Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Activatie Windows 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Activatie Windows 10

    Ex-collega heeft een desktop PC, enkele jaren geleden gratis geupdate van Windows 8 naar Windows 10.

    Nu voeding defect en Harde schijf begint ook te haperen.
    Harde schijf 320GB vervangen door een SSD 500 GB. Win10 geïnstalleerd, maar al wat ik via code uitlezers kan opdiepen werkt niet om te activeren.
    Ex-collega koopt een nieuwe voeding en een OEM DVD van Windows10 en komt mij die bezorgen.
    Wijzigen code ingegeven in de activatie procedure, niet te activeren.
    Vroeger kon je dan telefonisch activeren, maar dit vind ik niet meer terug.
    Als ik van voor af aan begin zal het wel lukken met de nieuwe Win10, maar ik vraag me af of er echt geen andere methode is om die activatie rond te krijgen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Activatie Windows 10

    Als die code van een OEM niet aanvaard wordt, dan is de gebruikte setup niet dezelfde versie.

    Normaal als een Windows 10 op een PC stond, dan kan die opnieuw geactiveerd worden tenzij het een te oude PC betreft waar het BIOS nog niet de nodige ondersteuning biedt om herkend te worden.

    En ingelogd met dezelfde Microsoft account?
    Elektronische licenties worden daaraan gekoppeld.

    Meer informatie over het activeren van Windows met behulp van een productcode of digitale licentie, het controleren van uw activeringsstatus en het koppelen van uw Microsoft-account.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Activatie Windows 10

      Bij de overgang van Windows 8 naar Windows 10, is Windows 10 automatisch geactiveerd.

      Nu de HD is vervangen moet je gewoon dezelfde versie van Windows 10 installeren.
      Een serienummer heb je niet nodig.
      Gewoon aanklikken dat je die later gaat invullen.

      Eens Windows geïnstalleerd en de pc het internet op kan, herkend Microsoft je moederbord, en wordt Windows automatisch terug geactiveerd.

      Mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: Activatie Windows 10

        Bedankt voor de tips, maar ik heb er ineens toch maar een schone installatie op uitgevoerd. Wel wat bijkomend werk om alle data van mijn ex-collega nog eens opnieuw over te zetten. En een les voor de toekomst: de ene Win10 Home is blijkbaar de andere niet.
        Ik denk dat de BIOS te oud is om de code al op te slaan. Ik had de de PC met de nieuwe voeding en de oude HD eens opgestart, dan "produkey" even uitgevoerd, maar ook de getoonde code werd ook niet aanvaard voor activatie.
        Moederbord zag er nog prima uit, een i3 CPU en met de nieuwe SSD is het verschil enorm.
        Met de OEM DVD uiteraard geen probleem, automatisch geactiveerd.
        Ik mis wel de mogelijkheid om telefonisch te activeren indien een activatieprobleem, misschien ergens iets gemist ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Activatie Windows 10

          Meer informatie over het activeren van Windows met behulp van een productcode of digitale licentie, het controleren van uw activeringsstatus en het koppelen van uw Microsoft-account.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Activatie Windows 10

            Een hele boterham... Maar de methode is toch wel wat gewijzigd tegenover vroeger. Toen installeerde je een Windows en kon je niet verder als je geen geldige sleutel had. Wat ik heb is een kopie van een Win10 DVD OEM. Mijn ex-collega bracht daarna de nieuwe DVD met de sleutel op de sticker en ook die code werd niet aanvaard. Dan maar niet verder tijd verloren met zoeken en cleane installatie gedaan, uiteraard dan geen enkel probleem qua activatie.
            Dat weten we dan ook weeral voor de toekomst met PC's waar de code nog niet in het BIOS zit.

            En ik zie op het eerste zicht daar ook geen verwijzing naar telefonische activatie.
            Ik sta nogal weigerachtig tegenover Microsoft accounts aan te maken bij een installatie, misschien ligt daar het probleem ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Activatie Windows 10

              De activatie van Windows gebeurt nu met een digitale licentie.
              Als je die aan een Microsoft account koppelt en niet meer aan de hardware kan je ze gemakkelijk meenemen naar een nieuwe PC.
              Er wordt wel nagekeken of je dezelfde licentie niet op 2 computers gebruikt.

              Een schone installatie is op deze manier niet nodig. Je brengt gewoon de C:schijf (of een kloon) over, spaart veel werk.
              Dit zou zeker moeten werken bij de vervanging van de schijf in dezelfde computer (wat zowat iedereen al gedaan heeft met een SSD te steken).
              Het werkt trouwens zo ook zonder link aan een MS account.

              Ook bij volledig nieuwe hardware zoals ik zelf een aantal maanden geleden gedaan heb (in dit geval was ik in de identieke situatie als TS: WIN10 upgrade van vroeger aangekochte Windows 8, met de sleutel van deze heb ik kunnen activeren).
              Last edited by palombian; 23 januari 2019, 10:58.

              Comment


              • #8
                Re: Activatie Windows 10

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                Een schone installatie is op deze manier niet nodig. Je brengt gewoon de C:schijf (of een kloon) over, spaart veel werk.
                Dit zou zeker moeten werken bij de vervanging van de schijf in dezelfde computer (wat zowat iedereen al gedaan heeft met een SSD te steken).
                Het werkt trouwens zo ook zonder link aan een MS account.

                Ook bij volledig nieuwe hardware zoals ik zelf een aantal maanden geleden gedaan heb (in dit geval was ik in de identieke situatie als TS: WIN10 upgrade van vroeger aangekochte Windows 8, met de sleutel van deze heb ik kunnen activeren).
                Thx voor de tip ! Ik heb er ook nog aan gedacht, maar toen ik de voeding even vervangen had door eentje die ik nog liggen had en de PC opstartte met de "oude" windows 10 zat die oude schijf zodanig te reutelen dat ik dacht dat ze aan het "sterven" was. Snel nog de data veilig gesteld en dan geen kloon poging meer ondernomen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Activatie Windows 10

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Thx voor de tip ! Ik heb er ook nog aan gedacht, maar toen ik de voeding even vervangen had door eentje die ik nog liggen had en de PC opstartte met de "oude" windows 10 zat die oude schijf zodanig te reutelen dat ik dacht dat ze aan het "sterven" was. Snel nog de data veilig gesteld en dan geen kloon poging meer ondernomen.
                  Vroeger stak ik zo'n schijf een tijdje in de diepvries.
                  Dan snel klonen voor ze te warm werd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Activatie Windows 10

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Vroeger stak ik zo'n schijf een tijdje in de diepvries.
                    Dan snel klonen voor ze te warm werd.
                    Klopt, heb ik vroeger ook een paar keer geprobeerd, wel met wisselend succes.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Activatie Windows 10

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Vroeger stak ik zo'n schijf een tijdje in de diepvries.
                      Dan snel klonen voor ze te warm werd.
                      Dat werd soms gedaan als ze niet wou opstarten en/of niet leesbaar was, maar zolang ze leesbaar is dan kan men daar beter niet mee beginnen.
                      Vraag is of ze hier zat te ratelen omdat ze stuk ging of omdat ze om een of andere reden zodanig gefragmenteerd was.

                      Een kopij van de data maken was hier de beste eerste keuze.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Activatie Windows 10

                        Naar mijn ervaring geeft een schijf lang van te voren aan dat er iets fout is, de gegevens (SMART ed) kunnen met alle gangbare diagnosetools eenvoudig opgevolgd worden.
                        Ik ben nog nooit op die manier gegevens kwijt geraakt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Activatie Windows 10

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Naar mijn ervaring geeft een schijf lang van te voren aan dat er iets fout is, de gegevens (SMART ed) kunnen met alle gangbare diagnosetools eenvoudig opgevolgd worden.
                          Ik ben nog nooit op die manier gegevens kwijt geraakt.
                          De schijven die hier in het verleden stuk gingen, die deden dat van de ene moment op de andere.
                          Ook nooit iets kwijt geweest want steeds RAID in mirroring en een externe BU.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X