Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

    Ik heb al jaren een Toshiba 17" met SSD, 8GB ram, grafische kaarten zijn meestal een pijnpunt bij laptops. Is dit al verbeterd met de jaren? Enige tips qua interessante types tegenwoordig met veel ram, goede grafische kaart,... Zo'n beetje beste prijs kwaliteit?
    Is niet voor mij, vraagje voor de kenners hier

  • #2
    Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

    Zeg eens eerst wat je wil doen met die laptop?

    17' vind ik al geen laptop meer, dat is een mini desktop.
    Dus:
    - welke applicaties / software wil je gebruiken?
    - welke activiteiten doe je op die laptop?
    - neem je die regelmatig mee?
    - waarom het je een grafische kaart nodig denk je?
    - speel je games?

    Comment


    • #3
      Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

      Ja wel bewust dat ik dit zeg, videobewerking, games, office... enkel voor thuis. Ik heb een 17" en lekker comfortabel, vroeger nog een 15" gehad en vond die te klein.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

        Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
        Ja wel bewust dat ik dit zeg, videobewerking, games, office... enkel voor thuis. Ik heb een 17" en lekker comfortabel, vroeger nog een 15" gehad en vond die te klein.
        Dan zou ik toch eens eerst proberen in de winkel te gaan kijken.
        Ik breek het merk totaal niet af, maar mijn vader had vroeger een 17 inch Medion: plezant aan zo'n grote computer is een afzonderlijk numpad, plaats voor 2 SATA's EN dan nog een DVD writer. Technisch een pracht van een toestel. ( wel loodzwaar ) maar.... een scherm om mee te huilen: je moet er recht voor zitten of je hebt geen scherp beeld, en dan nog kan je het scherm max 10° naar achter of naar voor bewegen of het beeld is weer mistig....

        Geef dan liever iets meer dan jarenlang met een slecht scherm te sukkelen.

        Ik heb hier nog een Dell Precision M6700 staan: die heeft een zalig beeld, geen touchscreen, maar wel gorilla-glass, dus eens stevig beestje.
        Kost wel wat.

        Ook veel Thinkpads gehad, maar allemaal 15".

        Om de specs te vergelijken ga ik meestel naar de site van Coolblue.
        Als je dan een keuze hebt gemaakt, probeer dan eens wat reviews te bekijken / lezen.
        En daarna naar de FNAC, Mediamarkt.... om het scherm eens te bekijken....
        Last edited by Alfa Centauri; 11 februari 2019, 17:53.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

          Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
          Ja wel bewust dat ik dit zeg, videobewerking, games, office... enkel voor thuis. Ik heb een 17" en lekker comfortabel, vroeger nog een 15" gehad en vond die te klein.
          Dan zou ik toch eerder een desktop kopen. Dan heb je een pak meer power voor je geld, en videos bewerken is toch wat makkelijker op een groot scherm.

          750€ voor een laptop is altijd een budgetmodel met te veel compromissen als je 17’wil.

          Comment


          • #6
            Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Dan zou ik toch eerder een desktop kopen. Dan heb je een pak meer power voor je geld, en videos bewerken is toch wat makkelijker op een groot scherm.

            750€ voor een laptop is altijd een budgetmodel met te veel compromissen als je 17’wil.
            Ik denk ook dat je voor die prijs geen performant genoeg systeem hebt. Een 17" om video te bewerken, daar wil ik niet eens aan beginnen, mijn twee 24" monitors zijn nog wat te klein bij video editing met Premiere vind ik nog te krap.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

              Als je een degelijke laptop wil met een dikke GPU, behoorlijk wat ram, SSD en dan nog eens een goed IPS scherm dan zit je al snel in de prijsklasse rond de 2000 euro.
              ik denk dat je zelfs tweedehands geen krachtige laptop zal vinden met die specs aan 750 euro.

              Comment


              • #8
                Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

                Ik had wat over de prijs heen gekeken
                Zelfs al ga je naar een desktop, dan heb je nog een deftige monitor nodig, dus dat zal je sowieso al meer dan 750 euro kosten. Maar dat zal inderdaad de goedkoopste en beste optie zijn.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

                  Ah sorry, vergist, het is toch een 15.6" die ik heb

                  Vroeger nog een 17" gehad, nu heb ik deze Toshiba van rond de €750


                  Mag dus iets in die genre zijn met betere grafische kaart.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Als je een degelijke laptop wil met een dikke GPU, behoorlijk wat ram, SSD en dan nog eens een goed IPS scherm dan zit je al snel in de prijsklasse rond de 2000 euro.
                    ik denk dat je zelfs tweedehands geen krachtige laptop zal vinden met die specs aan 750 euro.
                    Kijk hier eens HP Z-book

                    Dan nog een Dockingstation en een extra scherm naar eigen keuze.

                    Ik heb bij dit adres 5 jaar geleden een tweedehands HP Elitebook 8560w (i7/SSD/16GB et cetera) gekocht voor plm. 500. Nog steeds heel blij mee voor Photoshop e.d.
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

                      Ik heb in december voor mijn neef deze instap gaming laptop gekocht:
                      Lenovo Ideapad 330-15ICH 81FK003XMH
                      Die stond toen in promotie voor 729 euro, nu kost die 779 euro.
                      Dit is een redelijke laptop met 15.6" scherm, zeker geen high-end, maar wel met een behoorlijke grafische kaart.
                      Ik heb de prestaties vergeleken met een Dell van 2000 euro die kwalitatief wel beter was maar zonder grafische kaart.
                      Bij gaming veegde de Lenovo de vloer aan met de Dell (+150fps vs. 60 fps).

                      Maar 15.6" is te klein voor photoshop en zo.
                      edit: ik lees nu dat 15.6" volstaat voor jou. Dan lijkt me deze laptop wel een goede keuze.
                      De videokaart (GTX150) van de Lenovo is afhankelijk van de toepassing 2-4x sneller dan de videokaart van de Toshiba (M260)
                      Last edited by Mimo; 13 februari 2019, 00:43.
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

                        WOW! Ik ben best wel onder de indruk van die Lenovo. Zeer mooie specs en aan die prijs!!
                        Moet ik mijn mening toch wat bijstellen.
                        Wel jammer dat er geen IPS scherm in zit. Toch een must voor fotobewerking. Maar dat kan je dan misschien nog oplossen door er een IPS scherm later naast te plaatsen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

                          Een allround laptop voor grafische professionals en gamers met laaggewicht, strak uiterlijk en uitgebreide beveiliging zoals TPM en vingerafdruksensor.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

                            't Is een relatieve nieuwkomer, en het is geen 750 euro, maar de vriend van onze dochter kwam vandaag binnen met een Huwawei Matebook Pro.
                            Specs én een afwerking om achterover te vallen. Plus er wordt nog een hubje bij geleverd.
                            Kijk maar eens op koudblauw.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop +-750 EUR met goede grafische kaart?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              't Is een relatieve nieuwkomer, en het is geen 750 euro, maar de vriend van onze dochter kwam vandaag binnen met een Huwawei Matebook Pro.
                              Specs én een afwerking om achterover te vallen. Plus er wordt nog een hubje bij geleverd.
                              Kijk maar eens op koudblauw.
                              Mag wel voor die prijs hé: als je voor die 750 een 1 bijplaatst ben je er nog niet...
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X