Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma ? Sigma's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma ? Sigma's

    Mijn vraag , Ik twijfel tussen deze 2 lenzen namelijk !
    De sigma 150-600 f6,3 sport of de Sigma 300 f 2,8 + 2maal teleconverter
    Graag jullie advies n Bedankt bijvoorbaat ,

    Pierre

  • #2
    Re: Dilemma ? Sigma's

    Voor wat ga je die gebruiken?
    Als het voor vogeltjes is heb je denk ik altijd mm's te kort, dan ga je die 150-600mm vaak op 600mm gebruiken denk ik, maar als je vb voetbal ermee doet zou ik denken dat de zoom handig is.

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma ? Sigma's

      De sigma heb ik in mijn bezit en gebruik die altijd op 600 meestal voor vogelfotografie , maar zou die eventueel willen wisselen voor de 300-2,8 +teleconverter 2Maal is ook 600mm !
      Verbetering of niet ??? Vraagje aan de eigenaars van deze lens !

      Grts
      Pierre

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma ? Sigma's

        Nikon nooit gebruikt, maar een 150-600 op f6.3 heeft op 600mm waarschijnlijk nog een kleiner diafragma.
        Met je 2X converter ga je ook geen f2.8 hebben, is ISO de uitweg niet?

        Is een body die meer ISO aankan niet de oplossing? ('t is maar meedenken hé).
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma ? Sigma's

          De meeste lenzen verliezen een heel deel van de scherpte als je er een 2x teleconverter tussen zet.
          Het is daarom niet zeker of de 300mm met 2x TC scherpere beelden oplevert dan de 150-600 op 600mm.
          Op 600mm is het verschil in lichtsterkte ook al niet erg groot, de 300mm met 2x TC heeft een maximale diafragma-opening van 5,6 en de 600mm is dan 1/3 stop minder lichtsterk als het diafragma volledig open staat.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma ? Sigma's

            Bedankt iedereen,
            Dacht me toch te kunnen verbeteren met de 300mm plus teleconverter ,maar zal de sigma 150-600 sport die het in goed licht toch uitstekend doet toch maar houden !

            Mvg,
            Pierre

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma ? Sigma's

              2x teleconverters worden meestal zoals Bart schreef afgeraden omwille van het inboeten aan beeldkwaliteit, scherpte en lichtsterkte.
              Met een goeie lichtsterke prime kan het wel als je beetje naleest op het www, gezien een prime toch vaak een heel goede beeldkwaliteit geeft, en een groot diafragma ook nog met de teleconverter toelaat de autofocus te gebruiken.
              Maar als je al die 150-600mm hebt, is het wisselen waarschijnlijk niet waard. Die sigma 300mm f/2.8 vrij prijzig om hem niet op zijn volle kunnen te gaan gebruiken (tenzij je hem zonder converter ook wil gaan gebruiken).

              Comment


              • #8
                Re: Dilemma ? Sigma's

                De 300 geeft geen merkbaar verschil met een 1.4 maar met de 2x groot kwalitieitsverschil behalve voor dichtbij.
                Op zich is de 300 een superlens, vlijmscherp. Nu gebruik ik de Nikon 200-500,
                D850, D750, Nikon 24-70 VR, Nikon 70-200 vrii, Nikon 200-500, Tamron 15-30g2, Tamron 90 g2

                Comment


                • #9
                  Re: Dilemma ? Sigma's

                  Als het voor Nikon is zou ik even doorbijten voor een 500 f5.6 PF.
                  Zeer licht en compact.
                  Er zijn vogelfotografen die daarvoor hun Canon spullen wegdoen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dilemma ? Sigma's

                    Sigma 300mm/2.8 is niet echt scherp op 2.8,dus met een 2.0 ext wordt het zeker niet beter....
                    Heeft ook geen IS volgens mij.
                    Ga je daarentegen naar een Canon of Nikon 300mm 2.8 en hun recentste 2.0 ext, dan zijn deze vol open nog zeer scherp en qua scherpte op 600mm beter dan die 150-600mm lenzen.
                    Je moet zelfs de nieuwste versies van deze 300mm lenzen niet kopen maar de vorige generatie met IS ( vb Canon 300mm/2.8 IS)
                    Worden wel niet veel aangeboden, omdat het verdomd zeer knappe lenzen zijn, zelfs met extenders.
                    Je vindt op internet genoeg vergelijkingen over dit item.
                    Het is natuurlijk wel een ander prijsniveau, zelfs het 2de hands materiaal.
                    Eric

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dilemma ? Sigma's

                      Nogmaals dank voor alle goede informatie ,houd het voor het ogenblik nog bij de sigma 150-600 S , maar ben wel geïnteresseerd in de canon 300-2,8 die wel inzetbaar is op de twee vlakken 300-2,8 en 600 met 2 maal teleconverter (toekomst) !!

                      Met Vriendelijke Groeten ,
                      Pierre

                      Comment

                      Working...
                      X