Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Big Windows Defender Problem.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Big Windows Defender Problem.

    Ik kan een foto openen in b.v. CS6 en die bewerken, maar .........
    Als ik die wil opslaan krijg ik twee waarschuwingen t.w.:

    Bij CS6:
    C:\users\mijn naam\pictures\MAZDA2\Naamloos-1.jpg
    Kan het bestand niet vinden.
    Controleer de bestandsnaam en probeer het opnieuw.

    En dan de tweede waarschuwing die vanaf rechts uit het Windows Defender Beveiligingscentrum komt pipen:
    Virus en bedreigingsbeveiliging.
    Gecontroleerde mappentoegang heeft
    C:\Programs\Photoshop.exe niet toegestaan
    de map %usersprofile%\MAZDA2te wijzigen.

    Ik kan dus de bewerkte foto niet opslaan en dat is zo met alle foto's die ik wil bewerken.

    Als ik dan het beveiligingsscherm vergelijk met dat van een twee Pc dan zijn die twee totaal verschillend.

    Iemand een idee wat er zou mis zijn met die Windows Defender, want daar zal de fout zitten denk ik?
    Last edited by Red Falcon; 3 februari 2019, 09:23. Reden: foutjes
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Big Windows Defender Problem.

    Windows Defender beschermt standaard je mappen tegen ransomware, die de map dus niet kan benaderen (theoretisch toch). Nadeel is dat de meeste programma's (behalve de eigen MS software?) worden aanzien als schadelijk en dus geen schrijfrechten krijgen.


    Je kan via controlled folder access een app toestaan om beschermde mappen te benaderen (beveiligingscentrum - virus en bedreigingsbeveiliging - controlled folder access, mappentoegang beheren) of nog makkelijker - maar dan op eigen risico - de controlled folder access op "uit" zetten.


    Edit
    Ik dacht dat ik het zo had opgelost, maar het is een tijdje geleden en nu ben ik niet meer zo zeker.
    Last edited by nabi; 3 februari 2019, 10:20.

    Comment


    • #3
      Re: Big Windows Defender Problem.

      Met mijn dank aan nabi, de zaak is sofort opgelost.
      Toch plezant als je direct geholpen wordt.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment

      Working...
      X