Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Action cam voor op de fiets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Action cam voor op de fiets

    Iemand ervaring met deze YI 4K camera?

    Ik had eerst aan een Gopro 7 gedacht maar die kost al gauw 400€.
    Van die YI lees ik veel positieve dingen. Je kan er 2 uur mee filmen in 4K terwijl de Gopro iets meer dan een uur kan filmen.
    Doet in feite alles wat een Gopro kan voor veel minder geld.

    Ik wil er mijn fietsritten mee vastleggen want ik voel me niet meer op mijn gemak. Wat ik allemaal tegenkom de laatste tijd.
    Auto's die geen voorrang verlenen bij rechts afslaan. Gewoon pal op het fietspad stilstaan/parkeren. Openzwaaiende deuren, eventjes in de spiegel kijken kan geen kwaad. Auto's die me rakelings voorbijscheren bij inhalen.

    Ik wil dat allemaal vastleggen voor moest er iets gebeuren dan heb ik bewijs.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Action cam voor op de fiets

    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Iemand ervaring met deze YI 4K camera?

    Ik had eerst aan een Gopro 7 gedacht maar die kost al gauw 400€.
    Van die YI lees ik veel positieve dingen. Je kan er 2 uur mee filmen in 4K terwijl de Gopro iets meer dan een uur kan filmen.
    Doet in feite alles wat een Gopro kan voor veel minder geld.

    Ik wil er mijn fietsritten mee vastleggen want ik voel me niet meer op mijn gemak. Wat ik allemaal tegenkom de laatste tijd.
    Auto's die geen voorrang verlenen bij rechts afslaan. Gewoon pal op het fietspad stilstaan/parkeren. Openzwaaiende deuren, eventjes in de spiegel kijken kan geen kwaad. Auto's die me rakelings voorbijscheren bij inhalen.

    Ik wil dat allemaal vastleggen voor moest er iets gebeuren dan heb ik bewijs.
    Ik werk met een paar Gopro camera's en die zijn het beste wat er is maar wel erg duur. En het probleem is de korte accu duur: dus wanneer je een uren lange opname maakt zul je regelmatig moeten wisselen of een grotere externe accu gebruiken.
    Montage op een fiets geeft veel trillingen en dus slechte beelden, ook wanneer je een stabilisator gebruikt: het beste is om hem op een fietshelm of op je borst te monteren.
    Een camera die op de voorruit in auto's gebruikt worden zou ook een oplossing zijn, die slaan tevens meer gegevens op, te koop voor nog geen € 100, alleen zul je dan een waterdichte behuizing moeten verzinnen en een voeding.

    Comment


    • #3
      Re: Action cam voor op de fiets

      het beste is om hem op een fietshelm of op je borst te monteren
      Inderdaad, zo'n borstharnas lijkt me wel interessant. Een camera op de helm ziet er een beetje idioot uit .
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Action cam voor op de fiets

        borstharnas hangt dan ook weer een beetje af welk type harnas/bevestiging.
        Sommige borstharnassen hebben geen mogelijkheid om de camera een beetje te tilten, wat op een koersfiets of mountainbike dan weer resulteert in het filmen van je stuur, of vlak voor je wiel en dus niet de "idioot" die je bijna omver kegelt.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Action cam voor op de fiets

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          borstharnas hangt dan ook weer een beetje af welk type harnas/bevestiging.
          Sommige borstharnassen hebben geen mogelijkheid om de camera een beetje te tilten, wat op een koersfiets of mountainbike dan weer resulteert in het filmen van je stuur, of vlak voor je wiel en dus niet de "idioot" die je bijna omver kegelt.
          Klopt, en ik heb dan nog een tijdritstuur waardoor ik fel voorovergebogen op de fiets zit.

          Ik ga het toch proberen om die YI op het stuur te monteren. Misschien dat de elektronische stabilisatie een handje helpt.
          Ik heb ook veel onderdelen in carbon zoals wielen, voorvork, tijdritstuur en dat absorbeert ook veel trillingen.

          Ik heb deze YI Lite besteld van Amazon voor 73€. Kan 2uur filmen in 1080p 50fps met stabilisatie en weegt 72gr.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Action cam voor op de fiets

            Hou me op de hoogte, ik wil hetzelfde ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Action cam voor op de fiets

              Ik heb die YI Lite nu al een week. Ben er best tevreden over.

              Ik heb 2u42min kunnen filmen in 1080p 50fps met elektronische stabilisatie aan. Mijn fietsritten zijn ongeveer 2uur dus dat was een must voor mij want heb geen zin om batterijen te wisselen.

              De statiefaansluiting is op de camera itt een gopro waar je dan een extra behuizing voor nodig hebt.

              De beelden zijn mooi stabiel moet ik zeggen. Ik heb toch smalle 25mm bandjes en de trillingen worden goed opgevangen.

              Windgeluiden tijdens het fietsen worden prima onderdrukt. Daar was ik bang voor dat het geluid onbruikbaar zou zijn, vooral bij felle wind. Ik hoor nog als ik schakel of mijn wielen die ook een geluidje produceren.

              Een minpunt was dat er geen auto ISO te kiezen viel, dus je moest zelf ISO100/ISO200 ... instellen. Na de firmware update hebben ze auto ISO toegevoegd dus daar moet je je geen zorgen over maken.

              Ook spijtig is dat het beeld niet gedraaid wordt als je de camera ondersteboven hangt, zoals ik doe aan de onderkant van mijn stuur. Je moet de beelden dus 180° draaien in één of ander programma. Ik gebruik Adobe Premiere of Wondershare videoconverter.

              De beeldkwaliteit is niet super maar het kan er mee door. Mijn RX100IV bijvoorbeeld was duidelijk beter.

              Voor dat geld krijg je veel voor in de plaats.
              Last edited by alex606; 2 maart 2019, 20:55.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment

              Working...
              X