Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandscursus fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandscursus fotografie

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit Forum.
    Sinds een paar weken heb ik een digitaal fototoestel en wil me verdiepen in de fotografie.
    Ik heb een paar boeken van de bib gelezen en wil nu een cursus volgen met begeleiding.
    Avondschool is geen optie (kids, werk, ...) Daarom ben ik op zoek naar een goede afstand cursus met begeleiding.
    Iemand die hier ervaring mee heeft? Iemand die me iets kan aanraden?
    Wat ik zelf vond: hetfotografieinstituut.be/ of centrumvoorafstandsonderwijs.be

    Thx,
    Foolke

  • #2
    Re: Afstandscursus fotografie

    Ik ben nog steeds van mening dat je je nog wat moet verdiepen welke kant je op wilt met de fotografie en daar workshop bij zoeken van 1 of meerdere dagen, daar leer je meer van dan dat je op afstand begeleid wordt.

    mijn ervaring met op afstand is dat je nooit een antwoord krijgt op je gestelde vragen, dan wel dat je totaal niets met de comments kan aanvangen.

    Comment


    • #3
      Re: Afstandscursus fotografie

      Als ik jouw was zou ik al dat geld besparen en in je materiaal steken (op termijn).
      Om je kennis/techniek te vergroten vind je op het internet en youtube meer info dan je in je leven kan lezen.
      Een paar goede starters: https://forum.luminous-landscape.com/index.php en https://www.cambridgeincolour.com/

      Pin je niet aub niet teveel vast op de zgn regels vd compositie want die zijn er niet. Fotografie is een vorm van expressie van hoe de fotograaf het ziet en niet de emanatie van het volgen van bedenkelijke "regels" die door anderen (vaak niet-fotografen) zijn geschreven.
      Kijk in de plaats naar het werk van de "grote/iconische" fotografen en door goed te kijken zal je daar meer van leren dan wat een "leraar fotografie" (met alle respect hoor) in een cursus heeft te vertellen.

      Comment


      • #4
        Re: Afstandscursus fotografie

        neem eens een kijkje op www.photofactsacademy.nl.
        Een abonnementsformule waar in video's ongeveer alle onderwerpen in de fotografie behandelen.

        Vriendelijke groeten

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Afstandscursus fotografie

          TS wil leren fotograferen.
          Bij Photofactsacademy zijn er wel een paar goede cursussen over dit onderwerp maar het overgrote deel gaat wel over fotobewerking (postproductie)

          Comment


          • #6
            Re: Afstandscursus fotografie

            De site is toch al wel uitgebreid. je hebt nu o.a. basiscursus fotografie (14 video's), cameratips (13 video's) reisfotografie (28), basiscursus landschap,...

            Comment


            • #7
              Re: Afstandscursus fotografie

              Ik zou ook dit geld besparen, en dat door verschillende redenen:
              Fotografie te leren vraag veel tijd en ervaring opdoen, maar het is gemakkelijk op zijn eigen te leren, vooral tegenwoordig met internet. Daar vind je cursussen, fora et een boel documentatie helemaal gratis. Ik zou dus liever mijn geld in materiaal en een paar goede boeken insteken.

              Het gebied van fotografie is enorm en je moet rekening houden met je prioriteiten. Een algemeen cursus gaat over alles (maar een beetje) en je leert niets in de diepte. Het is niet hetzelfde macrofotografie, landschap, portretten, natuurfotografie, nachtfotografie, sport, nabewerking enz.

              Ik zou simpelweg beginnen met een boek over de basis van fotografie. En wat begeleiding betreft, kan je altijd vragen stellen en foto’s tonen op het forum. Je krijgt antwoorden en beoordeling helemaal gratis.

              Comment


              • #8
                Re: Afstandscursus fotografie

                Thx voor de tips iedereen!

                Comment

                Working...
                X