Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lidar sensor beschadigd camerasensor systeemcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lidar sensor beschadigd camerasensor systeemcamera

    Een waar horror-verhaal als je het zo leest. Een zelfrijdende wagen zou dus op CES een sensor van een systeemcamera beschadigd hebben.



    F-stoppers bericht ook al over dit voorval - en plaatst ook beelden over de schade aan de sensor: https://fstoppers.com/news/laser-sel...-sensor-328460

    We hebben hier op ons eigenste forum al een verhaal gelezen over iemand die laserlichtshows aan 't fotograferen was - dus mogen we aannemen dat dit een ernstig verhaal kan worden.
    Last edited by mutley69; 16 januari 2019, 22:31.

  • #2
    Re: Lidar sensor beschadigd camerasensor systeemcamera

    Ik heb inderdaad een maand of zo geleden op tweedehands een EOS M50 voor een zacht prijsje te koop gezien van iemand uit franstalig België.
    Volgens zijn uitleg was de sensor beschadigd in een dancing met lasers (ik heb het toestel niet gekocht).
    Zouden mirrorless toestellen misschien gevoeliger zijn ?

    Comment


    • #3
      Re: Lidar sensor beschadigd camerasensor systeemcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Ik heb inderdaad een maand of zo geleden op tweedehands een EOS M50 voor een zacht prijsje te koop gezien van iemand uit franstalig België.
      Volgens zijn uitleg was de sensor beschadigd in een dancing met lasers (ik heb het toestel niet gekocht).
      Zouden mirrorless toestellen misschien gevoeliger zijn ?
      Sensor van een mirrorless is niet gevoeliger, maar wordt wel 100% van de tijd belicht.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Lidar sensor beschadigd camerasensor systeemcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
        Sensor van een mirrorless is niet gevoeliger, maar wordt wel 100% van de tijd belicht.
        Inderdaad, hoe zou het anders kunnen.

        De DSLR is nog niet dood.

        Comment


        • #5
          Re: Lidar sensor beschadigd camerasensor systeemcamera

          Ik denk in alle bescheidenheid dat het bij een DSLR zich ook kan voordoen - alleen moet je dan lifeview gebruiken of lange sluitertijden. Het verschil tussen de sensoren is nl. kleiner dan u denkt.

          Comment


          • #6
            Re: Lidar sensor beschadigd camerasensor systeemcamera

            De mogelijkheid bestaat en is al lang bekend bij concertfotografen.
            Maar dan weet je een beetje wat je doet.

            Ik kan me niet voorstellen dat het toegelaten wordt dat elke auto daar mee gaat rondrijden, voor de ogen is het ook niet goed.

            Alhoewel, door de stoomtrein zouden de koeien ook doodvallen in de wei, en wat zou een GSM wel niet van schade berokkenen.

            Comment

            Working...
            X