Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic lumix GF1 vs Fuji X-Pro1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic lumix GF1 vs Fuji X-Pro1

    Hoi,

    Ik ben momenteel in het bezit van een Panasonic Lumix DMC-GF1. Ik heb enkel de standaard G Vario 14-45mm f:3.5-5.6 lens. Ik fotografeer vooral het volgende: straatfotografie, landschappen en nachtopnames.

    Ik heb een tijdje geleden mijn oog laten vallen op een tweedehandse Fuji X-Pro1. Het lijkt me gewoon intuïtiever werken, bovendien lijkt de XF18mm F2.0 me een fantastische lens te zijn.

    Ik vermoed echter dat de X-Pro1 niet bepaald een upgrade is.

    Hebben jullie ervaringen met beide toestellen?
    Zouden jullie de aankoop van een X-Pro1 overwegen, als jullie het bovenstaande lezen?

    Dank bij voorbaat!

  • #2
    Re: Panasonic lumix GF1 vs Fuji X-Pro1

    Oorspronkelijk geplaatst door fideelski Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik ben momenteel in het bezit van een Panasonic Lumix DMC-GF1. Ik heb enkel de standaard G Vario 14-45mm f:3.5-5.6 lens. Ik fotografeer vooral het volgende: straatfotografie, landschappen en nachtopnames.

    Ik heb een tijdje geleden mijn oog laten vallen op een tweedehandse Fuji X-Pro1. Het lijkt me gewoon intuïtiever werken, bovendien lijkt de XF18mm F2.0 me een fantastische lens te zijn.

    Ik vermoed echter dat de X-Pro1 niet bepaald een upgrade is.

    Hebben jullie ervaringen met beide toestellen?
    Zouden jullie de aankoop van een X-Pro1 overwegen, als jullie het bovenstaande lezen?

    Dank bij voorbaat!
    De X-Pro1 is zeker een upgrade tegenover een GF1
    DR, high is en kleur is beter op de Fuji.
    De AF van de Pro1 is niet zo heel snel maar volstaat. Geen enkel probleem, voor portret, architectuur, landschap, straatfotografie enz .. snel genoeg.

    De XF18 2.0 past nog goed bij het concept van de XPRO.
    Die lens is klein en belemmert de optische zoeker niet...
    Die belemmering is ook de reden van de nieuwe kleine 2.0 lenzen zoals de 23, 35 en 50 vanwege de vormgeving van die lenzen.
    Deze drie laatste lenzen zijn ook superieur aan de 18 2.0.
    Maar de 18 2.0 blijft voor mij een heel goede lens met karakter (zeer goede scherpte in het centrum)

    Hou rekening mee dat de X-Pro serie al een vrij grote en relatief zware camera is in verhouding tot je GF1


    Op je vraag...
    Dus zeker ja.. aanbevolen..
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic lumix GF1 vs Fuji X-Pro1

      Dankjewel voor je antwoord!

      groeten,
      F

      Comment

      Working...
      X