Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Landschap

    Lente in de lucht.
    Bedankt voor het kijken, graag jullie meningen.

    4 Landschap up
    by Mar Ge, on Flickr[/IMG]
    Last edited by MarGe; 16 februari 2019, 20:00. Reden: foto update

  • #2
    Re: Landschap

    1. sensor reinigen, of in de nabewerking het een en ander aan spots wegmoffelen
    2. aller belabberdst wat scherpte en / of kwaliteit betreft

    aardige compositie, echter geen beeld om te blijven hangen, ik mis simpelweg iets. aan de rechterkant ook te krap in het jasje

    Comment


    • #3
      Re: Landschap

      Inderdaad, moet wel bovenstaande volgen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Landschap

        Geen woaw foto maar de scherpte is een stuk beter op Flickr bij het doorklikken. Sensorvlekken idd.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Landschap

          Scherpte is inderdaad stukken beter op Flickr.
          Dit is toch wel een moeilijke situatie : er had voor mij toch wat meer rivier op mogen staan : de bocht rechts staat juist op de rand en de oever onderaan verdient meer dan dat kleine tufje rechtsonder. Probleem is dat je dan een overvloed aan monotone blauwe lucht krijgt die je niet kan aanvullen met de bomen. Misschien wat meer naar links gaan staan ?
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Landschap

            update van foto geplaatst, spots weggewerkt, scherpte nu beter?

            Comment


            • #7
              Re: Landschap

              scherpte nu beter
              Nee.

              Je zult het beeld opnieuw moeten trekken, met de volledige aandacht op instellingen, compostie, en het voornaamste wat dit beeld aangaat waar je scherp op stelt. Met f/22 verwacht ik dat ik de grassprieten in de voorgrond kan tellen maar evenzo de blaadjes op de verst weg staande bomen.

              Note: je dient bij update plaatsen ook je oorspronkelijke beeld toegankelijk te houden, opdat mensen die later binnen komen, kunnen begrijpen van het hoe wat en waarom, in de eerste commentaren gepost is
              Last edited by in2lapland; 17 februari 2019, 08:35.

              Comment


              • #8
                Re: Landschap

                De lucht is ook niet natuurlijk blauw. iets teveel bewerkt. 'k begrijp niet goed hoe u de foto gepost heeft.
                De resolutie is groter dan toegestaan? Misschien is daar iets fout gelopen met de scherpte..
                " Make RAW Not WAR"
                Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                Comment

                Working...
                X