Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

    Ik zou graag mijn oude Fujinon 55 mm lens gebruiken op mijn Nikon D 7500 als standaardlens met vaste brandpunt
    Ik heb een Nikkor 18-200mm VR lens

    Waar kan ik een adapter kopen

    Mijn Tamron 28 mm en 70-200mm zal ik niet gebruiken.

  • #2
    Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

    K & F Concept iets rond de € 18,- of Aliexpress iets rond de € 14,- en een dik maand wachten.
    Duurder en wellicht niet beter is Fotodiox.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

      Ik heb net een adapter gekocht voor oude Olympus lenzen naar een micro 4/3 systeem via e-bay. Iets van 21 euro betaald plus 8 euro verzendkosten. Het is er eentje van K & F Concept, is stevig en werkt prima. De verkoper was Berlin Optik en ik had hem in 3 dagen.
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

      Comment


      • #4
        Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        K & F Concept iets rond de € 18,- of Aliexpress iets rond de € 14,- en een dik maand wachten.
        Duurder en wellicht niet beter is Fotodiox.

        Dank voor de tip

        Hoe vind ik de juiste adapter bij K&F ..?


        FUJINON NAAR NIKON of Nikon Dx mount?

        Comment


        • #5
          Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

          Oorspronkelijk geplaatst door olikade Bekijk bericht
          Dank voor de tip

          Hoe vind ik de juiste adapter bij K&F ..?


          FUJINON NAAR NIKON of Nikon Dx mount?
          Ik veronderstel dat die Fujinon een schroefdraadkoppeling heeft?
          Dan zoek je zo: M42 to Nikon adapter.
          Bij Aliexpress zal je toch moeten rekenen op 3 weken voor hij bij u thuis is, een voordeel is dat je verder geen kosten hebt.
          Geen verzend- taksen- od douanekosten.
          Persoonlijk heb er drie gekocht:
          M42 to XF (fujifilm)
          Canon FD tot XF
          Yashica/Contax to XF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

            FWIW K&F in de UK (ook e-bay shop)

            K&F

            zelfde op e-bay https://www.ebay.co.uk/str/itsfozzyphotography

            Comment


            • #7
              Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ik veronderstel dat die Fujinon een schroefdraadkoppeling heeft?
              Dan zoek je zo: M42 to Nikon adapter.
              Bij Aliexpress zal je toch moeten rekenen op 3 weken voor hij bij u thuis is, een voordeel is dat je verder geen kosten hebt.
              Geen verzend- taksen- od douanekosten.
              Persoonlijk heb er drie gekocht:
              M42 to XF (fujifilm)
              Canon FD tot XF
              Yashica/Contax to XF
              Beste Red Falcon.

              Mijn lens heeft een Fujica bajonetvatting . hij stond standaard op mijn reflextoestel AX3 van Fujica

              Comment


              • #8
                Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

                Oeps, dan is dit een X mount Fujinon lens.
                Ik vind alleen de deze [KLIK]
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

                  Wat dichterbij: Korting Camera NL in Almere. Vanaf 50 € gratis verzending

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

                    55mm op een Nikon D7500 is niet bepaald een standaard lens. Dit is eerder een portretlens. Voor iets van 135 euro schat ik, heb je een nieuwe 35mm F1.8 DX met autofocus en deze zal veel beter functioneren als standaardlens.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      55mm op een Nikon D7500 is niet bepaald een standaard lens. Dit is eerder een portretlens. Voor iets van 135 euro schat ik, heb je een nieuwe 35mm F1.8 DX met autofocus en deze zal veel beter functioneren als standaardlens.
                      Nu zou ik dan beter, gelet op het feit dat dit terug een nieuwe aankoop is, mijn Nikkor 18-200 mm VR verder gebruiken

                      Missschien is de lichtsterkte van deze lens niet vergelijkbaar met een goede standaardlen maar is de kwaliteit of oplossend vermogen een meerwaarde van Nikkor

                      Al heb ik ervaren dat deze generatie van Fujinon wel een zeer goede constructie en coating had

                      MIjn Tamrons met fujibajonet zijn ook zeer goed van kwaliteit de 28 mm en uiteraard de 70-200 mm met een zeer goede macrostand

                      Maar zoals je zegt i s een 35 m te primeren tov een 50 of 55 mm ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

                        Ik bedenk me trouwens nog iets, waarschijnlijk heb je met de adapter geen focus tot oneindige. Tenzij er een correctie lensje in zit, maar ga er maar vanuit dat die niet super goed is bij een adapter van paar euro. Ik denk dat je deze lens beter gewoon gebruikt op een full frame mirrorless camera.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

                          olikade, je moet het zo zien.
                          Als je echt prestaties zoekt met oude MF lenzen op een digitale camera dan zal dat moeilijk lukken, daarvoor is een spiegelloze camera beter voor geschikt.
                          Als je het ziet als een soort "spelen" met oud tuig dan ga je daar zeker veel plezier aan beleven.
                          Ik doe beide, maar voor prestaties fotografeer ik wel analoog.
                          Ik had nog veel materiaal van vroeger en nu "speel" ik een beetje met alle filters en ander creatief spul op mijn Fujifilm toestellen.
                          Ik heb het geprobeerd op mijn Canon 5D maar dat lukte niet zo goed.
                          Dat een 55mm lens enkel goed is voor portret is ook een leugen, ik gebruik zelfs tot 300mm voor landschappen.
                          Wij kunnen niet voor u beslissen, dat moet je zelf doen.
                          Nog een tip, de ene adapter is de andere niet. K & F Concept gebruik ik zelf en die zijn zeer goed.
                          Ook deze van Fotodiox zijn zeer goed, met andere heb ik weinig tot geen ondervinding, maar ik verafschuw dat goedkoop spul maar ook die heel dure adapters.
                          Er is blijkbaar goed te verdienen aan die veel te dure adapters.
                          Als je die 55mm voor uw D7500 houd zal je wel merken of die lens u van dienst kan zijn.
                          Suc 6.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

                            Dank Red Falcon. Het is inderdaad experimenteel. Normaal is de nikkor 18-200mm met de 7500 kwalitatief dik in orde. Mijn heimwee naar Fujinon lenzen die 50 jaar geleden dan al goed waren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gebruik van oude Fujinon lens 55mm op Nikon 7500

                              Bedankt Rogier .

                              Comment

                              Working...
                              X