie "licht gewicht".

        Oh zit me net te bedenken dat je ook voor een laowa 12mm f/2.8 Zero-D kan gaan, mooie gh voor op een ff en goed bruikbaar voor nachtfotografie. Er is een filtersysteem voor.... weet alleen niet hoe dit exact zit....

        en dan heb je ook nog Irix 15mm f/2.4 blackstone ....

        je zult jezelf ook moeten inlezen of deze objectieven in aanmerking kunnen komen.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe aankoop na diefstal: lenzen

          Oh, zo, duidelijk Bedankt, en inlezen zal ik me

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe aankoop na diefstal: lenzen

            Als je wat lichter in gewicht wil gaan,
            De 16 - 35 f4 van Nikon.

            --
            mlap.
            T.T.

            Comment

            Working...
            X