Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rectalineaire ultra breedhoek compactcamera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rectalineaire ultra breedhoek compactcamera.

    Ik ben op zoek naar een compact fototoestelletje met de breedst mogelijke rectalineaire hoek dat net iets beter presteert dan mijn Samsung S7 (27mm).

    Op het net vond ik tot nu toe de Olympus TG-870 Tough met 21mm breedhoek.
    Wie weet nog compacte toestelletjes bestaan met heel een brede lens?

    Grz

  • #2
    Re: Rectalineaire ultra breedhoek compactcamera.

    Er is de Sigma DP0 Quattro met een 21mm (eq) lens. Maar dat is een "specialleke", niet voor alle doeleinden geschikt (enkel lage iso bruikbaar), traag in vergelijking met andere camera's, batterij gaat niet zo lang mee, niet echt klein en een ietwat andere ergonomie. Maar naar het schijnt steengoeie lens en prachtige resultaten als je jezelf weet aan te passen aan de (vele) beperkingen.

    Heb zelf een DP1m en DP2m (oudere generatie) en die geven inderdaad heel knape resultaten als je kan leven met max 100 iso en 30-40 foto's per batterij en verschillende seconden voor een foto weg te schrijven. Voor wat ik doe geen probleem maar YMMV.

    Comment


    • #3
      Re: Rectalineaire ultra breedhoek compactcamera.

      Oorspronkelijk geplaatst door Loesje Bekijk bericht
      Ik ben op zoek naar een compact fototoestelletje met de breedst mogelijke rectalineaire hoek dat net iets beter presteert dan mijn Samsung S7 (27mm).

      Op het net vond ik tot nu toe de Olympus TG-870 Tough met 21mm breedhoek.
      Wie weet nog compacte toestelletjes bestaan met heel een brede lens?

      Grz
      Hoe compact moet het zijn?
      En wat mag het kosten?

      een sony a6000 met een 16-50mm lens dan heb je een breedhoek van 24mm in ff norm.
      ga je voor een Sony E 10-18mm f/4 OSS lens dan heb je een breedhoek van 15mm

      misschien is een Huawei Mate 20 Pro ook een optie, dan zit ja aan 16mm en die gaat tot 80mm
      maar deze is ook niet goedkoop.

      en afhankelijk van de gewenste kwaliteit kan een action-cam ook een oplossing zijn voor een breedhoek

      Comment


      • #4
        Re: Rectalineaire ultra breedhoek compactcamera.

        De Sony A5000 met de Laowa 9mm ziet er zo leuk uit. Dan kom ik op 13,5mm. Helaas is het lensje nog niet gauw tweedehands te vinden.
        Ik denk dat ik voor een tweedekansje Huawei Mate 20 Pro ga.

        Bedankt voor alle tips, Spanik en mlap!

        Comment

        Working...
        X