Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macbook pro vervangen door windows laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macbook pro vervangen door windows laptop

    Ik gebruik hier sinds midden 2015 een macbook pro 15 inch retina 2.2 Ghz i7 processor 16 Gb geheugen en een harde schijf SSD van 256 Gb. Ik heb hier in de tijd met bootcamp windows 10 op gezet en gebruik deze macbook pro dan ook enkel in Windows 10.

    Door die dual boot heb ik dus 2 partities, de windows partitie is 100 Gb groot en ik merk dat deze stilaan vol begint te lopen ( windows 10 neemt al een heel pak opslag ) .
    Ik denk er dus aan om de macbook pro te verkopen en een windows laptop aan te schaffen. Liefst ook terug een i7 processor en een SSD schijf maar dan wel eentje van 512 Gb of 1Tb. en ook 16 Gb geheugen of misschien meer?

    Nu 2 vragen :

    Wat is die macbook pro nog waard 2de hands ? Volgens mac2sell komt hij op 1500 euro wat me nogal veel lijkt ?
    En welke windows laptop zou ik me aanschaffen ?

    mir
    Last edited by mir; 6 januari 2019, 19:57.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: macbook pro vervangen door windows laptop

    Hier in Spanje wordt hij verkocht als refurbished met 1 jaar garantie @ 1369€.



    Waarom je macbook niet upgraden met een SSD van 1TB ? Voor een originele Apple SSD van 1Tb zal je waarschijnlijk niet met 1000€ toekomen. Een Samsung 1Tb SSD die in je macbook past, kost ongeveer 210€. Op youtube staan verschillende instructiefilmpjes over hoe je de SSD zelf kan wisselen.

    Comment


    • #3
      macbook pro vervangen door windows laptop

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Waarom je macbook niet upgraden met een SSD van 1TB ? Voor een originele Apple SSD van 1Tb zal je waarschijnlijk niet met 1000€ toekomen. Een Samsung 1Tb SSD die in je macbook past, kost ongeveer 210€. Op youtube staan verschillende instructiefilmpjes over hoe je de SSD zelf kan wisselen.
      Staat dat ook niet in documentatie van Apple?
      Lijkt inderdaad niet zo moeilijk en men behoudt het toestel ... tenzij ook nog een groter scherm voor TS doorslaggevend is (niet vermeld).
      Verder weinig reden om te veranderen.
      Last edited by VerSeg; 7 januari 2019, 08:23.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: macbook pro vervangen door windows laptop

        Je kan ook opstarten van een externe schijf dan moet die MBP niet eens open.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: macbook pro vervangen door windows laptop

          laptop wordt thuis met externe schermen gebruikt en gaat mee op reis.Misschien geen slecht idee om er een andere ssd in te steken. Kan je daar dan ook enkel Windows 10 op zetten en dus geen ios meer met bootcamp.

          Of eventueel mijn huidige disk de ios partitie verwijderen en toevoegen aan de Windows partitie , zou dit lukken zonder windows opnieuw te moeten installeren?

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: macbook pro vervangen door windows laptop

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Waarom je macbook niet upgraden met een SSD van 1TB ? Voor een originele Apple SSD van 1Tb zal je waarschijnlijk niet met 1000€ toekomen. Een Samsung 1Tb SSD die in je macbook past, kost ongeveer 210€. Op youtube staan verschillende instructiefilmpjes over hoe je de SSD zelf kan wisselen.
            Hier reeds verschillende keren gekocht bij Alternate, levertijd een paar dagen.
            Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

            Comment


            • #7
              Re: macbook pro vervangen door windows laptop

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              laptop wordt thuis met externe schermen gebruikt en gaat mee op reis.Misschien geen slecht idee om er een andere ssd in te steken. Kan je daar dan ook enkel Windows 10 op zetten en dus geen ios meer met bootcamp.

              Of eventueel mijn huidige disk de ios partitie verwijderen en toevoegen aan de Windows partitie , zou dit lukken zonder windows opnieuw te moeten installeren?

              mir
              Met dat tweede zou ik beginnen, want dat kan, en dan met Acronis naar een SSD, dan heeft je laptop een nieuw leven.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                macbook pro vervangen door windows laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Met dat tweede zou ik beginnen, want dat kan, en dan met Acronis naar een SSD, dan heeft je laptop een nieuw leven.
                Hij heeft al een “harde schijf SSD van 256 GB” ... ik veronderstel dus een SSD.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: macbook pro vervangen door windows laptop

                  als ik mij niet vergis kan je sinds 2013 de schijven niet meer wisselen bij macbooks. De SSD zit dus vast op het logic board.
                  Mogelijks is dit enkel bij de 13" versies zo, daar kan ik niet met zekerheid over spreken.

                  edit: De SSD kan dus wel vervangen worden, maar de RAM niet.
                  Last edited by MoFoPictures; 7 januari 2019, 15:29.

                  Comment


                  • #10
                    Re: macbook pro vervangen door windows laptop

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Hij heeft al een “harde schijf SSD van 256 GB” ... ik veronderstel dus een SSD.
                    Dat is dus geen reden om die MBP open te breken schrijf ik.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: macbook pro vervangen door windows laptop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                      Dat is dus geen reden om die MBP open te breken schrijf ik.
                      Dan heb ik dit gedeelte anders verstaan dan bedoeld:
                      dan met Acronis naar een SSD, dan heeft je laptop een nieuw leven
                      [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: macbook pro vervangen door windows laptop

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dan heb ik dit gedeelte anders verstaan dan bedoeld: [emoji6]
                        Dat is niet erg.
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #13
                          macbook pro vervangen door windows laptop

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Dat is niet erg.
                          Een MB Pro openen om een SSD te vervangen is nu ook wel niet zo erg. [emoji6]

                          Maar er zijn inderdaad wat opties, zelf zou ik niet met iets extern willen beginnen.
                          Opkuisen is het begin want 9/10 staan er bij TS nog veel overbodige zaken op zoals tijdelijke bestanden of setup files.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: macbook pro vervangen door windows laptop

                            Ik heb besloten om de macbook toch maar te koop te stellen. Heb Boot Camp er af gesmeten en hem terug in originele staat gezet. Hij staat te koop op 2de hands.be we zien wel welke reactie er komt. Nu kijken welke windows laptop in de plaats gaat komen.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: macbook pro vervangen door windows laptop

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Een MB Pro openen om een SSD te vervangen is nu ook wel niet zo erg. [emoji6]

                              Maar er zijn inderdaad wat opties, zelf zou ik niet met iets extern willen beginnen.
                              Opkuisen is het begin want 9/10 staan er bij TS nog veel overbodige zaken op zoals tijdelijke bestanden of setup files.
                              Groot gelijk, ik heb ook liever alles in de computer zonder dat er nog een hele winkel aanhangt.
                              HD of SSD vervangen vergt nu ook niet de allergrootste skills.
                              En tegenwoordig kan je haast van alles een tutorial vinden.

                              Plus in geval van nood is er nog steeds BD
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X