Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spotify account gehacked

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spotify account gehacked

    Ik kreeg zonet een mail van no-reply@spotify.com waarin staat dat mijn email adres werd aangepast.
    Omdat ik altijd een beetje achterdochtig ben heb ik mijn Spotify geprobeerd en hij werkt niet meer.
    Nu, ik heb een pre-paid van 3 maanden, maar ik vind het toch straf.
    Ik heb dan maar een reply gedaan om te zeggen dat ik mijn email-adres NIET gewijzigd heb.
    Hopelijk heb ik er goed aan gedaan ?
    Iemand hier ervaring mee ?


    Hello, Spotify here.


    We wanted to let you know that the email address on your Spotify account has changed recently.
    Your previous email address was: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    It's now: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    If you meant to do that, then no worries. It's business as usual for you.

    If this wasn't you, email us at account-details-changed@spotify.com to let us know. We'll look into what's happened.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Spotify account gehacked

    Pluis de headers va die mail maar eens uit om te kijken of er werkelijk door Spotify gemaild werd.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Spotify account gehacked

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Pluis de headers va die mail maar eens uit om te kijken of er werkelijk door Spotify gemaild werd.
      Hoe kan ik dat ergens zien Maurice ?
      Het verzendadres staat in mijn openingstopic + mijn Spotify werkt niet meer.

      Ze hebben reeds geantwoord: ( wat bedoelen ze met "make" ? )

      Hi there,

      Thanks for getting in touch and making us aware of this. We'll take a look at what's going on with your account right away.

      While we investigate this further, we’ve taken the precaution of blocking anyone from accessing your account, including you for now.

      So we can verify you’re the rightful account holder, and return access to you, please provide the following details:

      Make, model, OS (including the OS version/number) of a device you’ve recently used Spotify on (within the last 30 days).

      We look forward to hearing back from you. If you've any questions, please don't hesitate to let us know about them.

      All the best,

      John
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Spotify account gehacked

        Amai, en bijna ogenblikkelijk na mijn antwoord krijg ik dit: ( maar er staat deze keer NIET in wat mijn email-adres wel is ... )


        Je Spotify-e-mailadres is gewijzigd.
        Klik hieronder om je nieuwe e-mailadres te bevestigen als je deze wijziging hebt uitgevoerd.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Spotify account gehacked

          Verleden maand 2 keer een mail gehad dat ik zogezegd een aankoop had gedaan via de Apple store. Type Iphone klopte niet en mijn kredietkaart is niet toegevoegd bij mijn Apple account. In de mail was een link waarmee ik binnen de 24 uur de aankoop kon annuleren. Op het eerst zicht leek de mail echt van Apple te komen. Toen ik naar de details van de mail keek kwam het ergens van een .ru mail adres.

          Comment


          • #6
            Re: Spotify account gehacked

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Hoe kan ik dat ergens zien Maurice ?
            Het verzendadres staat in mijn openingstopic + mijn Spotify werkt niet meer.

            Ze hebben reeds geantwoord: ( wat bedoelen ze met "make" ? )
            Afhankelijk van je mailclient kan je "meer details" of "Raw view" o.i.d. kiezen waarna je een langere lijst ziet met de afzender, IPadres, servers waar de mail langs kwam enz...

            BTW, de afzender die je ziet in een email kan gewoon gefaked worden. Ik gebruik zelf verschillende e-mailadressen van dezelfde mailbox en kan perfect kiezen wat er als afzender moet staan.

            Heb je gemaild naar het adres in de mail of naar een adres op de Spotify website? Als het om phishing gaat dan mag je natuurlijk geen links in de mail gebruiken.

            In elk geval kan je best eens zoeken op "account-details-changed@spotify.com phishing", je zal dan veel resultaten zien (zelfs van in 2015) en normaal krijg je eerst een mail alvorens je gegevens veranderd worden. It smells fishy...
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Spotify account gehacked

              BTW, heb je al eens gezocht op het zogenaamd nieuwe adres?
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Spotify account gehacked

                Maar die adressen "...@spotify.com" zijn toch gekoppeld met de echte site van Spotify, je kan geen mailadres aanmaken om een ander zijn domeinnaam.

                Enkel in het verzendadres kan men een email als verzendersnaam instellen, maar het achterliggend adres kan toch niet op de Spotify-domeinnaam zitten. Dus lijkt me het mailadres in de mail zelf toch wel safe. en ze sturen daar toch precies op aan om via deze te contacteren (gezien de eerste -indien niet echt- toch vreemd zou zijn om een 'noreply' als phishing in te zetten)?

                Comment


                • #9
                  Re: Spotify account gehacked

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  Maar die adressen "...@spotify.com" zijn toch gekoppeld met de echte site van Spotify, je kan geen mailadres aanmaken om een ander zijn domeinnaam.

                  Enkel in het verzendadres kan men een email als verzendersnaam instellen, maar het achterliggend adres kan toch niet op de Spotify-domeinnaam zitten. Dus lijkt me het mailadres in de mail zelf toch wel safe. en ze sturen daar toch precies op aan om via deze te contacteren (gezien de eerste -indien niet echt- toch vreemd zou zijn om een 'noreply' als phishing in te zetten)?

                  Dat bedoel ik met "kijk naar de headers". Ik krijg hier dagelijks mails die zogezegd van op mijn domein komen met een al dan niet bestaand adres (meestal om te zeggen dat ze mijn paswoord hebben en of ik wat bitcoins wil overmaken). Het is trouwens ook op te passen met een adres dat LIJKT juist te zijn een l of I, een 0 of O enz... zijn. Je moet ook zien of het adres wel klopt met wat je ziet. Mail naar test@test.com lijkt echt... maar..
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spotify account gehacked

                    Als je een reply doet en kijkt wat de link van het “aan” e-mailadres is, dan weet je al tenminste naar waar je het echt gaat versturen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spotify account gehacked

                      Ik heb gemaild met support@spotify.com.

                      Heb hen de foto van de prepaid kaart gestuurd maar verder geen persoonlijke gegevens.
                      Ze hebben dan mijn mail-adres terug gezet.
                      Vervolgens heb ik een nieuw wachtwoord moeten aanmaken.
                      Eerst e-mail adres ingeven en dan sturen ze een link.
                      Als je op die link klikt kan je direct 2x het nieuwe wachtwoord ingeven.
                      Bevestigen dat je geen robot bent en klaar.

                      Alles werkt nu toch weer.

                      Nu ik moet toegeven het was een knullig wachtwoord en niet meer van deze tijd.
                      Gelukkig ook eentje dat ik nergens ander gebruik.

                      Volgens mij was alles wel in orde en heb ik daadwerkelijk met Spotify gecommuniceerd.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment

                      Working...
                      X