Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

    Ik zou volgende week vrijdag met een seniorenbiljet naar het Vakantiesalon willen sporen van uit Diest of Hasselt ( ben van Beringen ) Nu veronderstel ik dat de trein niet stopt op de Heizel maar waar moet ik dan uitstappen ? Is dit het Noord Station en moet ik dan verder met de een of andere tram tot op de Heizel
    Iemand dit vervoer al gedaan ? Gaarne wat tips .

  • #2
    Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Ik zou volgende week vrijdag met een seniorenbiljet naar het Vakantiesalon willen sporen van uit Diest of Hasselt ( ben van Beringen ) Nu veronderstel ik dat de trein niet stopt op de Heizel maar waar moet ik dan uitstappen ? Is dit het Noord Station en moet ik dan verder met de een of andere tram tot op de Heizel
    Iemand dit vervoer al gedaan ? Gaarne wat tips .
    Misschien een idee. (1.2 seconden door "openbaar vervoer vakantiesalon" in een searchengine in te geven)
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

      Je kan afstappen in het Noordstation of in het Zuidstation.

      Daar de metro nemen nr 6 in de richting van Koning Bouwdewijn.

      Bij terugkeer neem je metro nr 6 richting Elisabeth en kan je afstappen in het Noord of Zuidstation.

      In het metrostel zelf, aan de bovenkant staan er op verschillende plaatsen (links en rechts) de metrolijn afgebeeld zodat je goed kan volgen waar je U bevindt.

      Ook in het metrostel is er een signalisatiebord waarop de volgende halte verschijnt.
      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

      BD0460BE

      Comment


      • #4
        Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

        Bedankt allen .

        Comment


        • #5
          Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Ik zou volgende week vrijdag met een seniorenbiljet naar het Vakantiesalon willen sporen van uit Diest of Hasselt ( ben van Beringen ) Nu veronderstel ik dat de trein niet stopt op de Heizel maar waar moet ik dan uitstappen ? Is dit het Noord Station en moet ik dan verder met de een of andere tram tot op de Heizel
          Iemand dit vervoer al gedaan ? Gaarne wat tips .
          Je gaat in het station een gecombineerd ticket kunnen kopen aan verminderde prijs.
          Daarin zal de treinrit H.T., tram H.T. en ingang in één biljet zitten.
          Best eens vragen in het station waar je best uitstapt.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

            Lijkt mij interessant . Bedankt .

            Comment


            • #7
              Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

              Ik zou ook de jaarlijkse Reismarkt in Brugge eens overwegen, je hebt de zekerheid dat er tussen de informanten geen "verkopers" zitten maar mensen (allemaal vrijwilligers die geen enkel financieel belang hebben) die een zekere gedrevenheid hebben naar een bepaalde bestemming. 8 € mits kortingsbon die te downloaden is, de locatie zelf is prachtig (de stadshallen bij het Belfort) en je kan het combineren met een bezoek aan de mooiste stad van het land (sorry Gent, maar zo is het ) En raad eens wie er één van de langstzittende deelnemers is, en voor welke landen .
              Normaal beschikken we over zo'n 200 informanten over zowat alle landen muv Venezuela en Syrië.

              De gedrevenheid van sommige vroegere collega's was soms absurd te noemen, toen onze collega voor Portugal hoorde dat Amalia Rodriguez overleden was nam ze meteen een ticket om naar de begrafenis te gaan, toen mijn goede vriend Tuur plots overleed was er een delegatie uit Noorwegen die hier naar de begrafenis kwam, de informant van Ierland ging meerdere keren per jaar om daar in bands te gaan spelen.... heel speciale sfeer daar. Natuurlijk ben ik betrokken partij maar ik kan het iedereen van harte aanraden. Je zal er niet worden overladen met 4 kleurenfolders zoals op het vakantiesalon, dat niet. De enige commerciële sponsors (Avventura, Joker, VAB....) werken compleet onafhankelijk van de eigenlijke Reismarkt.

              De nadruk hier ligt ook veel meer op "bewust" reizen, als je enkel aan de rand van een vijfsterrenzwembad wil liggen dan kan ik het niet aanraden, het vakantiesalon is volgens mij dan een betere keuze.

              Voor dit jaar ben ik bijzonder fier op de aanwezige expertise betreft IJsland.

              Voor mij is dit telkens intellectueel een enorm vermoeiende dag, je moet constant over en weer kunnen springen van de ene locatie naar de andere, mensen hebben bv al een verblijf geboekt in Hveragerdi en willen dan informatie over haalbare daguitstappen, mijn ervaring is dan dat ze de locatie zelf maar half weten liggen maar als ik ze niet ken dan ga ik af als een gieter...

              Maar het meest speciale is de sfeer 's avonds tussen de informanten zelf, ik kan me niet inbeelden dat dit op het salon ook zo is, dit zijn allemaal concurrenten.

              Enfin het is maar even zeggen

              Comment


              • #8
                Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

                Volledig mee eens met Ogapol, ziehier de link naar de komende Reismarkt: https://www.reismarkt-brugge.be/home/
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

                  Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Lijkt mij interessant . Bedankt .
                  En, gelukt ?
                  Ik heb dezelfde vraag hier vorig jaar geplaatst, maar heb op het moment zelve een lift aangeboden gekregen .
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

                    Voor het vakantiesalon kan ik geen gecombineerd ticket vinden , wel voor Batibouw .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      Voor het vakantiesalon kan ik geen gecombineerd ticket vinden , wel voor Batibouw .
                      Heeft u een station binnengestapt en erom gevraagd?
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

                        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                        Voor het vakantiesalon kan ik geen gecombineerd ticket vinden , wel voor Batibouw .
                        Gebruik gewoon de zoekfunctie op de NMBS site.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

                          Er zijn op deze site enkel weekend biljetten aan de helft van de prijs te koop . In het weekend ga ik zo wie zo al niet naar het vakantiesalon en ten tweede ik ben 73 jaar en rij dus voor € 6.50 naar Brussel h/t .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Gebruik gewoon de zoekfunctie op de NMBS site.
                            Ik had dezelfde reflex, maar dit stond een paar dagen terug nog niet op hun site...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vakantiesalon Brussel 2019 met de trein

                              Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                              Er zijn op deze site enkel weekend biljetten aan de helft van de prijs te koop . In het weekend ga ik zo wie zo al niet naar het vakantiesalon en ten tweede ik ben 73 jaar en rij dus voor € 6.50 naar Brussel h/t .
                              Aan dat tarief ga je waarschijnlijk niet goedkoper af zijn met een combiticket (geen idee of zin om op te zoeken). Het was echter vlug te vinden of er combitickets zijn of niet. Soms (meestal) heb je dat sneller gevonden dan de tijd om de vraag op een forum te schrijven en zo iemand anders het te doen zoeken.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X