Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Canon 5D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade Canon 5D Mark III

    Beste collega's, ik heb al lange tijd een Canon 5D Mark III, ben er heel tevreden mee behalve met de ruis op Iso hoger dan 2000... Ik doe regelmatig hondenshows, concerten, huwelijken etc dus dat stoort me wel.

    Nu wil ik een 2e body, ik twijfel tussen de Canon 5D Mark IV of een Sony Alfa.

    Ik weet dat mijn Canon-lenzen (dat zijn er veel) ook passen op een Sony mits een adaptor. Werkt de autofocus dan niet trager ?

    Ik vrees ook dat de Sony te klein is voor mijn grote handen

    Een 5DIV zou een meer logische keuze zijn maar is die echt veel beter dan de 5DIII ?

    Ruis op hoge Iso en dynamisch bereik bij Sony zouden beter zijn

    Tips ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Upgrade Canon 5D Mark III

    Johan, waarom denk je dat een Sony zoveel beter zou zijn qua ruis dan een Canon
    Laat je vooral niks wijsmaken !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade Canon 5D Mark III

      De 4 is een stuk beter dan de 3 maar of het verschil de behoorlijke prijsbrug waard is???....
      Het meest gevorderde aan de 4 is de kleurgebaseerde lichtmeting die vooral zijn meerwaarde kent bij reportagewerk.
      Er is ook hard gewerkt aan functies om te filmen waar wij als fotograaf geen reet aan hebben.
      Zelf bezit ik ook de 3 en ik ga wachten tot de make 5 uitkomt. Het verschil zal dan de meerprijs misschien verantwoorden voor mij persoonlijk.

      Het gras groener aan de overkant? Sony? Fuji?,.... Laat je vooral niet te veel wijs maken. Zoiets als de heilige graal hebben ze nog niet uitgevonden. Niemand niet.
      Ruis is altijd al een probleem geweest en er is al veel vordering gemaakt op dat vlak bij alle merken. Maar voorlopig slagen ze er nog niet in het menselijk oog te benaderen.
      Daar is het nog echt wachten op een nieuwe technologie maar wanneer die komt is koffiedik kijken.

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade Canon 5D Mark III

        De Sony A7 III reeks is samen met de Nikon Z reeks een van de best presterende camera's ivm ruis.

        Het "instap model", A7 III ook dus. Die laat mijn A7II en A6300 heel ver achter zich.
        Op ISO 12800 en hoger heb ik minder ruis als mijn andere toestellen op ISO 6400.

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade Canon 5D Mark III

          Zou er wel een 5D Mark V uitkomen ? Ik vermoed dat er eerder iets tussen de reeks 5 en 1 komt, genaamd Canon 3D of zo …

          Is de 5D Mark IV veel beter dan de III op gebied van ruis ? Ik moet wel zeggen dat ik over t algemeen heel tevreden ben met mijn 5DIII

          Filmen boeit me niet
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade Canon 5D Mark III

            De A7III heeft wel degelijk minder ruis, studio scene comparison tool.
            De 5DIV doet het iets beter dan de III. De IV is vooral qua dynamisch bereik erop vooruit gegaan en heeft de kloof met de Sony's en Nikons verkleind.

            En hier nog wat cijfers.

            Werken met adapters is niet ideaal. De Sigma MC-11 zou het beste werken van allemaal. Wil je geen gezever dan koop je Sony FE lenzen.
            Last edited by alex606; 10 februari 2019, 16:57.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade Canon 5D Mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              De A7III heeft wel degelijk minder ruis, studio scene comparison tool.
              De 5DIV doet het iets beter dan de III. De IV is vooral qua dynamisch bereik erop vooruit gegaan en heeft de kloof met de Sony's en Nikons verkleind.

              En hier nog wat cijfers.

              Werken met adapters is niet ideaal. De Sigma MC-11 zou het beste werken van allemaal. Wil je geen gezever kan koop je Sony FE lenzen.
              dxo mark meldt voor de sony a7-III het volgende : "Currently no lens has been tested mounted on this camera"...????
              nikon coolpix s9100

              Comment

              Working...
              X