Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze zijn weer bezig ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ze zijn weer bezig ...

    Ik weet niet hoe dat zit bij jullie maar sinds een week of twee word ik in mijn mailbox bestookt met allerhande rare berichten, veelal berichten dat ik een trouwe klant ben en dat er een cadeau voor me klaar ligt. Gewoon .... even klikken. Sommige zijn doorzichtig zoals die van daarstraks van Nike (ik kocht al jaren niks meer van Nike), of van Samsung (ik heb geen samsung). Maar sommige zijn wel erg correct ogend zoals die van Proximus, soms dringen ze zelfs meerdere keren aan. Gisteren evenwel een bericht van Argenta dat een 3e partij 581,...€ van mijn rekening opvroeg en ik dus contact moest opnemen door te klikken. Toch maar even het kantoor gebeld hoewel ik mijn rekening daar al 5 jaar niet meer gebruikte. Ook van dat. Ik zou zeggen : let op mensen.

  • #2
    Re: Ze zijn weer bezig ...

    Bij mij worden deze emails gedetecteerd door de anti-spam en ik ga nooit kijken in mijn spam-folder.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Ze zijn weer bezig ...

      Sedert enkele maanden hier van hetzelfde, een deel komt in de anti-spam folder, een deel niet.
      Sinds kort stuur ik deze berichten door (zeker als de afzender niet overeenkomt met wat je normaal zou verwachten) naar verdacht@safeonweb.be die me dan deze autoreply stuurt waarin meer uitleg:

      Beste,
      Je kreeg een verdacht bericht en had de goede reflex om het naar ons door te sturen. Bedankt daarvoor! Als je niet op de link of bijlage van het bericht hebt geklikt, dan is de poging tot phishing niet gelukt. Je was de cybercriminelen te slim af en je loopt geen risico. Super!
      Wat doen wij met jouw melding?
      Jouw bericht wordt automatisch gescand op kwaadaardige inhoud (bv. een poging tot fraude of een virus). Als onze geavanceerde en automatische detectiesystemen schadelijke links of bijlagen vinden, dan geven we de besmette links door aan de leveranciers van internetbrowsers die deze blokkeren. We geven de technische gegevens van computervirussen ook aan antivirusbedrijven die hun virusscanners op basis daarvan kunnen updaten.
      Zo zijn alle gebruikers van het internet weer een beetje beter beschermd tegen de nieuwste virussen. Dankzij jouw melding maken we van het internet een veiligere plek.
      Meer weten over phishing?
      Als je meer wil weten over valse berichten of als je denkt dat je het slachtoffer bent van phishing, bezoek dan zeker onze website www.safeonweb.be.
      Samen maken we van het internet een veiligere plek!
      Het team van Safeonweb

      Comment


      • #4
        Re: Ze zijn weer bezig ...

        Hier idem.

        Comment


        • #5
          Re: Ze zijn weer bezig ...

          Bij mij ook dagelijks tegenwoordig. Al een paar doorgestuurd naar Verdacht.
          Ik verhuis ze naar Junk in mijn Mail, maar het is moeilijk een regel op te stellen, gezien de afzender telkens verschillend is. Bijna elke link in de mail verwijst wel naar nova-mailer.com.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Ze zijn weer bezig ...

            Ook sinds december last van. Grootste hoop is van nova-mailer en een deel van plainsmarts en papal. Regel ingesteld dat als de afzender onmicrsoft bevat die direct naar spam gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Ze zijn weer bezig ...

              Het grootste probleem is natuurlijk het overal achterlaten van je e-mail adres.
              In mijn mailboxen komt amper spam maar in de spamfolder zitten dagelijks 5-20 spam/phishing mails. De meeste geadresseerd aan niet bestaande mailboxen (naam+cijfers@mijn domein). De laatste 36 uur zijn er dan nog een 100-tal geweigerde/gewiste spammails door spamfilters in te stellen op de server. Een groot deel heeft als afzender een random getal@qq.com, een bron van ergernis bij veel hosting bedrijven.

              Ik heb een account bij spamcop.net waar ik spam rapporteer. Deze dienst maakt automatisch abuse mails aan voor de bron van de spam en zorgt dat blacklists worden geüpdatet. Aangezien ook mijn mailserver gebruik maakt van deze blacklists wordt daarna spam nog beter gefilterd.

              Filteren op spam in mijn mail programma doe ik nooit, 99.999% is al gefilterd op de server.

              Als ik zie hoe gemakkelijk mensen in winkels hun e-mail adres geven en overal inschrijven voor "aanbiedingen" is het niet verwonderlijk dat ze zo veel spam ontvangen.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Ze zijn weer bezig ...

                Maar het is wel zo dat het mailadres waar ik dergelijke spam krijg nooit wordt doorgegeven terwijl het mailadres dat ik doorgeef geen dergelijke spam krijgt, enkel van die belachelijke mails in de trend van zomaar 5 miljoen dollar geërfd van den Bill Gates
                En ik schrijf me nergens op in, dus ....

                Comment


                • #9
                  Re: Ze zijn weer bezig ...

                  Bij mij precies hetzelfde! Dus niet op het webmail adres dat ik telkens opgeef, maar op m’n ‘privé adres’!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ze zijn weer bezig ...

                    Zou verdacht@safeonweb daar eigenlijk iets mee doen? Ik heb ook al mail door verzonden aan abuse@_de_insteling maar meer dan een standaard bedankmailtje heb ik nog nooit gezien, noch van verdacht@, noch van abuse@
                    En de spam blijft maar komen, vroeger heel af en toe, nu dagelijks meerdere.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ze zijn weer bezig ...

                      Ik heb het opgegeven om die spam naar verdacht te sturen, tenzij het echt phishing zou zijn. Je krijgt inderdaad een bedankmailtje terug, maar net zoals je zegt: ze blijven komen!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ze zijn weer bezig ...

                        Installeer eens "MailWasher Pro" [KLIK] en je leert het programma wat smeerlapperij is en wat niet en dan ben je ervan verlost/
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ze zijn weer bezig ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Installeer eens "MailWasher Pro" [KLIK] en je leert het programma wat smeerlapperij is en wat niet en dan ben je ervan verlost/
                          Zou voor mij geen oplossing zijn ... mails komen zowel op smartphone, tablet als PC binnen en dan zou enkel op de PC het probleem aangepakt worden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ze zijn weer bezig ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Zou voor mij geen oplossing zijn ... mails komen zowel op smartphone, tablet als PC binnen en dan zou enkel op de PC het probleem aangepakt worden.
                            Op het ogenblik dat mails automatisch gewist worden zijn ze weg uit je mailbox, gelijk op welk apparaat. Het komt er enkel op aan om het programma in het begin goed te leren wat spam is en wat niet.
                            Ik had het ook jaren op mijn pc maar op de nieuwe heb ik het nog niet geinstalleerd.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ze zijn weer bezig ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Op het ogenblik dat mails automatisch gewist worden zijn ze weg uit je mailbox, gelijk op welk apparaat. Het komt er enkel op aan om het programma in het begin goed te leren wat spam is en wat niet.
                              Ik had het ook jaren op mijn pc maar op de nieuwe heb ik het nog niet geinstalleerd.
                              Klopt, maar je installeert dat toch op je PC?
                              Als uw PC en deze applicatie niet 24/7 blijft aanstaan, dan komen de mails toch nog steeds op de smartphone of tablet binnen?
                              Op smartphone of tablet bekijkt men de mails meestal als eerst omdat men niet bij de PC zit.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X