Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie is er al in New York geweest ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie is er al in New York geweest ?

    Ik zou graag eens met mijn 12j dochter naar NY gaan met een lowcost vlucht.
    Iemand hier al geweest en tips qua periode (best qua prijs & weer), hoe lang om het beste te kunnen zien, beste verblijfplaatsen (niet te ver en niet te duur), wat zeker te bezoeken ?
    Vb 2e week paasvakantie of herfst
    Last edited by KevinVdd; 19 februari 2019, 14:32.

  • #2
    Re: Wie is er al in New York geweest ?

    Ik zou de zomer vermijden. Het kan er bijzonder warm zijn.

    Voor locatie is Manhattan het beste, maar dat zie je ook aan de prijzen.
    Hoe lang je best gaat hangt af van wat je allemaal wil bezoeken, maar 5 dagen lijkt me toch een minimum.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Wie is er al in New York geweest ?

      Minimum 5 dagen ter plaatse en veel zaken lang vooraf te reserveren wil men zeker zijn.
      Geweest in maart en was heel goede keuze wat weer en volk betreft.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Wie is er al in New York geweest ?

        Als je iets betaalbaar vindt omgeving Dumbo (Brooklyn), dat is tussen de twee bruggen (Brooklyn bridge en Manhattan bridge), daar heb je goeie verbindingen naar Manhattan en kan je zelfs te voet via de Brooklyn Bridge naar Manhattan.
        Plus een fantastisch zicht op de skyline van Manhattan.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Wie is er al in New York geweest ?

          Geen onnodige franjes, bekijk dit eens.https://www.expedia.be/New-York-Hote...KHKbdFAIbwJIn3
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Wie is er al in New York geweest ?

            Wij zijn er een paar jaar geleden geweest in Februari. Dan is het koud maar dat deert ons niet. Door die periode was een hotel op Times square best betaalbaar.

            Voor de rest is alles in NY duur. Best neem je de NY city pass. Die kost ca 120€ pp en daar zitten 6 toegangen in tot belangrijke dingen die je wel wil zien.

            Ik kan je zeker ook een Musical aanraden, maar verwacht je aan hoge prijzen. Normale prijs is ca 160$ per ticket, maat vrij regelmatig zijn er promos voor de helft van de prijs. Nog niet goedkoopnatuurlijk.

            Als je graag kunst ziet, dan is het MoMa een must. Wereldtop. Ellis Island is zeker ook de moeite, en ik vond het 9/11 museum de top van ons bezoek.
            Goedkoop eten doe je in China town of Little Italy.
            Enne wandelen in central Park is gratis.

            Veel plezier.


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Wie is er al in New York geweest ?

              En als het (soms) wat meer mag zijn is het volgende zeker de moeite om te bezoeken/bezichtigen ... helikoptervlucht boven Manhattan, Bateaux New York Dinercruise, Empire State Building, Winter Garden, Winter Garden Theatre op Broadway, Times Square (vooral ‘s ook avonds eens doen), Metropolitan Museum of Art, ...
              Een rondrit met gids is zeker ook aangeraden, vooral de eerste dag ... dan weet je waar je zeker nog eens wil rondlopen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Wie is er al in New York geweest ?

                Mocht je zowel Empire State Building als het Rockefeller Center doen, doe dan Empire State Building bij valavond zodat je geleidelijk de stad ziet oplichten terwijl Rockefeller Center ideaal is bij daglicht omdat je van daaruit Central Park ziet.

                Goedkoop alternatief voor een boottocht langs het vrijheidsbeeld: neem de gratis ferry naar Staten Island, dan ga je vrij dicht langs het Vrijheidsbeeld en bij aankomst aan Staten Island stap je dadelijk op de ferry terug. Vooral tof in de namiddag als je al moe gewandeld bent en een uurtje zitten wel welkom is.

                Museum of natural history zeker doen.
                Last edited by Laurens; 19 februari 2019, 21:04.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Wie is er al in New York geweest ?

                  Als het kan woon een wedstrijd baseball of basketball of hockey bij.
                  Central Station is de moeite waard
                  Als fotoliefhebber vergeet geen bezoekje te brengen aan B&H (het wordt gerund door joden en is zaterdag gesloten)
                  Ontbijt zoals de NY'er - niet in het hotel maar in een breakfast restaurant
                  Pershing square restaurant
                  Natuurlijk times square
                  Little Italy wijk
                  China Town

                  In 'The city that nevers sleeps' is zoveel leuks te beleven, dat je zelf ook eigenlijk niet wilt slapen. Want hoe prop je deze 25 activiteiten in één stedentrip New York?


                  Je komt zelfs met een week niet toe, maar een reden te meer om nog eens (en nog eens en...) terug te gaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie is er al in New York geweest ?

                    De kat van Boer Charel is ook al in New York geweest

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie is er al in New York geweest ?

                      De eerste keer dat ik in New York was leerde ik van mijn collega die er veel verbleef dat het loont in de late namiddag wat rond te hangen op Time Square omdat de televisiestudios er dan volk ronselen als publiek voor de late night shows die in de vroege avond opgenomen worden. Tijdens onze vakantie daar rusten we uit op een bankje vlakbij een theater en werden we uitgenodigd als publiek voor 'America's got talent'. Gratis en één van de leukste herinneringen aan die vakantie.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie is er al in New York geweest ?

                        Ook zeer interessant als je wat langer in NY verblijft: een Revolut bankrekening openen. Je krijgt gratis een Visa kaart waar je euro's kan op zetten en die dan aan de officiële wisselkoers kan omzetten naar dollars zonder ook maar 1 cent kosten. Werkt fantastisch in de States.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie is er al in New York geweest ?

                          Wij waren er begin november voor 1 week. Het was frisjes, maar overwegend zonnig met schitterende herfstkleuren in Central Park. Zeker een aanrader met o.a. Strawberry Fields memorial en Alice in Wonderland.
                          Het meeste is al gezegd hier. Vergeet echter niet de Highline te doen. Bij de Hudson Yards kan je dan the Vessel zien en eventueel bezoeken (gigantische staircase to nowhere, recent geopend).
                          Veel wolkenkrabbers natuurlijk, maar personlijk vind ik de oudere de mooiste (Chrysler Building, bezoek de lobby !). Flatiron op 5th Av is een icoon natuurlijk. Wat verderop de gigantische public library, zeker een bezoekje waard. Downtown zeker het 9/11 memorial doen. Indrukwekkend. Even aan de drukte ontsnappen kan in SoHo.
                          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                          And why do we fall, Bruce?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie is er al in New York geweest ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ook zeer interessant als je wat langer in NY verblijft: een Revolut bankrekening openen. Je krijgt gratis een Visa kaart waar je euro's kan op zetten en die dan aan de officiële wisselkoers kan omzetten naar dollars zonder ook maar 1 cent kosten. Werkt fantastisch in de States.
                            Mag ik vragen wat heden en vooral in de toekomst het voordeel echt is tegenover een gewone VISA?

                            Het lijkt inderdaad interessant ... maar er kan ook een nadeel zijn.
                            Mits de kaart 6€ kost voor aanmaak en bezorging en 2€ kost per jaar, heeft men de eerste 500€ uitgaven geen voordeel.
                            Voor de verzekering vragen ze £1 per dag, bij andere kaarten meestal inbegrepen.

                            Men heeft niet de Belgische bescherming mits het een rekening in de UK is.

                            Komt daarbij dat met de Brexit een betaling naar de UK om de kaart op te laden een pak geld kan kosten.
                            “Betalingen in euro naar of van een rekening buiten de EER-zone of betalingen in andere munten: 0,1% van het bedrag (betalingscommissie) + btw min. €12,10 en max. €121,00.”
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie is er al in New York geweest ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Mag ik vragen wat heden en vooral in de toekomst het voordeel echt is tegenover een gewone VISA?

                              Het lijkt inderdaad interessant ... maar er kan ook een nadeel zijn.
                              Mits de kaart 6€ kost voor aanmaak en bezorging en 2€ kost per jaar, heeft men de eerste 500€ uitgaven geen voordeel.
                              Voor de verzekering vragen ze £1 per dag, bij andere kaarten meestal inbegrepen.

                              Men heeft niet de Belgische bescherming mits het een rekening in de UK is.

                              Komt daarbij dat met de Brexit een betaling naar de UK om de kaart op te laden een pak geld kan kosten.
                              “Betalingen in euro naar of van een rekening buiten de EER-zone of betalingen in andere munten: 0,1% van het bedrag (betalingscommissie) + btw min. €12,10 en max. €121,00.”
                              Waar haal jij al die nonsens vandaan ? (Ha ja natuurlijk, het is een melding van Nete, dus die moeten we counteren )

                              Om te beginnen is het een Europese IBAN rekening. Ponden komen er bij mij gewoon niet aan te pas.
                              Ik heb zo'n (standard) rekening geopend, een GRATIS prepaid VISA aangevraagd (met chip en zelfs contactloos betalen), ik zet er euro's op via mijn Beobank VISA (zo verdien ik er zelfs nog 1% aan !) en zet die dan om naar dollars zonder één eurocent kosten (tot 5000 euro per maand dacht ik) en aan de officiële koers die ik op dat moment bv. ook zie bij BinckBank. Ik doe dan aankopen rechtstreeks in dollars in de States zonder wisselkosten en andere kredietkaart kosten die anders toch al enkel procenten wegvreten.
                              Uiteindelijk heb ik die kaart al tijdens ons laatste bezoek bij mijn zoon continu gebruikt, het enige dat ik aangerekend gekregen heb is 3 dollar voor een geld opname aan een bankautomaat.
                              Tenslotte heb ik bij die kaart geen verzekering van doen, een kredietkaart dient bij mij in de eerste plaats om betalingen mee te doen.

                              In de UK is het ook interessant omdat je dan euro's kan omzetten in Britse ponden en er ter plaatse aankopen kan mee doen. Voor nog andere niet euro munten heb ik het nog niet opgezocht.

                              Hier staat het nochtans vrij duidelijk. https://www.revolut.com/our-pricing-plans

                              Ze hebben ook een sublieme smartphone app, je ziet echt enkele seconden na een aankoop al het aangepaste saldo.

                              Ik heb dit medegedeeld omdat het voor reizigers buiten de EU zéér interessant kan zijn, dus graag weer geen eindeloze discussie !
                              Last edited by nete; 26 februari 2019, 00:52.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X