Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

    Beste

    Ik ben wat aan het rondkijken voor de aanschaf van een spiegelreflexcamera, bij voorkeur Canon (ervaring mee) voor het fotograferen van vogels.
    Ik hoop 2e hands een geschikt toestel te vinden want het budget is beperkt.

    Ik denk dat de snelheid van de camera een belangrijk aspect zal zijn. Ik hoop ook een toestel te vinden die bij hogere ISO nog een betrekkelijk mooi beeld geeft, zodat ik met korte sluitertijden kan werken.
    Als lens had ik gedacht aan 300mm, zou dat voldoende zijn?

    Zijn er courante modellen die jullie kunnen aanraden? Of zijn er nog bepaalde eigenschappen van de camera waar ik zeker rekening mee moet houden? Andere tips?

    Alvast merci!
    Frederik

  • #2
    Re: Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

    Misschien het budged eens meegeven.
    Beperkt zegt weinig, en het gaat een groot verschil zijn of je tot 500, 1000 of 2000 enz gaat.

    Als het voor lange afstands fotografie is, lijkt een crop camera aangewezen.
    Maar ik ken de canons niet goed genoeg om er verder op in te gaan.

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

      Max. 1000eur lens inbegrepen.

      Comment


      • #4
        Re: Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

        Ik heb nog een 300mm f4 IS te koop, in perfecte staat. Leuke lens voor vogelfotografie. Laat maar iets weten mocht je interesse hebben.
        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
        - Isaac Asimov-

        Comment


        • #5
          Re: Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

          Canon EOS 7D? Als de budget groter was geweest: 1D Mark IV / 5D Mark III
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

            300mm is m.i. ook op een crop niet voldoende voor vogels in België.
            Voor het budget is een 300 f:4 met 1.4 extender (versie I of II, of een Kenko) of een 400 f:5.6 met een 7D (eerste versie) net haalbaar (vergeet wel de hoge ISO, 400 maximum 640).
            De eerste combinatie heeft het voordeel van de beeldstabilisatie en kan eventueel ook als lichtsterkere 300 gebruikt worden, maar de 400 zal sneller focussen en iets scherper zijn.
            Voor BIF heb je geen stabilisatie nodig.

            Comment


            • #7
              Re: Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

              Ik heb nog een 7D (eerste versie) liggen die niet meer wordt gebruikt vanwege upgrade naar de 7D mark II. Indien interesse mag je die komen testen. Aantal clicks 58500. Grtn fluppe.

              Comment


              • #8
                Re: Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                300mm is m.i. ook op een crop niet voldoende voor vogels in België.
                Voor het budget is een 300 f:4 met 1.4 extender (versie I of II, of een Kenko) of een 400 f:5.6 met een 7D (eerste versie) net haalbaar (vergeet wel de hoge ISO, 400 maximum 640).
                De eerste combinatie heeft het voordeel van de beeldstabilisatie en kan eventueel ook als lichtsterkere 300 gebruikt worden, maar de 400 zal sneller focussen en iets scherper zijn.
                Voor BIF heb je geen stabilisatie nodig.
                Voor de afkorting BIF vind ik terug: Binary Intialisation File of Burundi franc. Aan u de keuze. Dat BIF geen officiële afkorting is voor 'birds in flight' maakt het voor niet ingewijden soms moeilijk begrijpbaar.

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegelreflex camera voor natuurfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                  Voor de afkorting BIF vind ik terug: Binary Intialisation File of Burundi franc. Aan u de keuze. Dat BIF geen officiële afkorting is voor 'birds in flight' maakt het voor niet ingewijden soms moeilijk begrijpbaar.
                  Was gewoon om te zien of TS al iets wist van vogelfotografie, m.i. is dit forum geen documentatiecentrum, enige moeite doen kan geen kwaad .

                  Comment

                  Working...
                  X