Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

met afstandsbediening Hähnel flits Jinbei en Nikon D800 tegelijk aansturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • met afstandsbediening Hähnel flits Jinbei en Nikon D800 tegelijk aansturen

    Beste,

    Ik probeer met de Hähnel captur zowel een Nikon D800 als twee flitsers van Jinbei aan te sturen. Dat lukt op zich wel, alleen niet tegelijkertijd. De Nikon reageert met twee seconden vertraging. En ik slaag er maar niet in om dat af te zetten. Op zich zou ik daar wel mee kunnen leven als dat ook de flitsers reageren met twee seconden vertraging, maar die reageren onmiddellijk op de afstandsbediening. Bij de persoonlijke instellingen van de Nikon kan je het aantal seconden van de zelfontspanner bepalen (C3 - zelfontspanner - vertraging zelfontspanner) maar het kortste is daar 2 seconden, je kan daar niet kiezen voor onmiddellijk. Of zoek ik het op de verkeerde plaats?

    Voor de duidelijkheid: ik heb op mijn camera momenteel de reciever van Hähnel gevezen en de Jinbei TRS-V, ik heb ook nog een Combi TF van Hähnel, maar het lijkt alsof die er niet per se moet tussenzitten, de flitsers reageren ook op die transmitter van Hähnel Captur.

  • #2
    Re: met afstandsbediening Hähnel flits Jinbei en Nikon D800 tegelijk aansturen

    Wat is juist de bedoeling?

    zoals ik het nu zie stuur je een camera ( D800) remote aan met een Hähnel captur
    Dezelfde Hähnel captur stuurt ook je flash aan.

    Dan is het normaal is dat de camera wat later reageert omdat die nu eenmaal trager is.
    Maar 2 seconden vertraging , is heel lang.

    Probeer het eens op deze manier,

    Op de camera zet je een Hähnel captur (transmitter) die je flash gaat aansturen.
    Aan de camera hang je een Hähnel captur (receiver)
    Met nog een andere Hähnel captur (transmitter) stuur je nu de Hähnel captur (receiver) aan die je camera gaat aansturen.
    De camera geeft op zijn beurt een signaal naar de Hähnel captur (transmitter) die dan de flash aanstuurt.

    Kijk even in je handleiding bij punt 7 ( camera en flash remote control )
    daar staat het met een tekeningetje ;-)

    Comment

    Working...
    X