Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vossen (niet Jelle :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vossen (niet Jelle :)

    Gisteren gecharmeerd door een mooi vosje die op de railing van een oprit uit een bos sprong in Laakdal, net voor m'n auto, gestopt en sprong terug in het bos en safe.
    Zijn er gekende bossen in WVL/OVL,... evt waar er vossen zijn ? Of zijn die eerder zeldzaam, hopelijk niet met uitsterven bedreigd want echt schattige diertjes.

    Zou graag eens wat foto's nemen van mooie vosjes, maar zal niet makkelijk zijn, net zoals herten die je héél sporadisch in een bos ziet
    Naar de zoo gaan is dan weer wat kunstmatig, of in welke zoo hebben ze vossen als het slechts een waterkans is om er te zien in onze bossen ?

    In NL heb je waarschijnlijk meer kans om er te zien met al die natuurdomeinen Biebosch ea.
    Daar zou ik wel eens gaan met mijn dochter in de bronstperiode van de herten oa.

  • #2
    Re: Vossen (niet Jelle

    Bij de Amsterdamse waterleidingduinen kan je vossen fotograferen. Ook damherten zijn daar te zien.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Vossen (niet Jelle

      Vossen vind je bijna overal tegenwoordig. Zelfs in het "midden" van steden. Zoek maar eens op Youtube. Dacht dat het in Ukkel was dat ze 's nachts gewoon op straat rondlopen. Langs de Brusselse ring zie je ze ook. Meestal tot 2 dimensies herleid maar dat betekent dat er wel zijn.

      EDIT: dt-fout eruit. Mijn collega slaat me de kop in moest ze het weten.
      Last edited by Spanik; 17 februari 2019, 13:09.

      Comment


      • #4
        Re: Vossen (niet Jelle

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        .......Meestal tot 2 dimensies herleid maar dat betekend dat er wel zijn.

        Zalig.
        Vossen zitten er nog in België, een ex collega is veldwachter en tot een paar jaar terug moesten ze alle vossen die ze zagen afschieten.
        Geen idee of dat nu nog het geval is.
        Life is beautiful, take pictures to remember

        Comment


        • #5
          Re: Vossen (niet Jelle

          In het Brussels gewest zijn ze beschermd. Heb er al zien zitten ter hoogte van Laarbeek bos (UZ Jette), gewoon 's avonds zat die naar de voorbijrijdende trein te kijken. Aan afrit 10 heb ik er ook al een gezien rond 23h. En aan de verkeerswisselaar van Groot-Bijgaarden zijn er af en toe overreden exemplaren te zien. Een ex-collega had er problemen mee in zijn kippenhok, dat was de kant van St-Martens-Latem.

          Comment


          • #6
            Re: Vossen (niet Jelle

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            In het Brussels gewest zijn ze beschermd. Heb er al zien zitten ter hoogte van Laarbeek bos (UZ Jette), gewoon 's avonds zat die naar de voorbijrijdende trein te kijken. Aan afrit 10 heb ik er ook al een gezien rond 23h. En aan de verkeerswisselaar van Groot-Bijgaarden zijn er af en toe overreden exemplaren te zien. Een ex-collega had er problemen mee in zijn kippenhok, dat was de kant van St-Martens-Latem.
            Mijn ouders wonen in Latem, en ik zie ze soms overdag op straat rondlopen. Dus die zoeken wel degelijk de bewoonde wereld op. Hoe meer honger hoe meer ze zich riskeren waarschijnlijk.

            De buren hadden ook kippen, ik schrijf hadden, want ze deden ze elke avond binnen in hunhok, 1 dag zaten ze op restaurant en hadden ze vooraf de kippen niet opgesloten, tegen dat ze thuis waren lagen ze allen doodgebeten.

            Comment


            • #7
              Re: Vossen (niet Jelle

              Streek bezuiden Brussel zit vergeven van de vossen ... alle initiatieven om kippen te houden om de afvalberg te verkleinen worden door die beesten jammerlijk getorpedeerd tenzij men de kosten doet om een "kippenfort" te bouwen en niet vergeet om de kippen 's avonds op te sluiten ... indien het warm blijft zoals vandaag dan komen ze binnenkort massaal de straat op om een partner te zoeken en dan is hun "gejammer" niet meer van de lucht gedurende luttele nachten, (geluid lijkt of iemand mishandeld wordt, vrouw of kind!) men ziet ze dan gewoon op de straat ravotten en vechten ... ze zitten overal en ze sch....n mijn tuin volledig onder .. en als je nog kleine kinderen hebt wil je die eigenlijk niet in je tuin.

              Comment

              Working...
              X