Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies bij aankoop nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies bij aankoop nieuwe camera

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar advies voor de aankoop van een spiegelreflex-camera met geschikte lens.

    Mijn ervaring: ik ben een beginner. Zelf heb ik een aantal jaar een Nikon-1 systeemcamera gebruikt, maar ik zou zelf meer willen kunnen instellen en betere foto’s kunnen maken. Ik heb een aantal keer met een spiegelreflex-camera van een kennis gewerkt (weet enkel nog dat deze van het merk Canon was) en dit beviel me echt wel. Natuurlijk moet ik nog veel leren qua instellingen.

    Onderwerp: ik fotografeer voornamelijk buiten. Meestal zijn dit foto’s van paardrijden op de weide (dus snelle beweging), soms ook foto’s van mijn honden in het bos.

    Prijsklasse: ik zou in totaal liefst niet meer dan 900€ kwijt zijn.

    Ik stel hier mijn vraag, omdat ik redelijk overwelmd ben door alle mogelijkheden en door het bos de bomen niet meer zie.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  • #2
    Re: Advies bij aankoop nieuwe camera

    Mijn inziens heb je als starter best een toestel dat voldoende mogelijkheden bied en toch prijs gunstig is.
    Ook om te starten niet nodeloos complex maar toch niet iets waar je snel tegen grenzen aanloopt.

    Gelijkaardig aan een toestel waar ik ooit mee gestart ben is nu de Canon EOS 800D met de 18-55 kitlens bij. 600 euro.
    Je kan het toestel ook kopen zonder die lens en dan eventueel opteren voor de Tamron 18-200 lens. 250 euro. Deze lens is interessanter als je behoorlijk wat wil inzomen.
    Heb je nog een centje over en daar zou ik de Canon 50mm F1.8 aanraden omdat dit een erg leuke lens is om te spelen met scherptediepte bij portretten. 150 euro. Die lens is ook erg handig binnen als het wat meer donker is.