Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

    Gratis services, gratis webruimte .... Niet si gratis en vroeg of laat worden ogezegde gratisdiensten betalend. Eens de prooi gevangen laat de rover niet snel meer los.
    Flickr heeft nu ook haar beheersregels ligt in hun voordeel aangepast.

    Changes to the way photo sharing website Flickr operates mean starting tomorrow free accounts that have more than 1000 images stored are in danger of getting images deleted.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

    Het is idd overal hetzelfde. Picasa heeft me destijds ook goed liggen gehad. Foetsie foto's.

    Comment


    • #3
      Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

      flickr is echter wel zo "loyaal" geweest om meer dan tijdig de gebruikers te verwittigen... ik heb minstens 10 mails gekregen om de wijziging aan te kondigen en mij de mogelijkheid te geven foto's te "redden" of update te kopen. Ik blijf ondertussen flickr gebruiken tot ik aan 1.000 foto's ben en dan zie ik wel.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        flickr is echter wel zo "loyaal" geweest om meer dan tijdig de gebruikers te verwittigen... ik heb minstens 10 mails gekregen om de wijziging aan te kondigen en mij de mogelijkheid te geven foto's te "redden" of update te kopen. Ik blijf ondertussen flickr gebruiken tot ik aan 1.000 foto's ben en dan zie ik wel.
        Ik heb Flickr nooit als een gratis backup gezien.

        Eer ik 1000 fatsoenlijke foto's bij mekaar hebt ben ik nog wel enkele jaren bezig.

        Comment


        • #5
          Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ik heb Flickr nooit als een gratis backup gezien.

          Eer ik 1000 fatsoenlijke foto's bij mekaar hebt ben ik nog wel enkele jaren bezig.
          wat is dat nu weer voor een triestige bemerking...ik zeg toch nergens dat ik flickr als back-up gebruik.. man man
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            wat is dat nu weer voor een triestige bemerking...ik zeg toch nergens dat ik flickr als back-up gebruik.. man man
            Wat is dat nu voor triestige bemerking......je zegt toch ergens dat je de foto's kwijt bent en kwijt is kwijt en niet een kopietje weg.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Wat is dat nu voor triestige bemerking......je zegt toch ergens dat je de foto's kwijt bent en kwijt is kwijt en niet een kopietje weg.
              begrijpend lezen er staat nergens dat ik foto's kwijt ben....er staat tot ik aan 1.000 foto's ben...
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

                Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                wat is dat nu weer voor een triestige bemerking...ik zeg toch nergens dat ik flickr als back-up gebruik.. man man
                De opmerking "gratis backup" was helemaal niet op jou bedoeld maar op degenen die een oneigenlijk gebruik maken van de onbeperkte opslagruimte.
                In mijn gedacht (en waarschijnlijk ook het jouwe) zet je daar enkel foto's op die je de moeite vindt om aan anderen te tonen.
                En dan kom je met 1000 redelijk ver.

                Comment


                • #9
                  Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  begrijpend lezen er staat nergens dat ik foto's kwijt ben....er staat tot ik aan 1.000 foto's ben...
                  Neen, je bent ze niet kwijt want je hebt ze tijdig kunnen redden omdat je goed op voorhand bent verwittigd.

                  Dus lijkt het alsof je Flickr als enigste backup gebruikt.

                  Zo begreep ik het toch.
                  ;-)



                  --
                  mlap.
                  T.T.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

                    ik kan enkel maar herhalen "begrijpend lezen"... er staat toch duidelijk... als ik aan 1.000 foto's ben zie ik wel....en back up.. hier liggen minstens 6 externe harde schijven voor het "beveiligen" van foto's en video's....
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Het is idd overal hetzelfde. Picasa heeft me destijds ook goed liggen gehad. Foetsie foto's.
                      Picasa staat nu toch onder Google foto´s Paul, ik ben er geen enkele kwijt geraakt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Picasa staat nu toch onder Google foto´s Paul, ik ben er geen enkele kwijt geraakt.
                        Dikke merci aan Geert voor de link.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

                          Ik gebruik backblaze als cloud-bu. De eerste bu neemt wel wat tijd in beslag.



                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

                            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Ik gebruik backblaze als cloud-bu. De eerste bu neemt wel wat tijd in beslag.
                            Hier ook, even opgezegd, maar uiteindelijk is dat een betaalbare oplossing die werkt. Natuurlijk heb ik een tweede HD en een NAS, maar iets extern hebben is die 'extra' zekerheid.

                            En toch gebruik, ik Flickr nog, ook als PRO, maar dan om social media bewijs nog bezig te zijn. Facebook/Twitter/Instagram staat uit wegens fake (zoals Google+ en Pinterest).
                            Last edited by Lieven Lema; 9 februari 2019, 17:20.
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zelfs gratis gaat de zon niet op. Flickr

                              Ik raad aan om zelf een hosting te huren.
                              Zo duur is dat niet en je kan er een hele website op kwijt.
                              Je bent helemaal baas en heb je geen gezever met compressie en gerommel met kleuren.

                              Eventueel kan je dit samen doen met een vriend en de kosten delen. Komt nog goedkoper uit.

                              Daarnaast heb je veel comfort omdat je je eigen e-mail boxen kan beheren. Geen last meer van spammers.

                              Comment

                              Working...
                              X