Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photoshop

    Naar aanleiding van wat pc problemen zijn er enkele instellingen in PS veranderd.
    Zo werkt het snel retoucheerpenseel niet meer zoals het hoort.
    Waar ik vroeger een zwarte lijn trok en alles mooi aangepast werd heb ik nu een lichtgrijze en zijn de aanpassingen niet naar behoren.
    Iemand die weet hoe ik dit kan aanpassen?

  • #2
    Re: photoshop

    Vermelden van versie software en OS zou kunnen helpen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: photoshop

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Vermelden van versie software en OS zou kunnen helpen.

      Windows 10 Photoshop 2019 laatste versie

      Comment


      • #4
        Re: photoshop

        Zou het aan de opacity kunnen liggen? In het NL vermoedelijk 'opaciteit' (of transparantie?). Als je het penseel kiest, kun je bovenaan de hardheid, opaciteit, e.d. instellen. Staan die instellingen correct?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: photoshop

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Zou het aan de opacity kunnen liggen? In het NL vermoedelijk 'opaciteit' (of transparantie?). Als je het penseel kiest, kun je bovenaan de hardheid, opaciteit, e.d. instellen. Staan die instellingen correct?
          Wat is correct.
          Ik vergelijk met filmpjes op YouTube en Photofact en alles lijkt te kloppen

          Comment


          • #6
            Re: photoshop



            Volgens mij gaan de twee aangeduide zaken een effect hebben op de 'kleur' van je penseel.
            Ik had eerst ook nog een rode cirkel getrokken rond de hardheid. Niet helemaal weggedaan, maar ook de hardheid, of mate van 'feathering' kan ervoor zorgen dat zwart grijs wordt.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: photoshop

              Geen resultaat. Blijft grijs....?

              Comment


              • #8
                Re: photoshop

                En ik tast hier een beetje in het duister.
                Het is zo moeilijk om vanop afstand vast te stellen waar het precies mis gaat. Ik denk maar: als zwart weergegeven wordt als grijs, is ofwel grijs ingesteld als kleur, ofwel is de opaciteit (transparantie) verlaagd.
                Je kunt natuurlijk je Photoshop instellingen gaan resetten: https://helpx.adobe.com/be_nl/photos...eferences.html
                Maar als je zelf veel instellingen gepersonaliseerd heb (zoals ik), moet je die allemaal opnieuw instellen.
                Een en ander hangt natuurlijk ook af van hoe goed je Photoshop kent. Als jij eens een soortgelijk beeld als ik hierboven zou kunnen posten, zou ik misschien wat wijzer worden.
                Ik zou ook de rechterkant (het Lagenpaneel) moeten zien, want ook daar kun je uiteraard je opacity aanpassen. Ben jij met je retoucheerpenseel op een aparte, transparante laag aan het werken?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: photoshop

                  Ik heb alles vergeleken met een goedwerkend penseel,op een andere laptop en met jou screens, en vind niks dat afwijkt.Denk dat ik gewoon alles moet resetten en opnieuw beginnen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: photoshop

                    Houd ons in ieder geval op de hoogte, want als ik (of iemand anders?) nog een inval krijg, zul je het hier vinden.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: photoshop

                      Bedankt voor de reacties !

                      Comment

                      Working...
                      X