Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II

    Om niet altijd te moeten sleuren met het zwaar fotomateriaal tijdens de vliegvakanties naar de Algarve en te wisselen van lens ben ik op zoek naar een goede allround lens voor Nikon D500.
    Geeft de 18-200 dezelfde kwaliteit of aanvaardbare kwaliteit als mijn 70-200 2,8 14-24 2,8 en 17-55 2,8? Of is er nog een ander (merk of type) lens beter dan de 18-200? Ik heb altijd pro lenzen gebruikt en ken de kwaliteit niet van deze allround lenzen Onder kwaliteit versta ik dat ik een foto deftig kan afdrukken op A3, A3+ Ik weet ook dat deze combinatie niet dezelfde kwaliteit gaat geven als mijn ondertussen verkochte D4 en 200-400. Omdat ik de fotografie de laatste 2 a 3 jaren afgebouwd heb volg ik de nieuwmarkt zo niet meer.
    Een tweede optie is een compact camera type Sony Cybershot RX10 III of Panasonic LUMIX DMC-FZ2000EF, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee.
    Wat kan ik het best kopen? Om op vakantie foto's te maken vooral landschap, mensen straatfotografie en ook een beetje sport (wielrennen) de ronde van de Algarve en niet teveel gewicht moet sleuren en niet van lens moet verwisselen en als er een goede foto bij is dat ik die kan afdrukken op formaat 30-45.
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

  • #2
    Re: AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II

    Ik heb laatst nog de 18-300mm gekocht van Nikon (Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-6.3G ED VR Lens) en ben hier zeer tevreden over.

    Is het de kwaliteit van een 17-55 of 70-200? Nee... Zelfde lichtsterkte? Nee...
    Is deze zeer licht en gewoon leuk om mee te werken... Ja!

    Komen prachtige foto's uit die je makkelijk op een A3 kan afdrukken...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment

    Working...
    X