Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

    Ik heb niet zoveel apps en doe regelmatig cleaning, maar al snel geraakt mijn telefoon vol.
    Heb een 64GB micro-sd kaart waar nog heel wat plaatst over is.

    Ik heb al een paar van die Move 2 SD programmatjes getest, maar lukt precies niet zo goed.
    Normaal moet je telefoon daar niet voor geroot zijn dacht ik en zou dit bij elke telefoon moeten werken.

    Nog mensen die hun apps regelmatig op hun micro-sd kaartjes overzetten en welke van die apps werkt echt goed ?

  • #2
    Re: Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

    Je geeft aan dat je weinig apps hebt ... ofwel is die weinig toch iets meer, ofwel heb je een smartphone met echt heel weinig opslag.
    Hoe groot is de opslag van je smartphone?

    Zet je foto’s en video’s op de geheugenkaart?
    Anders daarmee beginnen.

    Er zijn anders ook apps die daar standaard op voorzien zijn, andere weer niet en die kunnen dan beter op de interne opslag blijven staan.
    Apps die continu data updaten, die blijven best op het intern geheugen staan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

      Tegenwoordig heb je geen speciale app nodig om apps naar je sd kaart te verplaatsen.

      Welke versie van Android staat er op?


      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

        Ik heb slechts Andoid 6 .. en de meeste apps kun je gewoon niet verplaatsen, als je geluk hebt kan je mogelijk de data verplaatsen naar je SD kaartje maar sommige apps stellen dan dat de stabiliteit van de app mogelijk in het gedrang komt. Ik heb ook niet veel apps maar mijn 32GB kaartje is nog steeds zo goed als leeg. & FWIW, Whatsapp kan men al helemaal niet verplaatsen nog steeds "work under progress" en laat dat nu één van de grote slokkoppen zijn .. ik heb een heleboel van die "move" programmas uitgeprobeerd, de meeste (alle?) zijn gewoon bagger. Als ik mij de Andoid docs goed herinner wordt die "move feature" eigenlijk niet ondersteund in dat OS ... JMHO

        Comment


        • #5
          Re: Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

          Marshmallow ondersteund het verplaatsen naar de sd kaart wel, maar zoals je zelf aangeeft werkt dit niet voor alle app's.

          Je geeft whatsapp aan als grootste slokkop. Bij mij valt dit mee, ik zit in een 7 a 8 groepen, toch is er maar 70MB opslag. Maar geen enkele groep dient voor de funny pic en funny filmpjes.

          Hoe groot is je telefoon opslag? Als dit te klein is, moet je niet verder zoeken. Je kunt vaste niet gebruikte app's uitschakelen en een beetje opslag besparen. Maar veel zal het niet uithalen.


          Zonder cijfers is er verder weinig over te vertellen. Whatsapp verbruikt veel? Wat is veel? Wat jij veel vind is mischien normaal ;-)



          --
          mlap.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

            Ik zie 10.96GB totale opslag, grootste slokop is Google Maps (offline kaart Duitsland/Benelux/Frankrijk) 5.9GB en Sygic (1GB)
            Zit wel in mijn gps in mijn wagen, maar ik heb ze toch graag als backup op mijn telefoon moest er eens iets zijn en er is geen 4G of dure verbinding daar.

            Kunnen die offline kaarten van Google maps en Sygic verplaatst worden naar de Micro SD kaart ? Of desnoods gewist en daarop opnieuw gedownload?
            Foto's/Filmpjes niet veel en enkel op geheugenkaart.

            Comment


            • #7
              Re: Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

              Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
              Ik zie 10.96GB totale opslag, grootste slokop is Google Maps (offline kaart Duitsland/Benelux/Frankrijk) 5.9GB en Sygic (1GB)
              Zit wel in mijn gps in mijn wagen, maar ik heb ze toch graag als backup op mijn telefoon moest er eens iets zijn en er is geen 4G of dure verbinding daar.

              Kunnen die offline kaarten van Google maps en Sygic verplaatst worden naar de Micro SD kaart ? Of desnoods gewist en daarop opnieuw gedownload?
              Foto's/Filmpjes niet veel en enkel op geheugenkaart.
              Sygic kan zijn kaarten op de SD kaart zetten. Zo gebruik ik het ook.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

                Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                Ik zie 10.96GB totale opslag.
                In deze tijden is dat inderdaad zeer weinig en staat dat uiteraard snel vol.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

                  En Google maps, de grootste slokop, kunnen die kaarten niet op sd?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Move 2 SD app (verplaatsen op Micro-SD wanneer telefoon vol)

                    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                    En Google maps, de grootste slokop, kunnen die kaarten niet op sd?
                    Google is uw vriend: https://www.google.com/search?q=stor...ternal+sd+card
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment

                    Working...
                    X