Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

even pauze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] even pauze

    B_123a by Dushi Beldig, on Flickr
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

  • #2
    Re: even pauze

    Mooi portret wel maar - naar mijn smaak dan - te zwaar bewerkt
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: even pauze

      Ik kom er ook niet helemaal uit.
      Nachtelijke opname van iemand die toevalig mijn kant op keek.
      Vond de pose mooi, maar kwam niet lekker uit een matige technisxhe start vanwege de lichtomstandigheden.
      En dan bljf je rondcirkelen in (pogingen tot) bewerkingen . . .
      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

      Comment


      • #4
        Re: even pauze

        Ik vermoed dat je hoog in ISO zat, gezien de korrelstructuur op het donkerder deel van het haar. Als het een straatfoto is, heb je niet alles te kiezen, maar het licht valt wel goed en je hebt licht in de ogen.
        Het enige waar ik vragen bij heb is de val van de scherpte/onscherpte, het voelt alsof die precies zo abrupt overgaat op de kaak. Scherpte zie ik precies op de neus en op de schouder, maar naar mijn gevoel zitten die niet in hetzelfde vlak, doet me nadenken of het verval niet kunstmatig is aangepast?

        Comment


        • #5
          Re: even pauze

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          Ik vermoed dat je hoog in ISO zat, gezien de korrelstructuur op het donkerder deel van het haar. Als het een straatfoto is, heb je niet alles te kiezen, maar het licht valt wel goed en je hebt licht in de ogen.
          Het enige waar ik vragen bij heb is de val van de scherpte/onscherpte, het voelt alsof die precies zo abrupt overgaat op de kaak. Scherpte zie ik precies op de neus en op de schouder, maar naar mijn gevoel zitten die niet in hetzelfde vlak, doet me nadenken of het verval niet kunstmatig is aangepast?
          Ik moest even het origineel opzoeken: ISO 2500, scherpstellen altijd op het oog, spotmeting, 85mm dichtgeknepen tot f/2, 1/800 sec. Verval zeker niet aangepast (geen idee trouwens hoe dat moet).

          En nu ik het origineel weer heb gezien is de enige conclusie: deze bewerking gewoon in de prullenbak!
          Dat krijg je als je te lang aan het modderen ben met een moeilijk begin.
          Dank voor het meedenken!
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment

          Working...
          X