Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Robbers van autodeuren dichtgevroren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Robbers van autodeuren dichtgevroren

    Afgelopen nacht waren mijn autodeuren dichtgevroren, alé t'is te zeggen ik kreeg de deuren wel los maar niet open
    De deuren waren aan de rubbers gevroren, pfffffffff
    Toch maar uit alle macht die deur opengetrokken want ik wilde die bloedmaan gaan fotograferen
    Merde natuurlijk, langs elke kant van de auto een lijst omgeplooid waarop een rubber zit, hopelijk kan ik ze zelf nog rechten en terugplaatsen.

    Nu om die miserie in de toekomst (winter moet nog beginnen) te vermijden, heeft er iemand een middel of tip om dit niet meer tegen te komen ?
    Alvast bedankt !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

    Er bestaan speciale producten voor om rubbers te behandelen, anderen gebruiken talk en nog anderen wat gepast gel/vet.
    Een hoes is ook een oplossing voor zover deze zelf niet vastvriest.
    Maar had een spuitbus antivries u niet kunnen helpen om de deur los te krijgen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

      Vroeger smeerde we daar vaseline op maar of dat nu nog een goed idee is met namaakrubbers weet ik zo niet. Het zou best wel eens allemaal kunnen gaan zwellen.
      Ik denk dat even spuiten met een siliconespray een betere optie is nu. Is waterafstotend en ijs kan er geen vat op krijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

        Vroeger altijd al neutrale vaseline gebruikt.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

          Siliconen spray

          Comment


          • #6
            Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

            Zou talkpoeder ook niet helpen?
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

              Op de raamomlijsting van de deur, met twee handen links en rechts ,de deur kort maar krachtig enkele malen tegen de carosserie duwen,als ze al vast gevroren is.
              Om te voorkomen;talk of één van de middeltjes hierboven.
              Zelfs banale margarine,als men niets anders heeft, kan in noodgevallen helpen.

              Comment


              • #8
                Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Zou talkpoeder ook niet helpen?
                inderdaad. Vroeger werden bij bussen bv de rubbers van de deuren in de winter regelmatig met talk behandeld. Talk in een linnen zakje en daarmee de rubbers tamponeren helpt meestal om vastvriezen te voorkomen. Vaseline zou ik afraden want dat krijg je bijna niet van je kleren als je er tegen wrijft.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

                  Talk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Talk.
                    Op voorwaarde dat die niet nat wordt. [emoji6]
                    Eigenlijk werd dat vroeger vooral gebruikt om de rubbers geen lawaai te laten maken (schuren).
                    Tegen vorst helpt iets vochtafstotend beter.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Er bestaan speciale producten voor om rubbers te behandelen, anderen gebruiken talk en nog anderen wat gepast gel/vet.
                      Een hoes is ook een oplossing voor zover deze zelf niet vastvriest.
                      Maar had een spuitbus antivries u niet kunnen helpen om de deur los te krijgen?
                      Ik kon er niet aan geraken met een spuitbus antivries
                      Bij mijn auto zitten namelijk meerdere rubbers, de rubbers rond de deur, de rubbers aan de body waar de deurrubbers tegenaan komen en dan nog een strip met rubbers volledig onderaan die het onderste randje van de deur dubbel afsluiten.
                      En net dat onderste randje bleef plakken/was dichtgevroren
                      Die onderste rubbers zitten op een strip en daardoor kwam strip en al los van de autobody, met als gevolg een knik in die strips door de deur open te forceren

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

                        Haardroger...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

                          Auto in de garage zetten.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

                            Niet iedereen heeft toch zomaar een garage?
                            Wij hebben 2 wagens en maar een garage voor 1 wagen, stedenbouwkundig weinig aan te veranderen.

                            maar ik heb altijd gehoord voor zuurvrije vaseline te gebruiken...
                            ikzelf duw gewoon meestal eens tegen de deur, en dan weinig problemen...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

                              Preventief siliconenspray of talkpoeder gebruiken (hou beide producten wel ver uit de buurt van het stuur en andere dingen waar je grip op moet hebben tijdens het rijden, anders heb je waarschijnlijk andere problemen).
                              En als een deurrubber vastgevroren is, trek dan niet te hard aan de deur, probeer het ijs eerst te breken door tegen de deur te duwen (door er tegen te duwen vervormt de rubber dichting een beetje en is er een heel grote kans dat de deur daarna wel open gaat, als je er aan trekt, dan trek je de rubbers los, of buigt of breekt er wel iets anders).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X