Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Railsysteem voor flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Railsysteem voor flitsers

    Bijna 3 jaar geleden heb ik ongeveer dezelfde topic gepost, maar omdat er nog steeds niets van gekomen is en het opnieuw begint te kriebelen deze vraag:

    Als fotografen in bijberoep hebben we thuis de helft van onze woonkamer omgebouwd tot gezellige woonkamerstudio (bxh 4x4 m, h1m61). Er worden bijna wekelijks baby's en kleine kinderen gefotografeerd. Enerzijds is de erg kleine ruimte een vervelende beperking en is het vaak een hele uitdaging om de kamer zo functioneel mogelijk in te richten en klaar te maken voor iedere sessie, anderzijds houden onze klanten wel van de 'huiselijke' sfeer. Klanten kunnen in onze living bekijken hoe hun kinderen en baby's gefotografeerd worden en dat vinden ze wel plezant.

    In ieder geval is het voorlopig geen optie om uit te wijken naar een andere locatie of ergens een studio te gaan huren... ik zie niet goed in hoe dat voor ons rendabel zou kunnen zijn.... We willen dus roeien met de riemen die we hebben, maar wel alles uit de kast halen wat mogelijk is.

    Iets waar ik me de voorbije jaren telkens aan heb geërgerd is het werken met lampstatieven en de bijhorende kabels die eraan hangen en over de vloer liggen. Dit in combinatie met kleine kinderen in een kleine studio zorgt vaak voor vervelende en wat onveilige situaties...

    Ik overweeg nu (opnieuw, want ik heb hier dus al over getwijfeld) om een plafond-rail-systeem te voorzien waaraan ik mijn studioflitsers zou kunnen ophangen. Géén statieven meer die de vloeroppervlakte inpalmen, geen gevaarlijke toestanden meer door een bos van kabels op de vloer, maar wel in tegenstelling; flitsers die eenvoudig verplaatst kunnen worden, groot gebruiksgemak, snel switchen tussen verschillende settings,...

    MAAR, ik besef dat de ruimte misschien wat (veel) te klein is om zo'n professionele inrichting te voorzien... Ik overweeg een een railsysteem te voorzien van 3x4 meter met 2 pantografen. Waar ik het meest ongerust voor ben is de beperkte hoogte (plafond van 2m60). De dubbele rail zal al ongeveer 12cm in beslag nemen en dan moet de pantograaf er nog aan hangen en dan pas komt de flitser met de modifier. Voor kinderen zou dit misschien nog wel kunnen lukken denk ik dan...? En als de sessie voorbij kunnen de pantografen gewoon naar een zijkant of hoek verplaatst worden om de studio terug 'vrij' te maken...

    Ik vraag me af of er hier toevallig iemand mee leest die zo'n railsysteem heeft in zijn studio en wat de ervaring ermee is, ik zou heel blij zijn met wat eerlijk advies!

    Wat betreft de investering reken ik op een budget van 1000 à 2000 euro (liefst geen goedkope brol als ik beslis om ervoor te gaan).

    Wie kan goede raad geven?

    Bedankt!
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: Railsysteem voor flitsers

    Hallo fenix,

    ik heb een komplett 2de hand railsysteem voor jou met 6 rails een 8 pantografen Double E van Hensel.
    Greets Carsten
    It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
    (Duke Ellington)

    Comment


    • #3
      Re: Railsysteem voor flitsers

      Oorspronkelijk geplaatst door caprinz Bekijk bericht
      Hallo fenix,

      ik heb een komplett 2de hand railsysteem voor jou met 6 rails een 8 pantografen Double E van Hensel.
      Dag caprinz, bedankt voor je reactie. Op het eerste zicht klinkt dit wel erg groots wat je verkoopt... 6 rails en 8 pantografen voor mijn kleine studio? Maar toch ben ik eventueel geïnteresseerd als je me wat meer info (Lengte, foto's, prijs, locatie...) kan geven.

      Ik kan je blijkbaar geen privébericht sturen, maar je mag me een emailadres pm'n, dan kan ik je via die weg contacteren?!
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

      Comment


      • #4
        Re: Railsysteem voor flitsers

        contact:

        caprinz@web.de

        :-)
        Greets Carsten
        It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
        (Duke Ellington)

        Comment


        • #5
          Re: Railsysteem voor flitsers

          Als de aanbieding van caprins niets wordt kan je ook eens contact opnemen met Ronny van Studio Wartibo. Dat is een professionele studio waar dat ook hangt.
          Ronny is een zeer behulpzame mens en zal je graag zeggen waar hij zijn rails gekocht heeft.

          Comment


          • #6
            Re: Railsysteem voor flitsers

            Hallo,
            ik denk dat 2,60m plafond is niet hoog een je hangt de pantograafen aan vaste punten zonder rails.
            Met rails verlies je minimum 20cm.
            In mijn Studio ik had 3,10m beton plafond.
            Greets Carsten
            It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
            (Duke Ellington)

            Comment

            Working...
            X