Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji met Nikon SB900 flits ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji met Nikon SB900 flits ?

    Heeft er iemand ervaring met de Fuji XT3 en de Nikon SB900 flits. Blijkbaar kan dit werken met een zender/receiver? Welke?
    Bedankt al voor jullie respons.

  • #2
    Re: Fuji met Nikon SB900 flits ?

    Kijk eens bij de cactus v6II triggers.
    Die gaan wel werken denk ik.


    --
    mlap.
    T.T.
    Last edited by mlap; 22 februari 2019, 12:44.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji met Nikon SB900 flits ?

      Ik heb maar eens gegoogled en kwam tot dit topic:

      Nikon SB op Fuji werkt niet TTL, alleen A of M. Fuji heeft t flitssysteem helaas niet overgezet van de ouwe S3 en S5...
      Oftewel: klassiek flitsen waarbij de flitsr zelf zijn gereflecteerde licht meet en je een werkdiafragma gebruikt (A), ofwel handmatig de benodigde hoeveelheid licht isntellen. Kan met een SB natuurlijk perfect omdat ie in 1/3 stops te regelen valt van 1/1 tot 1/128 vermogen. En uiteraard ISO en reflectorstand handmatig instellen...
      Zelf gebruik ik m'n SB800 als slave (optisch reageren op Fuji filtsertje) of ik gebruik mijn Nissin i40 voor Fuji. Die koop je voor 199 euro en werkt goed. Niet hetzelfde niveau als Nikon TTL, maar voldoende voor allround werk.
      Ik neem aan dat het ook in deze situatie zo is.

      Als je de flits en camera al hebt, let dan even of of de connectoren op dezelfde plek zitten. Is dit niet het geval, dan weet je eigenlijk al dat bovenstaande verhaal van toepassing is.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Fuji met Nikon SB900 flits ?

        Ik weet niet welke verschillen er in de Fuji's zit.
        Maar kijk hier eens
        TTL without Boundaries! Cactus launches FREE firmware upgrades on the V6 II and V6 IIs to support wireless cross-brand TTL. Hong Kong, March 24, 2017 – Just nine months since the release of the Cactus V6 II and Cactus V6 IIs, Cactus is now launching a series of brand-specific firmware upgrades to transform the cross-brand […]


        --
        mlap.
        T.T.

        Comment

        Working...
        X