Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

x-t3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • x-t3

    Hallo

    Ben nog niet zo lang eigenaar van een prachtige Z7 (nikon) en lenzen.
    Zou graag een compacte snelheidsduivel erbij willen en daarbij denk ik aan de Fuji x-t3. Is dit een goede keuze?
    Zit nl in de zomer regelmatig aan de nurburgring in duitsland (een circuit in het prachtige eiffel gebergte waarop ik zelf trouwens ook rij), en zou dan ook wat willen spotten...
    Het liefst een snelle nikon apsc mirrorless, maar ja, dat bestaat niet...

    Vriendelijke groeten!
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: x-t3

    De nieuwe sony a 6400 is momenteel de allersnelste apsc systeemcamera.Vergelijkbaar met de a9.Maar ja,is maar een sonytje en geen canikon of fuji.

    Comment


    • #3
      Re: x-t3

      Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
      De nieuwe sony a 6400 is momenteel de allersnelste apsc systeemcamera.Vergelijkbaar met de a9.Maar ja,is maar een sonytje en geen canikon of fuji.
      ??? fuji x-t3 = 30 beelden per seconde... waar staat de sony ? pre-shoot enz...
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: x-t3

        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        ??? fuji x-t3 = 30 beelden per seconde... waar staat de sony ? pre-shoot enz...
        Maar bij 30 beelden per seconden lever je wel pixels in.

        Ach elke camera heeft zijn voor en nadelen.
        En de x-t3 lijkt toch hoog aan de top te staan.
        Wie eerst staat hang af van de wensen van de fotograaf ;-)

        --
        mlap.
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: x-t3

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Maar bij 30 beelden per seconden lever je wel pixels in.

          Ach elke camera heeft zijn voor en nadelen.
          En de x-t3 lijkt toch hoog aan de top te staan.
          Wie eerst staat hang af van de wensen van de fotograaf ;-)

          --
          mlap.
          T.T.
          het gaat mij er niet om wie eerst staat... het gaat me wel om correcte informatie...want inderdaad elke camera heeft voor en nadelen ...
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Re: x-t3

            Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
            De nieuwe sony a 6400 is momenteel de allersnelste apsc systeemcamera.Vergelijkbaar met de a9.Maar ja,is maar een sonytje en geen canikon of fuji.
            Ik twijfel idd tussen die 2. De fuji heeft wel een goeie lens catalogus....
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #7
              Re: x-t3

              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
              De nieuwe sony a 6400 is momenteel de allersnelste apsc systeemcamera.Vergelijkbaar met de a9.Maar ja,is maar een sonytje en geen canikon of fuji.
              Is het mogelijk Canon en Nikon te schrijven? Ik vind Canikon bepaald misprijzend klinken.

              Comment


              • #8
                Re: x-t3

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                .....................
                Zou graag een compacte snelheidsduivel erbij willen en daarbij denk ik aan de Fuji x-t3. Is dit een goede keuze?
                .....................
                Vriendelijke groeten!
                Even geduld tot donderdag 14 februari, dan wordt de Fujifilm X-T30 voorgesteld en bijna gelijkwaardig aan X-T3 maar veel goedkoper. Dit geld kun je besteden aan lenzen.
                Heeft 26.1 million pixels en X-Trans CMOS 4 sensor, verder 4K/30p Video (X-T3 = 4k/60p) - 30 fps met de Electronic Shutter Sports Mode - een joystick, enz


                【噂】富士フイルム「X-T30」の画像【スペック追加】
                海外のソースから富士フイルム「X-T30」の画像を提供して貰いました。
                FUJIFILM X-T30
                • 2,610万画素のX-Trans CMOS 4 センサー
                • X-Processor 4
                • 画面全体をカバーする位相差画素数216万画素のセンサー
                • メカニカルシャッター時8コマ/秒の連写が可能
                • 約1660万画素で最速30コマ/秒のブラックアウトフリー高速連写に対応
                • 4K30p動画
                • ファインダー倍率0.62倍のEVF
                • 3.0型104万ドット タッチパネル チルト液晶
                • 16種類のフィルムシミュレーション
                • アドバンストSRオート
                • Wi-Fi・Bluetooth搭載
                • サイズ:118.4 × 82.8 × 46.8 mm
                • 重さ:383g
                • カラー:ブラック・シルバー

                Comment


                • #9
                  Re: x-t3

                  voor de X-T3 is er sedert gister een firmware update - voor zij die de functie video gebruiken

                  X-T3 Camera Body Firmware Update Ver.2.10


                  even meegeven wat men mag verwachten van X-T30 in begrijpbare taal

                  FUJIFILM X-T30

                  2,610万画素のX-Trans CMOS 4 センサー *** 26,1 miljoen pixel X-Trans CMOS 4-sensor
                  X-Processor 4 *** X-4 processor
                  画面全体をカバーする位相差画素数216万画素のセンサー *** Sensor met een faseverschil van 1,16 miljoen pixels voor het gehele scherm
                  メカニカルシャッター時8コマ/秒の連写が可能 *** Continu-opnamen van 8 beelden per seconde zijn mogelijk bij een mechanische sluiter
                  約1660万画素で最速30コマ/秒のブラックアウトフリー高速連写に対応 *** Black-out vrije high-speed continu-opnamen met snelheden tot 30 frames per seconde met ongeveer 16,6 miljoen pixels
                  4K30p動画 *** 4K30p-video\
                  ファインダー倍率0.62倍のEVF *** EVF met zoekervergroting 0,62 keer
                  3.0型104万ドット タッチパネル チルト液晶 *** 3.0 type 1.04 miljoen dots touch panel tilt vloeibaar kristal
                  16種類のフィルムシミュレーション *** 16 soorten filmsimulatie
                  アドバンストSRオート *** Geavanceerde SR Auto
                  Wi-Fi・Bluetooth搭載 *** Wi-Fi • Bluetooth geïnstalleerd
                  サイズ:118.4 × 82.8 × 46.8 mm *** Afmetingen: 118,4 x 82,8 x 46,8 mm
                  重さ:383g *** Gewicht: 383 g
                  カラー:ブラック・シルバー *** Kleur: zwart / zilver

                  Comment


                  • #10
                    Re: x-t3

                    Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                    De nieuwe sony a 6400 is momenteel de allersnelste apsc systeemcamera.Vergelijkbaar met de a9.Maar ja,is maar een sonytje en geen canikon of fuji.
                    De A6400 zal min of meer vergelijkbaar zijn met een X-T30 als je er de specificaties op nahoud.
                    Ik denk ook niet dat de A6400 vergelijkbaar is met een A9.
                    Maar wie weet.. het is moeilijk een uitspraak te doen over twee camera's die ik niet bezit.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: x-t3

                      sony zijn 100-400 is belachelijk duur. fuji is op dat gebied veel redelijker. fuji glas is ook top, zeker voor de prijs. Als prime liefhebber mis ik dit wel bij sony.

                      IK denk dat je met fuji wel goed gaat zitten voor wat je zoekt te doen.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: x-t3

                        [QUOTE=unalom;4696111]sony zijn 100-400 is belachelijk duur. fuji is op dat gebied veel redelijker. fuji glas is ook top, zeker voor de prijs. Als prime liefhebber mis ik dit wel bij sony.

                        Foutje van mij.. verkeerd gepost.
                        Moest apart staan (post 12)
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: x-t3

                          Reservoir Dog,

                          De X-T3 zal zeker bijdragen tot wat je zoekt.
                          Hangt er van af welke objectieven je wil natuurlijk.
                          Ik heb de meeste objectieven van Fuji gehad dus ik kan je wel enige info geven daaromtrent.
                          De X-T3 is snel, en de beeldkwaliteit meer dan behoorlijk om niet te zeggen excellent.
                          Zelfs in verhouding tot een GFX 50R komt de X-T3 nog goed uit de verf.
                          Een GFX R is zeer goed .. maar niet goed voor alles .. de X-T3 is dat opzicht veel meer inzetbaar

                          Ik vraag me alleen af of je niet beter af bent met een Z6 erbij ?
                          Vermits je toch al een Z7 hebt lijkt me dit toch handiger.
                          Als je twee body's hebt van hetzelfde merk vind ik dat toch eerder een pluspunt dan een ander merk erbij.
                          Of is het native lenzen aanbod "HET" probleem ? (voorlopig)
                          De Z serie is toch ook een vrij compacte camera en ik hoor hier toch vrij positieve dingen wat snelheid betreft
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: x-t3

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Reservoir Dog,

                            De X-T3 zal zeker bijdragen tot wat je zoekt.
                            Hangt er van af welke objectieven je wil natuurlijk.
                            Ik heb de meeste objectieven van Fuji gehad dus ik kan je wel enige info geven daaromtrent.
                            De X-T3 is snel, en de beeldkwaliteit meer dan behoorlijk om niet te zeggen excellent.
                            Zelfs in verhouding tot een GFX 50R komt de X-T3 nog goed uit de verf.
                            Een GFX R is zeer goed .. maar niet goed voor alles .. de X-T3 is dat opzicht veel meer inzetbaar

                            Ik vraag me alleen af of je niet beter af bent met een Z6 erbij ?
                            Vermits je toch al een Z7 hebt lijkt me dit toch handiger.
                            Als je twee body's hebt van hetzelfde merk vind ik dat toch eerder een pluspunt dan een ander merk erbij.
                            Of is het native lenzen aanbod "HET" probleem ? (voorlopig)
                            De Z serie is toch ook een vrij compacte camera en ik hoor hier toch vrij positieve dingen wat snelheid betreft
                            Idd ook al aan de Z6 gedacht Denk echter dat de AF van de x-t3 beter is voor sport....

                            Mvg
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • #15
                              Re: x-t3

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Idd ook al aan de Z6 gedacht Denk echter dat de AF van de x-t3 beter is voor sport....
                              De X-T3 AF was goed maar gaat nog verbeteren door de Fujifilm Kaizen filosofie.

                              Fujifilm heeft Fujifilm X-T3 en X-T30-firmware ver. 3.0 aangekondigd, die de autofocus zal verbeteren met een betere gezichtsdetectie,... betere tracking,... betere oog-AF.
                              Komt in april.
                              Toch is het goed om even aan de X-T30 te denken als bijkomende sportcamera.

                              Hier de eerste demobeelden van de aangekondigde firmware ver. 3.0 : https://www.youtube.com/watch?v=YoKo4FK3hmg

                              PS: er is een nieuwe Fujifilm Camera Remote ver 4.0

                              Comment

                              Working...
                              X