Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Visa Premiumplus kaart.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Visa Premiumplus kaart.

    Blijkbaar krijg je naast een aantal bijkomende voordelen ook nog eens "2 jaar extra" garantie bovenop de wettelijke garantie
    als je bv. een fototoestel of een tv enz. koopt en betaalt met een Visa Premiumplus kaart,
    kost je 4,40€ per maand, maar toch een pak opties inbegrepen.
    Iemand ervaring in hoeverre ze dat waar maken.
    Voorbeeld is van AXA https://www.axabank.be/nl/juridische...sa-premiumplus
    Last edited by Guest42; 10 januari 2019, 17:16.

  • #2
    Re: Visa Premiumplus kaart.

    Idem met Mastercard Gold voor 48€ per jaar, maar enkel op toestellen dat men met die kaart 100% betaald heeft en gelimiteerd tot één aangifte per jaar en met een maximumbedrag per herstelling.
    Ook op voorwaarde dat er minimum twee jaar fabrieksgarantie op zit.
    Volgens de bediende van de bank.

    Bij Eneco krijgen vaste klanten ook extra garantie op al hun toestellen tot vijf jaar na aankoopdatum.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Visa Premiumplus kaart.

      Ik heb 2 kaarten, kosten 10 euro (voor de twee samen) per jaar en ik krijg tot max. 300 euro cashback per jaar, de ene kaart 100 en de andere kaart 200 euro (die laatste enkele op online aankopen). Dus netto 290 euro indien je veel aankopen doet.
      Er zitten daar ook (wat minder uitgebreide) aankoop verzekeringen op.
      Voor 2 kaarten kan het verschil met AXA toch al oplopen tot (maximum) 395 euro per jaar (of zo'n 340 euro indien één AXA kaart)

      Ieder zijn keuze natuurlijk en te bekijken wat je behoeften zijn.

      De AXA link werkt niet bij mij...
      Last edited by nete; 10 januari 2019, 23:16.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Visa Premiumplus kaart.

        Zelf gebruik ik Mastercard Gold, heeft ongeveer dezelfde "verzekeringen", voordeel is daar wel dat het niet persé met de kaart moet betaald zijn.
        Als je een overschrijving doet vanaf de rekening waaraan de kaart gekoppeld is heb je dezelfde voordelen.
        Van de garantie heb ik nog geen gebruik moeten maken gelukkig, want ik denk dat er héél veel kleine lettertjes zijn om dat te kunnen omzeilen. Zou trouwens ook niet logisch zijn moest iedereen zo maar verlengingen van garantie gaan uitdelen tegen een kleine vergoeding.
        Wel heb ik ooit eens gebruik moeten maken van de ingesloten reisannulatie wegens ziekte, kwam redelijk wat papierwerk bij kijken maar heb toch alles netjes terugbetaald gekregen.

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 10 januari 2019, 23:43.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Visa Premiumplus kaart.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Zelf gebruik ik Mastercard Gold, heeft ongeveer dezelfde "verzekeringen", voordeel is daar wel dat het niet persé met de kaart moet betaald zijn.
          Zeker van dat het (nog) zo is?
          Twee weken geleden naar de bank geweest en de voorwaarden overlopen met de bankbediende, daar stond wel duidelijk vermeld dat dit enkel voor aankopen is die volledig met de kaart betaald zijn.

          “De uitbreiding waarborg constructeur: verlengt de oorspronkelijke garantie met 12 maanden voor goederen die u met uw MasterCard Gold kocht. De waarde van de aankoop moet minstens 50 euro zijn en de basisgarantie 24 maanden.”

          En met basisgarantie wordt fabrieksgarantie bedoeld, niet de wettelijke garantie.
          Opletten want regelmatig is de fabrieksgarantie korter dan de wettelijke en dan is de uitbreiding niet geldig (info bank).

          Mogelijks nog bank afhankelijke voorwaarden?
          Een Visa Classic kost dit jaar 22€, een MasterCard Gold 48€ ... voor die 26€ per jaar gaan ze echt geen wonderen kunnen doen hoor.
          Last edited by VerSeg; 11 januari 2019, 02:02.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Visa Premiumplus kaart.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Zeker van dat het (nog) zo is?
            Twee weken geleden naar de bank geweest en de voorwaarden overlopen met de bankbediende, daar stond wel duidelijk vermeld dat dit enkel voor aankopen is die volledig met de kaart betaald zijn.

            “De uitbreiding waarborg constructeur: verlengt de oorspronkelijke garantie met 12 maanden voor goederen die u met uw MasterCard Gold kocht. De waarde van de aankoop moet minstens 50 euro zijn en de basisgarantie 24 maanden.”

            En met basisgarantie wordt fabrieksgarantie bedoeld, niet de wettelijke garantie.
            Opletten want regelmatig is de fabrieksgarantie korter dan de wettelijke en dan is de uitbreiding niet geldig (info bank).

            Mogelijks nog bank afhankelijke voorwaarden?
            Een Visa Classic kost dit jaar 22€, een MasterCard Gold 48€ ... voor die 26€ per jaar gaan ze echt geen wonderen kunnen doen hoor.
            Zo te zien een kleine zondvloed aan angels in de voorwaarden. Als je een kredietkaart wil die wel goed is (BD-er "on4bam" heeft er ervaring mee) dan lijkt mij die van Belfius wel OK. Kost wel, dacht ik, 17 euro per..... maand.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Visa Premiumplus kaart.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Een Visa Classic kost dit jaar 22€, een MasterCard Gold 48€ ... voor die 26€ per jaar gaan ze echt geen wonderen kunnen doen hoor.
              Het is geen 26 maar 48 euro hé. Of neem nu 43 euro, laat ons aannemen dat ze 5 euro werlkelijke kost hebben aan zo'n kaart.
              En het is het principe van "verzekering": als ze 1 miljoen kaarthouders hebben dan hebben ze een pot van 43 miljoen euro om hier en daar een "schadegeval" te dekken.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Visa Premiumplus kaart.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Zo te zien een kleine zondvloed aan angels in de voorwaarden. Als je een kredietkaart wil die wel goed is (BD-er "on4bam" heeft er ervaring mee) dan lijkt mij die van Belfius wel OK. Kost wel, dacht ik, 17 euro per..... maand.
                Hangt van eenieders situatie en gebruik af en de bank waar men klant is.
                Ik kan in 37 banken een kredietkaart aanvragen en ook krijgen (niet tegelijk), maar daar waar ik geen klant ben zal ik ook niet to snel een limiet van b.v. 10.000€ krijgen.
                Of men met al die beperkte verzekeringen iets is, dat is ook eigen aan het gebruik van de kaart.
                Persoonlijk (maar iedereen is daar vrij in), hou ik het liever bij de kaarten van de bank waar we de rekeningen hebben.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Visa Premiumplus kaart.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Het is geen 26 maar 48 euro hé.
                  Lees correct ... een Visa Classic kost dit jaar 22€, een MasterCard Gold 48€.
                  Lijkt me dan toch 26€ extra voor de bijkomende verzekeringen?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Visa Premiumplus kaart.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Lees correct ... een Visa Classic kost dit jaar 22€, een MasterCard Gold 48€.
                    Lijkt me dan toch 26€ extra voor de bijkomende verzekeringen?
                    Het is zoals je het bekijkt hé. Ik kan met een "bijdrage" van 5 euro per jaar wel leven, zeker als ik ze dubbel en dik terugkrijg door het gebruik van de kaart. 22 euro vragen voor een plastieken kaartje is voor mij "graaien".
                    Vandaar mijn berekening (fictief) van 48 min 5 = 43 euro... (zie #7 eerste zin)

                    Maar we zitten een beetje OT...
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Visa Premiumplus kaart.

                      Misschien is deze https://www.belfius.be/retail/nl/pro...num/index.aspx voor TS wel interessant ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Visa Premiumplus kaart.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Misschien is deze https://www.belfius.be/retail/nl/pro...num/index.aspx voor TS wel interessant ?
                        Belfius hou ik vanaf nu en na 50 jaar klant (vanaf dat het nog BAC was) als bekeken René,
                        die bende heeft voor mij afgedaan, bovendien kan je hier in ons gemeente nog enkel terecht
                        na eerst een afspraak gemaakt te hebben.
                        Begin deze week is alles afgesloten, dus voor mij geen Belfius meer, mijn schoonzoon zit
                        er nogthans in het kader maar geeft mij gelijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Visa Premiumplus kaart.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Belfius hou ik vanaf nu en na 50 jaar klant (vanaf dat het nog BAC was) als bekeken René,
                          die bende heeft voor mij afgedaan
                          Als het niet was voor hun platinum kaart waren we er ook al lang weg. We doen er enkel het minimum (zichtrekening) om zo de autobijstand, reisverzekering e.d. te hebben. De kaart kost ons op jaarbasis minder dan wanneer we alles afzonderlijk zouden afsluiten (bv. huurauto waarvoor we door deze kaart geen extra verzekering meer nodig hebben).
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Visa Premiumplus kaart.

                            Misschien zit hier iets interessant tussen voor TS ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Visa Premiumplus kaart.

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Als het niet was voor hun platinum kaart waren we er ook al lang weg. We doen er enkel het minimum (zichtrekening) om zo de autobijstand, reisverzekering e.d. te hebben. De kaart kost ons op jaarbasis minder dan wanneer we alles afzonderlijk zouden afsluiten (bv. huurauto waarvoor we door deze kaart geen extra verzekering meer nodig hebben).
                              Ik heb ook dat Platinum pakket met 2 kredietkaardten, autobijstand voor 2 autos, en een reisverzekering inclusief annulatie, en inderdaad betaal ik daar 17€ per maand voor, maar een VAB zou me al meer kosten, en die annulatieverzekering is ook de moeite waard.

                              Comment

                              Working...
                              X