Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- Jolien -

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] - Jolien -

    .



    .

  • #2
    Re: - Jolien -

    Mooie perfectie, maar toch wel erg bewerkt. Kan verstaan dat het model er erg blij mee is.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: - Jolien -

      beeld ligt inderdaad op de grens tussen foto en schilderij. Of dit geslaagd is, zal voornamelijk afhangen of dit beeld gemaakt werd voor de kunstenaar (fotograaf/schilder), dan wel op vraag van het model.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: - Jolien -

        Dank jullie wel voor de reeds gegeven reacties

        Nu ga ik jullie wel verklappen dat er eigenlijk niet zoveel post-productie zit op deze foto

        - Ik zou zeggen ongeveer 10% post-prod op de achtergrond, en 10% post-prod op het model zelf.

        - Hoe zou dat nu mogelijk zijn ?... wel ik werk hier met een Agency Model van 17 jaar, en die heeft wel een mooie huid, waar je niet veel moet aan doen.

        Ten tweede werd en gewerkt met een heel goede MUA, goede foundation, mooie shadows en highlights gelegd,... doet wonderen !

        Ten derde weet ik nu toch na 15 jaar hoe ongeveer mijn licht te plaatsen, om de beste resultaten te bekomen voor een " beauty shoot ".

        - En tenslotte, is dit nu ook niet echt " street photography " iets wat je hier eigenlijk bijna uitsluitend ziet voorbij komen.

        Als de ( goede ) mogelijkheden en middelen bij de opname beschikbaar zijn, waarom ze dan niet benuttigen ?

        D.

        Comment


        • #5
          Re: - Jolien -

          mooi gedaan - knap resultaat
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: - Jolien -

            Wel, ik had mij zitten afvragen hoe oud het model zou zijn. 17 had ik ze niet geschat, ik dacht ergens rond de 27 wat niets negatief wil zeggen hoor. Een goede MUA doet inderdaad veel en een goede fotograaf ook natuurlijk.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: - Jolien -

              Helemaal mijn ding. Knap!
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: - Jolien -

                Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                Dank jullie wel voor de reeds gegeven reacties

                Nu ga ik jullie wel verklappen dat er eigenlijk niet zoveel post-productie zit op deze foto

                - Ik zou zeggen ongeveer 10% post-prod op de achtergrond, en 10% post-prod op het model zelf.

                - Hoe zou dat nu mogelijk zijn ?... wel ik werk hier met een Agency Model van 17 jaar, en die heeft wel een mooie huid, waar je niet veel moet aan doen.

                Ten tweede werd en gewerkt met een heel goede MUA, goede foundation, mooie shadows en highlights gelegd,... doet wonderen !

                Ten derde weet ik nu toch na 15 jaar hoe ongeveer mijn licht te plaatsen, om de beste resultaten te bekomen voor een " beauty shoot ".

                - En tenslotte, is dit nu ook niet echt " street photography " iets wat je hier eigenlijk bijna uitsluitend ziet voorbij komen.

                Als de ( goede ) mogelijkheden en middelen bij de opname beschikbaar zijn, waarom ze dan niet benuttigen ?

                D.
                Dit kan. ik enkel maar bijtreden en beamen
                Top plaat Daniel

                Comment


                • #9
                  Re: - Jolien -

                  Ik vind hem knap, maar ik snap de reactie van Evelyn wel een beetje. Ik vermoed dat die 10 procent nabewerking aan de wallen van het model is gebeurd? Zelfs met alleen maar beautylight en make-up denk ik niet dat je de ogen zo strak krijgt, maar mijn excuses als ik mis zou zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: - Jolien -

                    Iedereen heel bedankt voor de reacties

                    Ik vermoed dat die 10 procent nabewerking aan de wallen van het model is gebeurd?
                    Dit model van 17 heeft nu ook niet echt walletjes Ik heb hier dus niet specifiek walletjes moeten wegwerken.

                    Kijk ook effe naar Jolien # 2 die ik daarnet gepost heb, hier zitten ook geen uren postproductie op haar gelaat.

                    Ik vermelde het reeds, met goede MUA en mooi gericht licht bekom je reeds enorm veel.

                    En ik zeg wel gericht licht, een " Beauty Dish " gebruik ik nooit, ik heb nooit deze misleidende benoeming gesnapt

                    Alsof dat hulpstuk alleen , goede foto's zou maken ?

                    D.

                    Comment


                    • #11
                      Re: - Jolien -

                      Ik had het niet specifiek over een beautydish. Ik denk dat die benaming misschien te maken heeft omdat ze zo goed werkt op 'beauty's' zoals dit jonge model, waar de tekenen des tijds nog niet hun intrede gemaakt hebben.

                      Comment

                      Working...
                      X