Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D: één uur tijdsverschil tussen RAW en JPG

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 7D: één uur tijdsverschil tussen RAW en JPG

    Ik ben de foto's aan het opladen van de maaneclips van vanmorgen, maar wat me daarbij meteen in het oog springt is dat de RAW foto's (Canon CR2) en de JPGs een andere tijd geven. De JPGs geven de correcte tijd weer.
    Ik schiet in RAW+JPG, gebruik op de Mac ImageCapture om de foto's van camera via USB naar een externe HD te brengen, waar ik ze in een yyyy/mm/dd folderstructuur steek.
    De JPGs importeer ik daarnaar, van de externe HD, naar de library van  Photos, voor 'onmiddellijke consumptie'.
    Maar dat uur tijdsverschil stoort me een beetje.
    Iemand een verklaring, of hoe kan ik dat fixen? Voor deze foto's zelf is het onbelangrijk, en zou ik het via mijn RAW-developer (DxO PhotoLab) kunnen oplossen. Maar in de camera?

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Canon EOS 7D: één uur tijdsverschil tussen RAW en JPG

    Bij nader onderzoek blijkt dat mijn RAW-developer wel correcte tijden leest. Het lijkt dus eer een softwareprobleem met ImageCapture. Ik check op de Mac-fora.
    Ik ga deze topic verhuizen van Camera's naar Software.
    Last edited by LesC; 21 januari 2019, 10:08.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 7D: één uur tijdsverschil tussen RAW en JPG

      zou je niet best stap voor stap bekijken waar de uurverandering het eerst optreedt ? eerst kijken op het apparaat zelf?
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 7D: één uur tijdsverschil tussen RAW en JPG

        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        zou je niet best stap voor stap bekijken waar de uurverandering het eerst optreedt ? eerst kijken op het apparaat zelf?
        Dank voor de tip. Heb de camera settings gecheckt met EOS Utility en geen problemen gemerkt. De fout lijkt zich enkel voor te doen bij het uploadprogramma, want de verschillende fotoprogramma's geven de juiste tijd (en dezelfde tijd voor raw en jpg) weer!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X