Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalibratie Panasonic TX-32PS11F

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kalibratie Panasonic TX-32PS11F

    Ik wil mijn Panasonic TX-32PS11F kalibreren. Bestaan er nog kalibratie DVD's ? In DVD-formaat, geen Blue-Ray, en met ondersteuning van PAL-formaat.
    Regards.

  • #2
    Re: Kalibratie Panasonic TX-32PS11F

    Wat is een Panasonic TX-32PS11F om te beginnen?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Kalibratie Panasonic TX-32PS11F

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Wat is een Panasonic TX-32PS11F om te beginnen?
      Ooit van Google gehoord?
      En dat geldt evenzeer voor de TopicStarter 🙄

      Comment


      • #4
        Re: Kalibratie Panasonic TX-32PS11F

        Ik had de gedacht: een prehistorische beeldbuis (tv) kalibreren?

        Zie het nut er niet van in, of er wel nu wel of geen kalibratie software voor te vinden is.

        Comment


        • #5
          Re: Kalibratie Panasonic TX-32PS11F

          Ik had een Pal testbeeldgenerator/calibrator van Grundig, en was blij dat ik hem verleden jaar nog voor 25€ op 2dehands.be heb kunnen verkopen.
          Ik heb toch in je andere topic over deze TV al de link voor de servicemanual van die Panasonic geplaatst. Heb je daar wel naar gekeken ??
          Je hebt geen DVD nodig. Er zijn nog genoeg tv stations die 's nachts een testbeeld uitzenden. Dat is van betere kwaliteit dan je DVD met Scart aansluiting

          Wat is eigenlijk de bedoeling ?. Ga je nostalgisch doen en afwachten tot hij implodeert, of is 400€ voor een flatscreen te duur ?
          Last edited by notex; 3 februari 2019, 15:13.

          Comment


          • #6
            Re: Kalibratie Panasonic TX-32PS11F

            De servicemanual bevat 1 blz met de lijst van de parameters die on screen te regelen zijn en een voorbeeldwaarde. Zegt heel weinig over het regelen zelf.

            Comment


            • #7
              Re: Kalibratie Panasonic TX-32PS11F

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Ooit van Google gehoord?
              En dat geldt evenzeer voor de TopicStarter ��
              Moet ik dan altijd Googlen als er dergelijke vragen gesteld worden?
              Zucht.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Kalibratie Panasonic TX-32PS11F

                Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
                De servicemanual bevat 1 blz met de lijst van de parameters die on screen te regelen zijn en een voorbeeldwaarde. Zegt heel weinig over het regelen zelf.
                Meer valt er niet af te regelen. Ik neem aan dat het beeld scherp is. Dan moet je van de divergentie-en convergentie regeling (magnetische ringen op de hals van de CRT) afblijven.
                Resteren nog de 3 kleurversterkingen. Dat zijn meestal 3 potentiometers die op de print zitten op de hals van de crt. Regel intensiteit en contrast op 25% met de afstandsbediening. Probeer dan met de 3 potentiometers van de kleurversterkers het grijs zo neutraal mogelijk te krijgen. Zet intensiteit en contrast terug op normaal niveau. Wit moet dan neutraal wit blijven. Bij normale intensiteit en contrast moet het zwart ook echt zwart blijven. Die afregeling kan je best met rust laten. Je kan dan best eerst een cursus antieke tv-herstelling volgen.
                Weet waar je me bezig bent als je afregelt binnenin een crt tv. Er bevindt zich een gevaarlijke hoogspanning in.

                Comment

                Working...
                X