Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berenklauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Berenklauw

    Ik denk toch dat dit berenklauw is maar dan met wat winterse decoratie.

    Update zonder paaltjes en met bijna volledige plant:
    berenklauw by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_8040 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie mogelijk in Flickr door op de foto te klikken.
    Best op zwarte achtergrond.

    Bedankt voor het kijken,

    Raf.
    Last edited by muesli; 1 februari 2019, 17:57. Reden: commentaren

  • #2
    Re: Berenklauw

    ik vind dit een goede basisidee, maar het onderscheid tussen de berenklauw en de achtergronden (want de drie takken hebben er elk een ander) valt wat tegen. De zwarte paaltjes interfereren met de rechter tak. De exifs zijn geblokkeerd, dus geen idee over diafragma, misschien had groter een beter resultaat gegeven ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Berenklauw

      ik denk dat het standpunt niet al te best is ,klein beetje achteruit kon niet ? dan zou de basis van de plant er ook op staan , de verhoudingen met de achtergrond zou je ook beter kunnen aanpassen ,maar de omzetting is wel mooi gedaan

      Comment


      • #4
        Re: Berenklauw

        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        ik vind dit een goede basisidee, maar het onderscheid tussen de berenklauw en de achtergronden (want de drie takken hebben er elk een ander) valt wat tegen. De zwarte paaltjes interfereren met de rechter tak. De exifs zijn geblokkeerd, dus geen idee over diafragma, misschien had groter een beter resultaat gegeven ?
        Exif is niet geblokkeerd. Gewoon op de foto klikken en naar beneden scrollen. Mocht het niet lukken: 24mm iso 200 f 10 1/400.
        Mijn bedoeling was de plant met een duidelijk herkenbare achtergrond te geven. Ik heb ook nog eentje waar slechts één tak op staat en met wazige (bijna egaal witte BG). Die paaltjes stonden daar inderdaad ongelukkig. Ik zou er een paar kunnen wegpoetsen misschien?

        Comment


        • #5
          Re: Berenklauw

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          ik denk dat het standpunt niet al te best is ,klein beetje achteruit kon niet ? dan zou de basis van de plant er ook op staan , de verhoudingen met de achtergrond zou je ook beter kunnen aanpassen ,maar de omzetting is wel mooi gedaan
          Standpunt was moeilijk want de plant stond juist voor een afsluiting. Dus heb ik alleen het bovenste deel van de plant genomen want anders werd het te druk.

          Comment


          • #6
            Re: Berenklauw

            Mooie detailfotografie die nog beter tot z'n recht komt in de grote versie
            De rechtse kant is inderdaad net wat te druk, was beter indien je een stap opzij had gezet

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Berenklauw

              Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
              Exif is niet geblokkeerd. Gewoon op de foto klikken en naar beneden scrollen. Mocht het niet lukken: 24mm iso 200 f 10 1/400.
              Mijn bedoeling was de plant met een duidelijk herkenbare achtergrond te geven. Ik heb ook nog eentje waar slechts één tak op staat en met wazige (bijna egaal witte BG). Die paaltjes stonden daar inderdaad ongelukkig. Ik zou er een paar kunnen wegpoetsen misschien?
              CORRECT. Je bent al de tweede die me dit antwoordt en de vorige keer kon ik niets anders zien dan het beeld. Met het pijltje "down" lukt het perfect. Sorry, soms is een mens te dom om het onmiddellijk te leren; ben nog van voor de Commodore 64 hé.
              Thanks
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Berenklauw

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Mooie detailfotografie die nog beter tot z'n recht komt in de grote versie
                De rechtse kant is inderdaad net wat te druk, was beter indien je een stap opzij had gezet

                grts
                Sieg
                Akkoord Sieg. Ik zal eens kijken wat ik er nog kan van maken want ik heb er verschillende genomen daar. Hopelijk is er een beter bij die ik hier kan posten. Ondertussen heb ik de originele wat herwerkt en in een ander formaat gegoten. De storende paaltjes heb ik verwijderd (was niet eenvoudig met die vervroren ondergrond
                grts,
                Raf.
                Last edited by muesli; 1 februari 2019, 19:31.

                Comment


                • #9
                  Re: Berenklauw

                  Zie je bedoeling van deze opname. De tweede komt voor mij veel beter over.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment

                  Working...
                  X