Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T2 - diafragma opent in "kleine stapjes"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-T2 - diafragma opent in "kleine stapjes"

    Hi,

    heb sinds kort een X-T2, waar ik heel tevreden van ben....er is echter wel iets wat ik me enigszins afvraag...

    Stel: ik zet diafragma op f/16 en druk de shutter halfweg in -> toestel gaat focussen en het diafragma gaat dus dicht naar f/16. Als ik nu de shutterknop loslaat gaat het diafragma langzaam, stapje voor stapje, terug open. Dit duurt even (pakweg 5s), en terwijl dit duurt hoor je ook het geluid van het diafragma + de EVF flikkert omdat deze zich continu aanpast aan het veranderende diafragma. In boost-mode gaat het iets sneller, maar blijft stapje voor stapje.

    Heb dit even vergeleken met het gedrag op mijn X-E2, en daar gaat het diafragma gewoon onmiddelijk terug open.
    Gedrag is trouwens ook met alle lenzen (toch met de drie die ik heb). Firmware van body en lens staat op laatste versie. Nog iets: dit is enkel als je geen foto maakt, indien wel gaat het diafragma wel ineens terug open....

    Iemand enig idee? Of is dit gewoon zoals de X-T2 werkt ?

  • #2
    Re: Fuji X-T2 - diafragma opent in "kleine stapjes"

    Jan, heb je misschien de functie pre-af ingeschakeld ? Blz 139 in de engelstalige handleiding.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-T2 - diafragma opent in "kleine stapjes"

      Oorspronkelijk geplaatst door gbex Bekijk bericht
      Jan, heb je misschien de functie pre-af ingeschakeld ? Blz 139 in de engelstalige handleiding.
      Nope, staat wel degelijk af....is nu ook niet dramatisch, gewoon nogal vervelend (en anders dan op m'n X-E2)

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-T2 - diafragma opent in "kleine stapjes"

        ik heb net mijn xt2 even vastgenomen en kan het probleem dat je aanhaalt niet simuleren. We kunnen er dus van uit gaan dat er ergens iets misloopt.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment

        Working...
        X