Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canonR........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canonR........

    Er lijkt iets te bewegen bij canon, nieuwe lenzen en...https://www.canonrumors.com/canon-eo...fications-cr1/
    MVG. Hugo

  • #2
    Re: canonR........

    Zou mooi zijn als Sony dan reageert met een super compacte body, desnoods zonder evf in dezelfde prijsklasse.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: canonR........

      Sony heeft in sommige landen de prijs van A7 III al met 200€ laten zakken hiervoor blijkbaar... concurrentie is niet slecht

      Comment


      • #4
        Re: canonR........

        Had eigenlijk gehoopt op een prof model, eentje dat hoger staat dan de R
        Blijkbaar zullen we nog even moeten wachten daarop
        Mooie serie lenzen in ieder geval, toch een punt waar Canon zich steeds sterk in maakt

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: canonR........

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Had eigenlijk gehoopt op een prof model, eentje dat hoger staat dan de R
          Blijkbaar zullen we nog even moeten wachten daarop
          Mooie serie lenzen in ieder geval, toch een punt waar Canon zich steeds sterk in maakt

          grts
          Sieg
          De ergonomie van de body is ook altijd het beste (vind ik persoonlijk)

          Comment


          • #6
            Re: canonR........

            6 nieuwe lenzen:

            • RF 85mm F1.2 L USM
            • RF 85mm F1.2 L USM DS
            • RF 24-70mm F2.8 L IS USM
            • RF 15-35mm F2.8 L IS USM
            • RF 70-200mm F2.8 L IS USM
            • RF 24-240mm F4-6.3 IS USM


            Nieuwe EOS RP
            Canon has unveiled its second full-frame mirrorless camera: the entry-level EOS RP. Touting its compact size and approachability for beginners, the RP uses a 26.2MP sensor and will sell for $1300 body-only this March.


            $1299 (body)
            $1999 (w/EF adapter and EF 24-105mm STM IS lens)
            $2299 (w/RF 24-105mm F4L IS lens)

            Comment


            • #7
              Re: canonR........

              Ik lees net op tweakers dat de EOS RP 1520€ gaat kosten - da's niet niks - met de 24-105f4 in kit - 2500€ (die laatste combo is wel een prijsbreker ivm. de sony A7III + 24-105f4).
              https://tweakers.net/nieuws/149128/c...1520-euro.html

              Comment


              • #8
                Re: canonR........

                Ik vind de prijs goed meevallen. Zeker als je weet dat de EF Adapter er bij zit.
                Life is beautiful, take pictures to remember

                Comment


                • #9
                  Re: canonR........

                  Op het eerste zicht een goede zet van Canon, alhoewel ik er zelf niet direct nood aan heb.
                  Voor vogels denk ik dat mijn 7DII nog altijd veel beter is, en als reiscamera heb ik EOS M, nog compacter en goedkoper, enkel weinig lichtsterke lenzen.
                  Maar de kans dat mijn volgende camera een FF mirrorless wordt is groter geworden .

                  Comment


                  • #10
                    Re: canonR........

                    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                    Ik lees net op tweakers dat de EOS RP 1520€ gaat kosten - da's niet niks - met de 24-105f4 in kit - 2500€ (die laatste combo is wel een prijsbreker ivm. de sony A7III + 24-105f4)
                    Je moet de EOS RP wel met de A7 Mark II vergelijken (1250€ nieuw) en die is op bepaalde gebieden beter zoals IBIS e.d...

                    De A7 Mark III is een pak beter dan de EOS RP en zelfs beter dan de EOS R....

                    Comment


                    • #11
                      Re: canonR........

                      Inderdaad, en de A7ii kost nog slechts een €1000...

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: canonR........

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        6 nieuwe lenzen:

                        • RF 85mm F1.2 L USM
                        • RF 85mm F1.2 L USM DS
                        • RF 24-70mm F2.8 L IS USM
                        • RF 15-35mm F2.8 L IS USM
                        • RF 70-200mm F2.8 L IS USM
                        • RF 24-240mm F4-6.3 IS USM
                        Ze maken er wel werk van, de meest gebruikte lenzen voor professionele fotografen (15-35 f2,8, 24-70 f2,8, 70-200 f2,8) komen er dus binnenkort al aan, dat wil zeggen dat er ook meer professionele camerabody's op komst zijn.
                        De 70-200 f2,8 ziet er heel compact uit, veel korter dan wat we tot nu toe gewend zijn van een 70-200 f2,8 (ik ben benieuwd naar de optische kwaliteiten).

                        Ik denk dat de "RP" ook redelijk wat biedt voor zijn prijs (zeker voor beginnende fotografen), en dat die veel zal worden gekocht in combinatie met de 24-240 (voorlopig is die er nog niet, maar ik denk wel dat de RP deze lens nodig heeft als kitlens om er grote aantallen van verkocht te kunnen krijgen).
                        Hopelijk is die 24-240 optisch wel beter dan de EF-S 18-200, want dat is niet meteen de beste lens die Canon heeft gemaakt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: canonR........

                          Canon heeft (o.a. met sommige EF-M lenzen) aangetoond dat ze compacte lenzen van hoge kwaliteit voor een zeer redelijke prijs kunnen maken, ze kunnen op prijs concurreren.
                          Misschien is de tijd van de belachelijk grote, zware en dure lenzen stilaan ten einde als je bv de Nikon 500PF ziet.

                          Aan hun mirrorless bodies is nog werk. Mij zal 4K video worst wezen, maar de autofocus staat blijkbaar ook nog niet op punt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canonR........

                            Die RP gaat verkopen als zoete broodjes, dat wordt een cash-cow voor Canon. Zeker als er nog een goedkopere RF kitlens bijkomt, bvb een RF 24-105/3.5-5.6 IS STM of zoiets.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: canonR........

                              Goed om te zien dat ze gelijk investeren in goed glas. Jammer dat ze dat voor hum EF-M serie niet doen. Daar kan nog wel wat aan gewerkt worden. Iets lichtsterks als een 16-50 F2.8 of een 16-85mm F4 en primes. Nu ben je verplicht je EF-M -EF adapter gebruiken.
                              "The important thing is not the camera but the eye..............

                              but the camera helps "

                              Comment

                              Working...
                              X