Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

    Wij kregen deze van opa, en vroegen ons af hoeveel dit waard zou kunnen zijn?

    Is een pentekening ofzo van Salvador Dali of replica in beperkte oplage, of kan dit op een bep. website gevraagd worden?

    Ik weet dat we er niet rijk van gaan worden, maar het is toch iets waard.




  • #2
    Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

    Geen grote kenner, maar die etsen of tekeningen in die oplage vind je wel meer. 2dehands staat er vol van.
    Je mag tevreden zijn met 100-200€.

    Comment


    • #3
      Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Geen grote kenner, maar die etsen of tekeningen in die oplage vind je wel meer. 2dehands staat er vol van.
      Je mag tevreden zijn met 100-200€.
      Yep, een -niet authentieke gehandtekende grafiek - is maximum dat waard. Zeker met zo een oplage.
      Daarom niet minder mooi.
      YMMV

      NB. MC Escher heeft bij testament laten bepalen dat de etsplaten na zijn dood doorboord moesten worden om nadrukken te vermijden.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

        Zonder kader dan?

        Comment


        • #5
          Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

          Hier heb je een voorbeeldje hoeveel zoiets eventueel zou kunnen opbrengen indien iemand dit wil, want er staan er veel te koop op het net
          Even zoeken levert dit op https://www.quimper-encheres.com/lis...lier-chretien/
          En zo zoek je op afbeeldingen en kom je er nog meer tegen https://www.google.com/search?q=Le+c...h=1103#imgrc=_

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

            Alleen kan men met een foto op internet niet zien welke gewoon geprint zijn, vervalst of wat ook.

            Anders eens naar Rijker dan je denkt hé. [emoji16]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

              Het is een mooi werkje maar ik denk ook dat dit soort "serieproductie" weinig hoge waarde heeft.

              Ik heb er zo eentje van Bragolin hangen. Is ook niet veel waard in geld maar mijn moeder is er gek op. Dus dat heeft ook zijn waarde.

              Comment


              • #8
                Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Het is een mooi werkje maar ik denk ook dat dit soort "serieproductie" weinig hoge waarde heeft.

                Ik heb er zo eentje van Bragolin hangen. Is ook niet veel waard in geld maar mijn moeder is er gek op. Dus dat heeft ook zijn waarde.
                Ik heb er eentje van Otto Dix. Na zijn dood geprint maar van de originele plaat.
                Dus niet gehandtekend. Was ie door de kunstenaar getekend was het prijs x100.
                YMMV
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

                  Dali heeft heel veel blanco bladen getekend waar dan later anderen kopieën op maakten. Het was een geniale gek, ik ben er grote fan van maar hij heeft samen met anderen de boel wel serieus belazerd omwille van de centen.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    Dali heeft heel veel blanco bladen getekend waar dan later anderen kopieën op maakten. Het was een geniale gek, ik ben er grote fan van maar hij heeft samen met anderen de boel wel serieus belazerd omwille van de centen.
                    Ha ha, toch ne "slimmerik" dan......

                    Eentje die ziet dat de koning geen kleren draagt
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kunstkenners hier? Waarde Salvador Dali pentekening of replica?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      Ik heb er eentje van Otto Dix. Na zijn dood geprint maar van de originele plaat.
                      Dus niet gehandtekend. Was ie door de kunstenaar getekend was het prijs x100.
                      YMMV
                      Maak je over die etsen en lithos niet te veel illusies. Er zijn er zo veel dat zelfs met nummer en handtekening het amper om 100-200€ gaat ook voor de gekende namen.
                      Ik heb hier nog een litho met nummer van Picasso. Grote naam, en eens aan een handelaar gevraagd wat het waard zou zijn.
                      Hij wou nog geen 50€ geven. Zonder handtekening of certificaat is het de waarde van de kader.

                      Comment

                      Working...
                      X