Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijsfontein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ijsfontein

    test; mijn eerste foto
    Ijsfontein by Mar Ge, on Flickr
    Last edited by MarGe; 27 januari 2019, 18:24.

  • #2
    Re: Ijsfontein

    ik vermoed dat de ijsfontein iets korterbij staat dan het bronzen beeld. Was het niet doenbaar om de foto van linksuit te nemen ? Dan had je een beeld met een gezicht en de fontein op de achtergrond. Nu is het beeld wat verwarrend : wat is het hoofdonderwerp? Wat is de relatie tussen fontein en beeldengroep ? Met een groter diafragma had je ook het gebouw meer als achtergrond kunnen definiëren door een onscherpte.
    De belichting is anders wel goed gelukt : je kan de verschillende structuren in het ijs goed onderscheiden, iets dat anders snel verloren gaat.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Ijsfontein

      Kritiek op de foto is hier niet meteen nodig. Belangrijk in het testforum is dat de foto zichtbaar en reglementair gepost is. Dat is in orde, maar ik zie helemaal vooraan en helemaal achteraan de code een overbodig IMG-tag.
      Als topic starter in staat is om goed te posten, gaat deze topic dicht, wat hem/haar de gelegenheid geeft in onze fotohoek te posten. En daar is uiteraard alle commentaar welkom.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Ijsfontein

        IMG-tags verwijdert, kritiek was terecht, ik ben hier om (nog veel) te leren

        Comment


        • #5
          Re: Ijsfontein

          Oorspronkelijk geplaatst door MarGe Bekijk bericht
          IMG-tags verwijdert, kritiek was terecht, ik ben hier om (nog veel) te leren
          dacht ik ook : als hij de moeite doet om dat beeld tot hier te krijgen, kan ik de moeite doen om daar een -vrijblijvende- mening over te geven. En zoals in mijn handtekening staat : dit verbindt alleen mezelf. Je zal wel merken dat je op eenzelfde beeld door sommigen de hemel in geprezen wordt en tegelijk door anderen de grond in geboord. Ik oordeel niet, geef enkel mijn impressie weer. Veel succes nog.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Ijsfontein

            Moderator Note: Voldoende geleerd? Dan sluit ik straks deze topic en verwijs ik je naar onze Fotohoek.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X