Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mustang Mach 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mustang Mach 1

    ik heb via instagram (md_drivingshots) al is gevraagd voor feedback van mijn foto's. Ze hebben mij toen gezegd dat ik mijn foto's over edit en "verkeerd edit". Dus ben ik terug in Lightroom gegaan om de foto's nog is te editen en het een beetje terug te schroeven maar ben ik er nu nog altijd aan het over gaan?

    Using Tapatalk

  • #2
    Re: Mustang Mach 1

    Voor mij kan dit wel, jammer dat we geen vergelijkende foto hebben van vroeger. Dit onderwerp verdraagt wel harde kleuren maar ik zou het niet voor iedere foto toepassen.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Mustang Mach 1

      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
      Voor mij kan dit wel, jammer dat we geen vergelijkende foto hebben van vroeger. Dit onderwerp verdraagt wel harde kleuren maar ik zou het niet voor iedere foto toepassen.
      Using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Mustang Mach 1

        Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
        Voor mij kan dit wel, jammer dat we geen vergelijkende foto hebben van vroeger. Dit onderwerp verdraagt wel harde kleuren maar ik zou het niet voor iedere foto toepassen.
        de kleuren lijken me inderdaad wat te "gepimpt" of te uitgesproken voor neutrale opnamen. Misschien uw eigen computerscherm eens (laten) kalibreren ? Wat u ziet op uw scherm is misschien niet wat op anderen hun scherm verschijnt ?
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Mustang Mach 1

          Heel gesatureerde kleuren, maar persoonlijk kan het wel voor mij voor dit onderwerp. Risico is wel dat je sneller tegenstanders gaat hebben tov een neutralere omzetting.
          Contrasten zijn hard maar het is dan ook een open hemel met redelijk contrastrijk licht. Enige wat me wat zou kunnen storen is dat het wel vrij zwaar overkomt, misschien toch eens naar een subtielere omzetting zoeken maar toch proberen die hardere stijl te behouden, die past wel bij die stoerdere toestellen.

          Comment


          • #6
            Re: Mustang Mach 1

            voor mij zijn beide ok - er zijn geen regels qua editing - het is smaak
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Mustang Mach 1

              voor mij kan het niet, punt.
              Men moet je niet wijs maken dat het kan, het moet perfect zijn, punt.
              De kleuren zijn erover en er zijn teveel schaduwen.
              Bij de eerste foto is de Mustang het onderwerp maar die staat niet los.
              De achtergrond had meer wazig mogen zijn.
              Het vliegtuig staat er ook mooi op, buiten oververzadiging en schaduwen, maar ook hier had de achtergrond ietsje meer wazig mogen zijn.
              Punten van verbetering:
              1) saturatie milderen.
              2) onderwerp meer rn uitdrukkelijk naar voor brengen (diafragma 2.8 of minder).
              3) schaduwen oplichten.

              Edit: nog iets vergeten, gebruik een polarisatiefilter om de ruiten helemaal donker te maken of de weerspiegelingen weg te werken.
              Last edited by Red Falcon; 3 februari 2019, 13:11.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Mustang Mach 1

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                voor mij kan het niet, punt.
                Men moet je niet wijs maken dat het kan, het moet perfect zijn, punt.
                De kleuren zijn erover en er zijn teveel schaduwen.
                Bij de eerste foto is de Mustang het onderwerp maar die staat niet los.
                De achtergrond had meer wazig mogen zijn.
                Het vliegtuig staat er ook mooi op, buiten oververzadiging en schaduwen, maar ook hier had de achtergrond ietsje meer wazig mogen zijn.
                Punten van verbetering:
                1) saturatie milderen.
                2) onderwerp meer rn uitdrukkelijk naar voor brengen (diafragma 2.8 of minder).
                3) schaduwen oplichten.

                Edit: nog iets vergeten, gebruik een polarisatiefilter om de ruiten helemaal donker te maken of de weerspiegelingen weg te werken.
                Ik moet hier toch ook volgen hoor..

                Als je schiet..schiet dan raak. Gr Schoonspikke
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment

                Working...
                X