Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JLM wint de januari 2019 Challenge, thema: Nevel of Mist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • JLM wint de januari 2019 Challenge, thema: Nevel of Mist

    We hebben tot over de helft van de maand moeten wachten eer er een beetje mist te bespeuren viel en de eerste foto's binnen druppelden. Paniek was er niet, maar we waren ons toch al aan het afvragen wat we moesten doen als er onvoldoende inzendingen zouden zijn...
    Maar het is goed afgelopen, en uiteindelijk hadden we met 26 geldige inzendingen (plus drie afgekeurd, waarvan twee wegens 'archieffoto' en eentje wegens 'elders gepost' (= in dit geval op het forum!)) bijna een 'normale' maand.
    De eindspurt was weer redelijk spannend, maar uiteindelijk heeft JLM de bovenhand gehaald, en wint hij dus de januari-Challenge. Proficiat daarvoor!
    Namens onze sponsor CeWe stuur ik de winnaar later vandaag al een kortingbon van €30,- De winnende inzending zal ook worden opgevraagd door de Shoot-redactie voor publicatie in het tijdschrift.
    Op de tweede plaats een nieuwkomer, en een primeur bovendien: een foto gemaakt met een drone! De fotograaf is Kalaman Photography. Op de derde plaats MP61, zowat de enige fotograaf die op al die jaren geen enkele Challenge gemist heeft!
    Mijn gelukwensen gaan naar de eerste drie, maar zoals gewoonlijk ook naar alle fotografen. Ik heb weer een aantal echt mooie dingen gezien de voorbije maand!
    Mijn dank aan alle deelnemers, en dat zijn naast diegenen die een foto insturen tevens diegenen die de individuele foto's van een score voorzien; dan zijn er ook nog diegenen die elke maand het thema mee bepalen.
    En denk eraan: je hoeft geen foto in te sturen om andere foto's te scoren, of om in de enkele dagen voorafgaand aan de nieuwe Challenge, het thema mee te bepalen. Deze maand waren dat er 20, en dat is minder dan het aantal geldige inzendingen (26) en minder dan het hoogst aantal scores (30)!

    Vooruit dus maar: allemaal de kou in! En snel een beetje, want de maand is kort en de Challenge wordt afgesloten op 21 februari!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: JLM wint de januari 2019 Challenge, thema: Nevel of Mist

    De weersomstandigheden zaten niet mee, de beelden waren dus navenant, toveren doen we niet hé.
    Toch proficiat Voor Jean-Louis, dat was wel het beste beeld dat ook het meest aan de opdracht beantwoorde !
    Ik weet dat we allemaal beter zouden gekund hebben indien ...
    Zelf heb ik 1 dag nauwelijks wat mist gezien in mijn omgeving, ik denk dat de meesten zelfs moesten werken op een moment dat er misschien iets te bespeuren was.
    Waarschijnlijk zal er aan koude geen gebrek zijn, allemaal toffe koude plaatjes toegewenst !
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: JLM wint de januari 2019 Challenge, thema: Nevel of Mist

      Proficiat Jean-Louis. Prima plaat. Had eigenlijk niet anders verwacht.

      Als je schiet..schiet dan raak. Gr Schoonspikke
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: JLM wint de januari 2019 Challenge, thema: Nevel of Mist

        Mooie 'mist' foto in een mistloze maand. Proficiat!
        Ook nr 2 is meer dan geslaagd net zoals vele andere inzendingen!

        lees ik nu daar onder nr 2 een nota van de moderator:
        'Challenge Mod: gestripte tekst van de fotograaf: Dronefoto werd genomen op een koude januari ochtend. Alle nodige licenties waren aanwezig om deze foto te mogen maken.'

        Alle nodige licenties? ik neem aan dat dit over het vliegen met een drone gaat en niet over het nemen van een foto van een landschap... nogal logisch dat je niet zomaar foto's van de tuin van je gebuur kunt publiceren zonder zijn toestemming en al zeker niet met herkenbare 'vreemde' personen, maar hoe zit dat dan met de foto van een gebouw waar toevallige passanten opstaan? ... hoe zijn die regels eigenlijk? Mogelijks moet ik die vraag in een ander forumonderdeel plaatsen...

        grtn,

        Luc
        verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

        Comment


        • #5
          Re: JLM wint de januari 2019 Challenge, thema: Nevel of Mist

          De oude ratten op het forum (zoals Schoonspikke) kennen JLM als een uitstekend landschapsfotograaf.

          Mijn formules in Excel vertelden mij dat de laatste deelname van JLM dateerde uit 2006.
          Daarom is deze nieuwsgierige neus in de archieven van de Challenge gedoken: de vorige (én eerste) keer heeft ie meegedaan met deze foto.

          Herkenbaar?

          Goed gewerkt meisjes en jongens.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: JLM wint de januari 2019 Challenge, thema: Nevel of Mist

            Knap hoe jij dat allemaal kunt opgraven, Jost!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X