Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Einde camera

    Hallo allemaal

    Ik merk de laatste tijd aan mijn foto's dat ze minder scherp zijn, veel meer bewogen zijn, niet zuiver meer zijn... Ik heb al schrik om foto's te maken omdat ze kwalitatief echt niet meer voldoen
    Ik werk met een D700, deze heeft een shuttercount van 180000 clicks ondertussen.
    Is mijn camera gewoon op en wanneer weet je echt wanneer je camera op is, wanneer weet je dat het tijd is voor een andere?
    Ik ga sowieso nu een D750 kopen om up te graden.

    Dank voor jullie bijdrage alvast!
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

  • #2
    Re: Einde camera

    Waarschijnlijk de sluiter die niet meer behoorlijk werkt.
    Dure reparatie en je kijkt beter uit naar iets nieuws.
    D750 is een goede keuze, maar verwacht evenwel niet de robuustheid van een D700.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Einde camera

      wanneer weet je echt wanneer je camera op is
      Als je er totaal niets meer uit krijgt?!

      wanneer weet je dat het tijd is voor een andere
      wel dat hangt er beetje vanaf, maar denk dat als je niet meer verkrijgt wat je er ooit wel uit kreeg, dan is het denk ik wel zo ver.

      kwalitatief echt niet meer voldoen
      dat is relatief gesteld, wat is "kwaliteit"?

      Ik ga sowieso nu een D750 kopen om up te graden
      kan je dit onderbouwen, gewoon uit nieuwsgierigheid.

      Comment


      • #4
        Re: Einde camera

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Waarschijnlijk de sluiter die niet meer behoorlijk werkt.
        Dure reparatie en je kijkt beter uit naar iets nieuws.
        D750 is een goede keuze, maar verwacht evenwel niet de robuustheid van een D700.
        Ja, hij is inderdaad wel kleiner. Maar daardoor ook lichter en ook beter voor mijn ellebogen denk ik
        De sluiter zal wssl het probleem geworden zijn dan. Vroeg mij dat altijd af waarom er gezegd wordt dat een camera maar een bepaald aantal clicks aankan. 180000 is dan nog een mooi getal
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: Einde camera

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          wanneer weet je echt wanneer je camera op is
          Als je er totaal niets meer uit krijgt?!

          wanneer weet je dat het tijd is voor een andere
          wel dat hangt er beetje vanaf, maar denk dat als je niet meer verkrijgt wat je er ooit wel uit kreeg, dan is het denk ik wel zo ver.

          kwalitatief echt niet meer voldoen
          dat is relatief gesteld, wat is "kwaliteit"?

          Ik ga sowieso nu een D750 kopen om up te graden
          kan je dit onderbouwen, gewoon uit nieuwsgierigheid.
          Ik krijg er wel nog iets uit maar het is veelal onscherp en dus kom ik zo natuurlijk in de problemen bij het afleveren van reportages
          De D750 is op basis van reviews, op aanbod op de 2dehandsmarkt en mijn portemonnee
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

          Comment


          • #6
            Re: Einde camera

            Laten nakijken door een deskundige?

            Comment


            • #7
              Re: Einde camera

              Bewogen foto's wijst op een te lange sluitertijd voor het onderwerp dat je wil vastleggen, of op een te lange sluitertijd in combinatie met de lengte van de lens (hoe langer de lens, hoe korter de sluitertijd moet zijn als je bewegingsonscherpte wil vermijden), dat is geen fout van de camera zelf.
              Met het donkere weer in deze tijd van het jaar is er een grotere kans dat je bewogen foto's krijgt als je de camera niet op de juiste manier hebt ingesteld.
              Een nieuwe camera zal dat probleem niet verhelpen als je er op dezelfde manier mee fotografeert.

              Als de foto's onscherp zijn omdat er niet op het juiste punt wordt scherpgesteld (front of backfocus), dan ligt dat meestal aan de lens, maar het is dan ook mogelijk dat de fout in de camerabody zit.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Einde camera

                Het zou misschien helpen als je eens een 'foute' foto zou posten mét exif gegevens. Daar kun je ook veel informatie uit halen.

                Comment


                • #9
                  Re: Einde camera

                  180000 clicks, dan ben je onderhand aan een nieuwe toe.

                  Comment

                  Working...
                  X