Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Planckendael 2019-01-02

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Planckendael 2019-01-02

    We hebben ook een paar beeldjes geschoten - iets overgehouden en daar een zeer beperkte selectie uit gemaakt (ik had nog meer sternen kunnen posten - o.a. tijdens het voeden van de pinguins waren ze erg actief).

    1.


    2.

    De knuffelende Lori's ze zijn altijd bij mekaar, keer op keer opnieuw datzelfde koppeltje.

    3.

    De pelikanen hadden zin in een partijtje vleugelintimidatie.

    4.

    Taz is een figuur uit de WD cartoons, deze is echt - die tasmaanse duivels zijn een uitdaging net zoals de sternen.

    5.


    6.


    7.


    8.

    To fish or not to fish? Vreemd genoeg durfde deze stern de vis niet op te nemen (en uiteindelijk heeft iemand de vis in't water gegooid is de rode ibis er mee gaan lopen).

    9.

    Van al die vogels en dat gezaag over die vis wordt ik moe... "Geef mij maar een steak-frietjes uit de Pelikaan"...

    Alles genomen met 80-200HS f2.8 van Minolta op een Sony A77II.

  • #2
    Re: SD Planckendael 2019-01-02

    Mooie reeks! Op sommige foto's is wel veel ruis te zien, maar het was ook een donkere dag.
    Die tasmaans duivel zit daar dus toch!! Ik heb hem nog nooit gezien.

    Comment


    • #3
      Re: SD Planckendael 2019-01-02

      Mooie reeks, van de tien keer Planckendael Tas nog nooit gezien.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: SD Planckendael 2019-01-02

        Mooie reeks, de volgende keer meer rekening houden met ruis en snelheid van de dieren (1/25, 1/100 of 1/125 is wat traag)
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

        Comment


        • #5
          Re: SD Planckendael 2019-01-02

          De snelheid mocht inderdaad wat hoger - we hebben nog wat beelden van de sternen aan 1/320" tijdens het voederen - en dat gaat idd. beter - we hebben ook nog een reeks met de olifanten en de ladders - wij waren te laat, de ladder was al in 2 stukken (de gelaatsuitdrukking van moeder olifant sprak boekdelen, die wist goed genoeg dat de oppasser ongelukkig ging zijn) - dus zijn we blij dat Lut het hele verhaal kon brengen.
          Bij de sternen zaten we bij aanvang op +/- 5% dat ok was qua AF - en eens we de snelheid opgetrokken hebben tot 1/320 krijg je idd veel meer bruikbaar beeldmateriaal. Die volgen wellicht later (tenzij iemand anders daar beeldmateriaal van post - elkeen heeft recht om iets origineels te plaatsen).

          Comment

          Working...
          X