Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijstvelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Rijstvelden

    Uitzicht op een van de vele rijstvelden bij Batutumonga, in de Toraja regio van Sulawesi tijdens een trektocht door het prachtige gebied daar. De heuvels waren bedekt met laaghangende wolken en mist. De wolken bewogen snel, op het ene moment scheen de zon en zag je schitterende vergezichten terwijl 5 minuten later het uitzicht volledig verdwenen was door de wolken.





    Nikon D7000 met Nikkor 17-55 mm f/2.8
    f/8
    38 mm
    1/250 s
    ISO 400


  • #2
    Re: Rijstvelden

    Prachtig landschap,maar van de kleuren/bewerking ben ik geen fan.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Rijstvelden

      Het groen op de voorgrond kleurt op mijn scherm nogal artificieel.
      die rots rechtsonder zou ik toch camoufleren ?
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Rijstvelden

        Ik vind de basis van de foto goed zitten, alleen dat groen op de voorgrond komt me inderdaad bizar over.
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • #5
          Re: Rijstvelden

          Landschap is schitterend maar de kleuren afschuwelijk, sorry. Ik ben ook in Sulawesi geweest en rondgereden en de echte kleuren zijn er zo mooi dat ik niet versta dat deze zo verwrongen worden.

          Comment


          • #6
            Re: Rijstvelden

            Voorkant teveel moeten oplichten?
            https://www.julienherremansphotography.com

            Comment


            • #7
              Re: Rijstvelden

              Nou, da's duidelijk ;-) En ik maar denken dat mensen over de lucht zouden vallen. Daar is meer aan gedaan ;-)

              Geloof het of niet, maar de kleuren op de voorgrond zijn eigenlijk behoorlijk dicht bij hoe het toen was hoor. De RAW was zeker niet te donker en ik heb het niet heel veel moeten oplichten. De rijst was op z'n eind dus al wat geel waardoor het erg afsteekt tegen het gras er tussen. En gras in Azië kan behoorlijk groen zijn. Het was ook vochtig van de mist. Ik heb wel wat saturatie toegepast (altijd op een RAW) en wellicht ben ik iets te ver doorgeschoten naar jullie smaak ;-)

              Maar 1 ding moet me toch even van het hart, een mening mag, je vind iets mooi of niet. Ik vind ook niet alles mooi wat hier voorbij komt ;-) Maar om iets nu 'afschuwelijk' te noemen... Niet echt opbeurend en motiverend om te posten...

              Comment


              • #8
                Re: Rijstvelden

                Eerste keer dat ik kom kijken en vind 'm heel geslaagd, de rijstvelden zien er mij heel natuurlijk uit
                De lucht is wel heel apart, maar zeker niet mis

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Rijstvelden

                  Dank je wel Sieg!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rijstvelden

                    alleen jij kan het weten hoe het terplaatse was ,en als het zo was vind ik het een fantastische foto en anders ook , want de kleuren doen het hier ,vooral met die dreigende lucht erbij

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rijstvelden

                      Mooie locatie. Knappe achtergrond met dramatische lucht.
                      In de voorgrond zou ik de belichting iets temperen.

                      Mvg.,
                      Smets84.

                      Comment

                      Working...
                      X