Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens Nikon D60

    Beste mede-fotografen,

    Sinds enkele jaren doe ik als hobby aan analoge fotografie (m.n. landschap, portret en straatfotografie).
    Binnenkort vertrek ik voor enkele maanden op reis en wil ik ook graag digitaal kunnen fotograferen.
    Ik heb nog een oude Nikon D60 liggen inclusief standaardobjectief (18-55mm).
    Ik vroeg mij af of deze camera onder de huidige 'fotografie normen' nog zou volstaan.
    Momenteel overweeg ik om de AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G lens extra aan te schaffen voor een kleine 200 euro (evt. tweedehands voor minder geld)
    (Wel jammer dat ik deze lens dan niet op mijn analoge Canon toestellen kan gebruiken allemaal).
    Ik heb niet bijzonder veel verstand van camera's of lenzen en wil er ook niet te veel geld aan besteden.
    Lijkt dit jullie een goede combinatie voor mee op reis: NIKON D60 + NIKKOR 35mm f/1.8G?
    Wat raden jullie mij aan?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!

  • #2
    Re: Lens Nikon D60

    Oorspronkelijk geplaatst door Daniel.Spruit Bekijk bericht
    Beste mede-fotografen,

    Sinds enkele jaren doe ik als hobby aan analoge fotografie (m.n. landschap, portret en straatfotografie).
    Binnenkort vertrek ik voor enkele maanden op reis en wil ik ook graag digitaal kunnen fotograferen.
    Ik heb nog een oude Nikon D60 liggen inclusief standaardobjectief (18-55mm).
    Ik vroeg mij af of deze camera onder de huidige 'fotografie normen' nog zou volstaan.
    Momenteel overweeg ik om de AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G lens extra aan te schaffen voor een kleine 200 euro (evt. tweedehands voor minder geld)
    (Wel jammer dat ik deze lens dan niet op mijn analoge Canon toestellen kan gebruiken allemaal).
    Ik heb niet bijzonder veel verstand van camera's of lenzen en wil er ook niet te veel geld aan besteden.
    Lijkt dit jullie een goede combinatie voor mee op reis: NIKON D60 + NIKKOR 35mm f/1.8G?
    Wat raden jullie mij aan?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!
    Tja die vraag kan alleen jij beantwoorden. De camera is wslk meer dan 10jaar oud - de technologie
    is met rasse schreden vooruitgegaan.
    Zijnde zelf analoge fotograaf (90%) van mijn werk (Zw/W)
    zie ik de meerwaarde van een digtale camera an sich:
    • Kleurenfotografie is beter digitaal dus: OK
    • Meer snapshots, familiekiekjes. Film is duur geworden: OK
    • Digitaal (nieuwere cameras ) is beter in hoge tot zeer hoge ISO waarden (low-light): NOK
    • Voor normale afdrukken (10x15) OK

    De 35mm is een goede lens en werkt zeker (DX) op alle later modellen.
    IK gebruik zelf als reiscamera een Fuji x-T100 met 23/2. (ik prefereer een lichte groothoek)
    Redenen:
    Licht
    Weinig ruis op hoge iso
    Super beeld / ben echt dol op de panorama functie
    film functie (onbelangrijk voor mij maar zoms toch leuk)

    YMMV
    En als analoge reiscamera meestal een Fuji GSW690III met Neopan 400 (zolang de voorraad strekt)




    -
    Last edited by Nerdifant; 6 januari 2019, 18:12. Reden: analoge camera
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Lens Nikon D60

      Ik heb beide componenten ook, die D60 en de 35mm F1.8.
      Worden zeer sporadisch gebruikt.

      Als je die D60 nog echt wil gebruiken, schaf die lens maar aan hoor.
      Je kan daar nog zeer behoorlijke foto's mee nemen, tenminste indien
      er genoeg licht is, gewoon overdag.

      De D60 vind ik nog amper te gebruiken eens de avond valt.

      Comment


      • #4
        Re: Lens Nikon D60


        ik zou hier eens kijken, je bent dan wel niet op zoek naar een andere body, maar zelfs met uw standaard lens gaat de kwaliteit van uw foto's op deze camera er enorm op vooruit
        persoonlijk denk ik dat je met deze body en uw lens verder gaat komen dan de D60 en die 35mm lens
        D 7500 > 16/85 > 70/300>105
        https://www.behance.net/joscaeymae0afa
        Grt. Jos

        Comment

        Working...
        X