Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een triest geval?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Een triest geval?

    Ik post normaal geen dieren in gevangenschap.
    Maar voor deze Bateleur arend maak ik graag een uitzondering.
    Zijn naam is "Mr. Chicken" (vraag me niet waarom, ik weet het niet)
    en hij zit in het Moholoholo Rehab Centre.

    Gebroken vleugel, dus hij kan niet terug worden uitgezet.
    Je kan hem gaan bezoeken. Ze gaan met jou de kooi in waar een
    aantal arenden samen zitten. En hij heeft graag dat je hem over
    zijn kop aait (al is daar wel even wat moed voor nodig).

    De bezoekers-bijdragen gaan volledig naar de werking van het centrum;
    Moholoholo haalt dieren op, verzorgt ze, en zet ze terug uit.



    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: Een triest geval?

    Soms kan men niet anders dan dieren in gevangenschap fotograferen. Niet iedereen kan het zich veroorloven om verre reizen te maken. Als men de dieren dan toch in gevangenschap een kiekje neemt, tracht dan zo een standpunt in te nemen dat het praktisch niet opvalt en natuurlijk overkomt. Toch mooi in beeld.

    Comment


    • #3
      Re: Een triest geval?

      Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
      Soms kan men niet anders dan dieren in gevangenschap fotograferen. Niet iedereen kan het zich veroorloven om verre reizen te maken. Als men de dieren dan toch in gevangenschap een kiekje neemt, tracht dan zo een standpunt in te nemen dat het praktisch niet opvalt en natuurlijk overkomt. Toch mooi in beeld.
      Ik heb geen zin in een discussie hierover, suske100. Even goede vrienden; "we can agree to disagree" zeggen ze hier. Maar toch bij deze even mijn mening daarover; persoonlijk vind ik dieren verplichten tot gevangenschap voor het plezier en vertier als de mens absoluut "not done". Het feit dat sommige mensen "te arm" zijn om bepaalde dieren op te zoeken in hun natuurlijke habitat mag geen reden zijn om zo'n dieren te veroordelen tot een levenslange gevangenisstraf. Ik hoop dat we ooit op zoo's kunnen terugkijken zoals we op stierengevechten (al voor een groot deel) terugkijken.

      Trouwens, ik neem dat "niet kunnen veroorloven" met een korreltje zout. Vaak hangt het gewoon af van de prioriteiten die men zichzelf stelt. Het overgrote deel van de mensen kiest een reisbestemming louter op budget ("naar de Turkse kust in een 3-sterren hotel voor 499€!) maar hebben er geen probleem mee om kledingstukken van 150€ te kopen die ze maar een tiental keer gaan dragen in hun hele leven. Een groot deel van de klanten van safari lodges (waarvoor ik in het verleden als gids heb gewerkt) waren mensen die hun reis omschreven als "iets waarvoor ik lang heb gespaard en dat ik één keer in mijn leven kan en wil doen wegens te ver, te duur, etc". En het volgende jaar staan ze er warempel allemaal terug! omdat het Afrika-beestje gebeten heeft.

      Bottom line; deze vogel zit in gevangenschap, omdat het niet anders kan. In de vrije natuur is hij gedoemd te sterven. Da's toch even iets anders.
      http://www.theafricabug.com

      Comment

      Working...
      X