Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

    Graag zou ik willen off shoe flitsen met mijn SB900.
    Maar ik zie het bos niet meer door de bomen!
    Wat heb ik nu juist nog nodig zodat mijn D500 communiceert met mijn SB900 TTL


    Ik heb al het volgende van transmitters gevonden:
    Cactus V6 ii TTL
    SU800
    Godox X1 transmitter - receiver
    Hahnel captur remote controle & flash trigger nikon
    Yongnuo

    De vraag is wat heb ik nu écht nodig?? Waar zit het verschil?
    Ik wil geen aankoop doen om dan na enkele weken te ontdekken dat ik toch beter iets anders gekocht had ;-)
    Misschien ook goed om weten is dat ik misschien in de toekomst ook wel nog studioflitsers zou aankopen. Ik volg nu een semester mens en portret, het is nu nog wat zoeken wat ik allemaal wel en niet zal gebruiken....

    Alvast super bedankt!

  • #2
    Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

    Ja, er zijn veel mogelijkheden.
    Waar ik op zou letten is dat je de flash kunt bedienen via de trigger.

    Met de cactus v6 en v6ii kan dit.

    Er zullen nog wel triggers zijn die dat kunnen, welke de beste zijn is waarschijnlijk moeilijk te zeggen.

    Ik ben best tevreden met de cactus triggers.



    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Ja, er zijn veel mogelijkheden.
      Waar ik op zou letten is dat je de flash kunt bedienen via de trigger.

      Met de cactus v6 en v6ii kan dit.

      Er zullen nog wel triggers zijn die dat kunnen, welke de beste zijn is waarschijnlijk moeilijk te zeggen.

      Ik ben best tevreden met de cactus triggers.



      --
      mlap.
      T.T.

      Bedankt! Heb jij ook een D500? Blijkbaar zou niet alles werken met deze??!!...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

        Oorspronkelijk geplaatst door stephanie24 Bekijk bericht
        Bedankt! Heb jij ook een D500? Blijkbaar zou niet alles werken met deze??!!...
        neen, ik heb geen d500.

        Volgens de website van cactus zou het werken met een D500.
        En als je via een goede winkel koopt, kun je ook eerst testen.

        Als Balen niet te ver uit de buurt is, kun je ook testen met mijn cactussen.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          neen, ik heb geen d500.

          Volgens de website van cactus zou het werken met een D500.
          En als je via een goede winkel koopt, kun je ook eerst testen.

          Als Balen niet te ver uit de buurt is, kun je ook testen met mijn cactussen.
          Heel erg bedankt, ik bekijk de website eens van cactus.
          Ik woon in Brugge dus niet echt in de buurt maar toch heel erg bedankt voor je voorstel!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

            Misschien een binnenwippen bij foto Coudenys in Veldegem, zij zijn steeds bereid om te helpen en hebben zeer veel in voorraad.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

              Ik heb de D500 met de Hähnel Capture Remote control, en dat werkt prima met een SB600. Ik probeer het nog eens met een SB900 (maar die heb ik hier niet thuis voorlopig).

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirk V. Bekijk bericht
                Misschien een binnenwippen bij foto Coudenys in Veldegem, zij zijn steeds bereid om te helpen en hebben zeer veel in voorraad.
                Mijn D500 en nog andere dingen kocht ik daar , ik ga zeker ook eens langs maar wil eerst zelf eens kijken hoe en wat.
                Heel erg bedankt om te antwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

                  super

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Ik heb de D500 met de Hähnel Capture Remote control, en dat werkt prima met een SB600. Ik probeer het nog eens met een SB900 (maar die heb ik hier niet thuis voorlopig).
                    super maar zou het kunnen dat dat dan geen TTL is?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

                      Als je met dat soort vragen zit - kan het zinvol zijn uw camera mee te brengen naar de photodays in brussel. Daar kan je op de standen van de verkopers gewoon dat soort zaken testen.
                      Zeker voor Nikon moeten er genoeg oplossingen bestaan die TTL en zelfs HSS aankunnen. Zelf gebruik ik phottix Odin's maar die dingetjes zijn wel niet goedkoop (ik gebruik dat op Sony).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

                        Heb ik niet getest, ik zet de flits meestal op Manueel....
                        intussen geprobeerd: inderdaad geen TTL. Het staat trouwens in de manual (nadien gelezen) dat TTL niet ondersteund wordt.
                        Last edited by fddent; 10 februari 2019, 22:42.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                          Heb ik niet getest, ik zet de flits meestal op Manueel....
                          intussen geprobeerd: inderdaad geen TTL. Het staat trouwens in de manual (nadien gelezen) dat TTL niet ondersteund wordt.
                          Bedankt om te testen en voor je tijd!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dirk V. Bekijk bericht
                            Misschien een binnenwippen bij foto Coudenys in Veldegem, zij zijn steeds bereid om te helpen en hebben zeer veel in voorraad.
                            Vandaag gekocht bij Coudenys!! Is een Godox X1 TTL geworden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D500 + flits SB900 - wat nodig om off shoe te flitsen?

                              Hallo iedereen,

                              Vandaag een Godox X1 TTL transmitter - receiver gekocht!

                              Bedankt iedereen voor jullie hulp!

                              Comment

                              Working...
                              X