Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Fujifilm X-H1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen Fujifilm X-H1

    Dag BD'ers,

    Ik ben aan het overwegen mijn X-E2s te vervangen door de X-H1. En ik weet wel dat deze wat groter is.
    Maar ik wil gewoon informeren of jullie tevreden zijn ?
    In het begin las ik regelmatig dat er bij een aantal gebruikers nogal wat lockup's waren. Is dit nog het geval ?
    Ik las dan dat men aanraadde van snelle geheugenkaartjes te kopen (300Mb/s). Is dit nodig ??
    Ik doe geen video, en maar heel zelden actiefotografie, en ik gebruik enkel Sandisk kaartjes.

    En ook uw algemene indrukken , alle ervaringen zijn welkom (beeldkwaliteit, ..... ).
    De raws van de recentere toestellen van Fuji blijken met de recentste versies van Lightroom (ik heb CC) ook beter overweg te kunnen.
    Ervaringen of tips hierover zijn ook welkom.
    Moesten er mensen zijn die kunnen vergelijken met de X-T3, dat is ook welkom, maar ik neig naar de X-H1 vanwege de IBIS.

    Alvast bedankt.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

  • #2
    Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

    Stapperke, ik heb zelf een korte gebruikerservaring van de X-H1 geschreven een paar maanden terug
    Klik https://forum.belgiumdigital.com/f9/...t2-557931.html

    De vergelijking is meer in verhouding tot een X-T2
    Ik heb hem 9 maanden gebruikt en geen enkele vastloper gehad.

    Geheugenkaart gebruikte ik Sandisk extreme pro 95 (ong 20 euro voor 32gb)
    Werkt prima voor 4K aan 30 fps 100 mbps

    Je kan niet miskopen als het gaat om beeldkwaliteit, bediening en stevigheid.
    Is wel groter dan je XE ..
    Met de grip aan lage prijs nu.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

      X-H1 gekocht verleden jaar in april met 16-55 en 50-140 lenzen.
      Geheugenkaartjes : Sandisk Extreme PRO 95 32 GB.

      Ik kwam van een Canon 400D van 11 jaar oud !

      Zeer tevreden : IBIS werkt fantastisch. Ook bij hoge ISO is beeldkwaliteit geen enkel probleem.
      Ik werk meestal met de 16-55.

      Het enige probleem : capaciteit van de batterij. Gisteren sneeuwfoto's gemaakt : batterij quasi leeg na 85 foto's JPEG+RAW (dus 170 files).
      Fujifilm X-H1 ; XF 16-55 mm 2.8 WR ; XF 50-140 mm 2.8 WR

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

        Bert,

        Ik heb zowel de X-H1 als de X-T3 (telkens vanaf de introductie), en ik gebruik ze nog steeds door elkaar, ongeveer evenveel.
        Elk toestel heeft zijn eigen specifieke voordelen.

        Je bent hier altijd welkom om een en ander zelf in handen te nemen!
        En ook voor Lightroom (en zelfs capture One) vragen kan je hier terecht...
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

          Hier ook een zeer tevreden X-H1 gebruiker. Mijn X-T1 was stilaan aan vervanging toe, ik heb getwijfeld over de X-T3 maar vooral de IBIS heeft me overhaald om voor de X-H1 te kiezen (die inmiddels in prijs gezakt was en goedkoper dan de X-T3). IBIS is voor mij een enorme meerwaarde, vooral bij gebruik van de 90mm f/2.
          En met de laatste firmware werkt IBIS nog optimaler bij lenzen die reeds OIS hebben.

          Mijn X-T1 komt eigenlijk niet meer uit de tas. De X-H1 ligt zoveel beter in de hand, de zoeker, de sluiter, … het is allemaal gewoon een categorie hoger. Hij is iets groter en zwaarder, maar het is geen enorm verschil en het heeft me nog niet gehinderd, integendeel eigenlijk.

          Na 4 maanden geen enkel probleem of lock-up ervaren. Ik gebruik standaard Sandisk kaartjes, maar gebruik m'n X-H1 niet als een mitraillette

          Succes met de keuze!
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            Dag BD'ers,

            Ik ben aan het overwegen mijn X-E2s te vervangen door de X-H1. En ik weet wel dat deze wat groter is.
            Maar ik wil gewoon informeren of jullie tevreden zijn ?
            In het begin las ik regelmatig dat er bij een aantal gebruikers nogal wat lockup's waren. Is dit nog het geval ?
            Ik las dan dat men aanraadde van snelle geheugenkaartjes te kopen (300Mb/s). Is dit nodig ??
            Ik doe geen video, en maar heel zelden actiefotografie, en ik gebruik enkel Sandisk kaartjes.

            En ook uw algemene indrukken , alle ervaringen zijn welkom (beeldkwaliteit, ..... ).
            De raws van de recentere toestellen van Fuji blijken met de recentste versies van Lightroom (ik heb CC) ook beter overweg te kunnen.
            Ervaringen of tips hierover zijn ook welkom.
            Moesten er mensen zijn die kunnen vergelijken met de X-T3, dat is ook welkom, maar ik neig naar de X-H1 vanwege de IBIS.

            Alvast bedankt.
            Ter info, bij Lieven Coudenys staat er een X-H1 winkel demo te koop.

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

              Algemene tip om lock-up te voorkomen.
              - Gebruik de geheugen kaartjes die de fabrikant aanbeveelt.
              - Gebruik 2 identiek dezelfde geheugen kaartjes als je ze alle twee in je camera hebt zitten.
              - Gebruik enkel Fuji batterijen.
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ter info, bij Lieven Coudenys staat er een X-H1 winkel demo te koop.
                https://www.fotocoudenys.be/fujifilm...body-demo.html
                voor 100 euro meer heb je een nieuwe
                voor 200 euro meer heb je de batterijgrip + 2 extra batterij erbij (dus 3 in totaal)

                Als je dan weet dat een originele batterij bijna 56 euro kost krijg je dus eigenlijk de grip er gratis bij

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

                  Inderdaad. Dit was een aanbod dat ik niet kon laten gaan... Nu handleiding eens doornemen. Is wel iets anders dan mijn Canon 5D3, maar is leuk he.... Ben benieuwd

                  Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                  voor 100 euro meer heb je een nieuwe
                  voor 200 euro meer heb je de batterijgrip + 2 extra batterij erbij (dus 3 in totaal)

                  Als je dan weet dat een originele batterij bijna 56 euro kost krijg je dus eigenlijk de grip er gratis bij
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ter info, bij Lieven Coudenys staat er een X-H1 winkel demo te koop.
                    https://www.fotocoudenys.be/fujifilm...body-demo.html

                    De X-H1 kost nu 1299 met grip in de meeste winkels. Ook bv bij coolblue.
                    Eigenaardig is dat zowel bv bij A&C als Coolblue ... de Body 1299 kost. Met of zonder grip.
                    Bij Foto Nelissen (Photogalerie) is het 1299 voor de Body en met grip komt daar 100 euro bij.

                    Wat Coudenys betreft.
                    Ik ben er nog niet zo lang geleden de GfX 50R gaan uittesten en dat was de eerste keer dat ik met die winkel kennis maakte.
                    Zeer goede winkel naar mijn mening, waar je u nog echt klant voelt.
                    Geen fabriekje zoals bv KE of Konijn.
                    Als ik me niet vergis wordt de winkel uitgebaat door broer en zus ?
                    Aanrader!
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

                      Ik heb hem gisteren gekocht bij KE, met grip voor 1399, maar wel met 2 extra W126S erbij.
                      Ik mocht eigenlijk niet klagen, want ik was aan het twijfelen om eerst de EOS R aan te schaffen (en dus mijn 5d3 op pensioen te sturen), en heb deze rustig mogen uittesten.
                      Wel geen foto's maken, maar wel met mijn lenzen erop om de focussnelheid en handling te testen, en ook met de grip mogen testen.
                      En ook gevraagd naar eventuele overnameprijs voor de 5d3, maar deze vond ik te laag. Dus even naar huis, en alles even laten bezinken en heb dan de X-H1 aangeschaft.
                      Dus de upgrade van de 5d3 moet nog maar even wachten, kan ik rustig bekijken wat Canon van plan is met de EOS R.
                      Ik heb nu al zeker een nieuwe veelzijdige camera in huis : vakantie, landschap, stadsfotografie, maar zeker ook model en portretfotografie (de 56 1.2 had ik al). En misschien dat ik zelfs fullframe niet ga missen .... maar dat zien wel wel.
                      Dankzij de schitterende IBIS ga je al minder snel in de hogere iso's moeten gaan.
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

                        Vandaag is het de laatste dag van het uitzonderlijk prijsvoordeel op de verscheidene Fujifilm toestellen. Maandag opnieuw de gangbare prijs.
                        Deze aktie heeft wellicht te maken met de Fuji X-T30 voorstelling op 14 februari e.k.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

                          Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
                          Vandaag is het de laatste dag van het uitzonderlijk prijsvoordeel op de verscheidene Fujifilm toestellen. Maandag opnieuw de gangbare prijs.
                          Op de meeste sites (A&C, KE, ...) toch nog steeds aan 1.299,- euro?
                          Wat toch echt scherp geprijsd is voor zo'n camera.
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                            Op de meeste sites (A&C, KE, ...) toch nog steeds aan 1.299,- euro?
                            Wat toch echt scherp geprijsd is voor zo'n camera.
                            scherp geprijsd, maar beetje wrang voor de eigenaars die deze camera dit jaar al hadden aangeschaft.
                            Ja materiaal wordt goedkoper, maar 800 euro op 1 jaar tijd ? 40% waarde verlies ? Dat is wel zuur.

                            Ook omdat de xh1 werd neergezet als de ultieme video(foto)camera maar de testen van de xt3 zouden uitwijzen dat de xt3 op video de betere keuze is tov xh1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen Fujifilm X-H1

                              Wellicht hadden vele verkooppunten Fuji koopjes nog in voorraad.
                              Fujifilm wil elkeen tevreden stellen en herneemt de voordeelverkoop op enkele X-toestellen. de GFX50R en verschillende lenzen, dit tot 31 maart.
                              Op die dag sluit het Japanse fiscale jaar en Fuji wil met uitstekende verkoopcijfers naar zijn investeerders stappen,... enz. Uiteindelijk kan de fotograaf er goed mee zijn.

                              Er is voor de X-H1 firmware update ver.2.01 beschikbaar - voor zij die soms een onverklaarbare overbelichting hebben.


                              Eind volgende week is er een X-T3 firmware update beschikbaar - deze maakt de 4GB video limiet ongedaan, dus video opnemen zolang de kaart het toelaat.

                              Op 14 februari voorstelling van de Fujifilm X-T30 én vermoedelijk rond Pasen is er de Grote Kaizen firmware update die de X-T3 omtovert tot een nieuw toestel.

                              Comment

                              Working...
                              X