Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mirthe Vercammen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Mirthe Vercammen.

    Mijn favoriete model. Of toch 1 ervan. In een lage middag zon.

    135 mm

    F2/ 1/1000s



    Een tweede foto voor Lionide. Hier staat ze in een andere pose. Met minder schaduwen.





    Last edited by Jacobs Pascal; 21 januari 2019, 22:19.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Mirthe Vercammen.

    Mooi. Misschien was het nog iets beter geweest om haar gezicht wat weg te draaien van de zon, zodat je die schaduwlijnen niet in haar gezicht hebt maar enkel de zon als haarlicht? Alleszins mooi licht.

    Comment


    • #3
      Re: Mirthe Vercammen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
      Mooi. Misschien was het nog iets beter geweest om haar gezicht wat weg te draaien van de zon, zodat je die schaduwlijnen niet in haar gezicht hebt maar enkel de zon als haarlicht? Alleszins mooi licht.
      Dank je voor de reactie.
      Het licht ja; Dat is altijd wel een keuze die je op dat moment probeert in toom te houden. Deze foto heb ik zoveel mogelijk natuurlijk proberen te houden met het licht dat redelijk laag stond. Ze stond net niet onder de boom om te veel schaduwen te krijgen.
      Vind dat beetje licht wat er op haar gezicht valt passen in het geheel. Ik heb er een andere foto bij gezet om te laten zien dat ik bewust soms met schaduwen werk.
      Last edited by Jacobs Pascal; 21 januari 2019, 22:20.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Mirthe Vercammen.

        Euh ja, dat zijn toch wel twee verschillende foto's. Bij die tweede mis ik de zon die haar blonde lokken in goud verandert Haar gezicht is hier wel mooi egaal belicht, al krijg ik wel de indruk dat haar gezicht een beetje onderbelicht is, maar dat kan ook met de lichtere achtergrond te maken te hebben misschien. Alleszins een leuke shoot.

        Comment


        • #5
          Re: Mirthe Vercammen.

          heel mooie bokeh in de 2de Pascal en heeft ook mijn voorkeur mooie kleuren btw

          Comment


          • #6
            Re: Mirthe Vercammen.

            Bedankt om te reageren.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Mirthe Vercammen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
              Euh ja, dat zijn toch wel twee verschillende foto's. Bij die tweede mis ik de zon die haar blonde lokken in goud verandert Haar gezicht is hier wel mooi egaal belicht, al krijg ik wel de indruk dat haar gezicht een beetje onderbelicht is, maar dat kan ook met de lichtere achtergrond te maken te hebben misschien. Alleszins een leuke shoot.
              Twee verschillende foto's dat klopt wel. Bij de eerste stond ze enkele meters meer naar voor omdat ik het op tijd zag van de schaduw op haar gezicht. Mischien binnekort eens een reflectie scherm aanschaffen. ��
              Bedankt
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Mirthe Vercammen.

                Prachtige kleuren in deze foto's. Is het een Sigma lens? Kan soms vervelend zijn als de zon door het haar schijnt zoals in de eerste foto, de tweede foto mist dan weer die warme zonnige gloed. Persoonlijk toch voorkeur voor de 2de. Prachtige bokeh.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Mirthe Vercammen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                  Prachtige kleuren in deze foto's. Is het een Sigma lens? Kan soms vervelend zijn als de zon door het haar schijnt zoals in de eerste foto, de tweede foto mist dan weer die warme zonnige gloed. Persoonlijk toch voorkeur voor de 2de. Prachtige bokeh.
                  Dank je om te reageren. Het is met de beruchte Canon 135 F2 gemaakt die haarscherp is en een fantastische Bokeh heeft.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment

                  Working...
                  X